❤️🌈
Om du redan tror så är det enligt min uppfattning smart att försöka lära känna Jesus bättre och förstå hans budskap, gör man det förstår man även Gud och då kommer man läsa Bibeln genom dom ögonen. Bone Collectors ord att läsa och dra sina slutsatser själv är ett råd jah instämmer i till 100%.
Sen är det bara att sätta igång och läsa men kanske inte pärm till pärm. Första moseboken är givetvis en rimlig start men sedan tycker jag man kan hoppa fram till Jobs bok och sedan evangelierna, förhoppningsvis börjar vissa mönster då synliggöras och då blir resten av böckerna kanske lite mer lättbegripliga.
Försök ha i bakhuvudet att Gud är kärlek, att människan är skapad till Guds avbild och att det finns en mening med vår fria vilja. Läs Uppenbarelseboken långsamt och noggrant.
När det kommer till de olika församligsbreven ska du minnas att de till stor del är vittnesmål och inte historier någon hittat på, du måste tro precis som Grisus-Kristus påtalar.
Min känsla är att många som skriver här på Flahback under religion förstått vad det handlar om så läs även här och ta till dig av de människornas erfarenheter/kunskaper. När du lärt känna Jesus kommer du förstå.
När det kommer till dolda budskap låter jag det vara osagt om de finns. Men en sak du kommer upptäcka är hur galet bra alla Bibelns texter hänger samman, det är nästan så att det bli overkligt.
Ska säga att jag absolut inte är expert på ämnet och att jag är relativt ny i min övertygelse om Guds existens även om jag heller aldrig förkastat Gud helt innan. Det är nog inte mer än ett halvår som gått sedan jag övertygades och inte mer än ett par år sedan jag började tro på allvar.
Glöm aldrig att Gud är kärlek. 🥰
Citat:
Det ligger mycket i det här. Släktträden tycker man blir intressanta tids nog och då blir de mer en bekräftelse på det man genom ett öppet sinne redan lärt. Grisus-Kristus nämnde även något om att tro som ett barn, tänk på det.
Senast redigerad av Mechila 2026-07-20 kl. 14:46.
Senast redigerad av Mechila 2026-07-20 kl. 14:46.