2022-05-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer
Hur svårt är det att be dem skicka in ett examensbevis egentligen?

De är väl så desperata efter personal så inga kontroller sker
Examensbeviset kan ju va från ett icke så tillförlitligt land
Citera
2022-05-24, 12:45
Medlem
När det gäller kompetens i förhållande att arbeta med folks hälsa så borde det upprättas en databas som man kan kontrollera personen emot för att minska på fusk.

Det är ganska kostsamt att vi numera har så mycket folk som fuskar och ljuger. Vi borde vara vana nu vid den situationen eftersom massinvandringen ändå har pågått i 20+ år och vi följaktligen har ett enormt behov av kompetent som vi inte har fått via invandringen.

Alltså stort behov har skapats, men förmågan att tillgodose behovet saknas varvid man tar in vad för skit som helst bara det är en anställd där som fyller posten.
Citera
2022-05-24, 12:53
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Examensbeviset kan ju va från ett icke så tillförlitligt land

Enkelt att lösa, krävs svenska bevis, alternativt att personen får ansöka om att validera sin utbildning hos någon myndighet
Citera
2026-07-20, 12:02
Medlem
Kom det något namn på denna någongång?
Citera
2026-07-20, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nått säger mig att det är en icke skidåkande person

Ja det är som vanligt med djuren och alla problem dom ställer till med!
Citera
2026-07-20, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
jag undrar om lärare kollas? kollar deras behörighet upp alla gånger? känns som en del väldigt konstiga är lärare.

Det är bra detta lyfts fram för det är så mycket fusk tror jag och jag vill inte behöva fuska för att få en chans.

Nej eftersom utbildade lärare har högre löner än dom utan, så den fine företagaren anställer den billigaste även fast det drabbar ungdomarnas utbildning.
Du vet dessa svin plockar ut ex antal miljoner i "vinst" /år pengar som skulle gått till barnens utbildning.
Så jävla äcklande att detta kan få förekomma överhuvudtaget!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in