Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Fast efter flera års användande i PL har ingenting åtgärdats. Främst där jag tänker på felaktigt bortdömda mål. Även om ”17 sekunders-målet” i VM kan diskuteras.
Går ju inte rabbla upp allt när det gäller skärmförstärkning men min åsikt är att det röda kort som USA:s invärvade engelsman fick var ett ”bra” exempel på olyckshändelser som knappt är frispark men som i slow motion förvandlas till rött kort.
Och det knasigaste är att folk blivit så hjärntvättade att många faktiskt tycker utvisningen var korrekt. ”Hur fan hamnade vi här?”. Snart vågar ingen gå in i närkamp längre då risken för rött kort är stor varje gång man försöker ta bollen. Om/När det fysiska spelet försvinner är det inte längre fotboll, tycker jag. Och det är VAR:s fel att det är där vi snart hamnar.
Tillägg: andra röda i premiären var ett ”uppletat”.
Beroende på vilken vinkel domaren stod i och vilket humör han var på vid det exakta tillfället så är det mycket möjligt att Balogun hade fått rött kort ändå.
Ingen kommer sluta gå in i närkamper, det är struntprat. Om ett lag slutar gå in i närkamper och spelar mot ett lag som går in i närkamper förlorar laget som inte tar närkamper 10 gånger av 10. Även om närkampslaget får 1-2 röda kort. Sluta fjanta dig.