2026-07-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Jag har tänkt mycket på varför Jockiboi blev det monster han blev medan Chrippa och resten av barnen blev mer “normala”. Min enkla slutsats är att han redan från början hade en sårbarhet. Hans första år tillbringade han i symbios med sin ensamstående mamma. Allt var frid och fröjd och Annika älskade sin son över allt annat!

Sedan träffade hon Tomas den andre och fler barn kom till världen. Det fanns inte längre samma tid att uppmärksamma Joakim på det sätt han blivit vad vid och krävde. Detta kunde inte Jockiboi ta. Det var inte Jockibois fel. Han var ett barn med begränsat förstånd. Förståndet är lika begränsat idag. Hans värld rammade och den enda utväg han såg var att göra slut på sina syskon.

Det är faktiskt mest bara tur att Chrippa, Jacke och syrran ens lever idag! Det är en sorglig historia. Men jag håller med om att barn inte föds onda. Men det kan finnas utlösare som gör att det blir så. Att ondskan tar över, precis som i fallet Jockiboi.
#backaannika

Haha fyfan vad du fiskar grunt
En frisk förälder överger inte sitt barn.
Har Chrippa jobbat ihop till ett frimärkte snart så han kan kontakta sin lilla dotter än?
Citera
2026-07-19, 10:48
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Jag har tänkt mycket på varför Jockiboi blev det monster han blev medan Chrippa och resten av barnen blev mer “normala”.

Jag har tänkt mycket på hur Chrippa kunde bli en lika dålig förälder som sin mamma. Skrämmande (men tyvärr inte ovanligt) hur historien upprepar sig med att överge sitt första barn för en ny familj.

#taavståndfrånattbackadåligaföräldrar
Citera
2026-07-19, 10:59
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal

Chrippa vann denna gång, Jockiboi, för när han är fri så är det du som sitter i skiten.

Trots det är han en looser, han sitter inne, har inte vårdnad om sin dotter, är frånvarande från alla tider och ultraljud mm för bebisen, missar sin nya dotters första tid i livet (och förmodligen födseln med) och kommer komma ut med miljoner i skulder samt näringsförbud.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-07-19 kl. 11:01.
Citera
2026-07-19, 11:10
Medlem
Citat:
Linnea är vacker, välutbildad, har sociala färdigheter och är en fru Chrippa har all anledning att vara stolt över att säga att hon är hans.

"Välutbildad" Inom vad?

Du är bara ute efter att trolla eller hur.
Citera
2026-07-19, 11:19
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
"Välutbildad" Inom vad?

Du är bara ute efter att trolla eller hur.

Jämfört med sin make och parets fans är hon förmodligen det. Jag menar gått ut gymnasiet och köpa en pt-utbildning är mer än dom klarat av 😅
Citera
2026-07-19, 11:39
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Hon är definitivt mer välutbildad än Jocki och Fiona i alla fall. Ha de ens klarat av gymnasiet? Jonna kanske gick barn och fritid? Eller hotell och restaurang? Absolut inget fel med det men klassas knappast som ”högre utbildning”.

Har Chrippa gått ut gymnasiet?

Detta ständiga jämförandet. Helt irrelevant. Ingen har pratat om dom och ingen bryr sig. För normalt folk som är välutbildade så är det ett hån att påstå att klara gymnasiet och sedan köpa en utbildning är välutbildat. Det är bare minimum hon har gjort i utbildning. Sen hennes make som inte ens klarade grundskolan
Citera
2026-07-19, 12:03
Medlem
Citat:
Jag gjorde en grund analys då jag anser att du är en grund mottagare. Lade det helt enkelt på rätt nivå. Men ja- kontentan är att Jockiboi ballade ur totalt när framförallt tvillingarna kom. Det är nog inte så lätt att ha hand om två bebisar, en fyraåring och en autistisk pojke i 8-årsåldern.

Den autistiske pojken hade fungerat fram tills bebisarna gjorde entré. Där tog det stopp och JOckiboi försökte strypa sina rivaler. Du fattar väl att det till slut blev ohållbart?!

Du får nog ta ditt snack om Joakim i hans tråd, lycka till.
Citera
2026-07-19, 16:43
Medlem
Citat:
Jag har tänkt mycket på varför Jockiboi blev det monster han blev medan Chrippa och resten av barnen blev mer “normala”. Min enkla slutsats är att han redan från början hade en sårbarhet. Hans första år tillbringade han i symbios med sin ensamstående mamma. Allt var frid och fröjd och Annika älskade sin son över allt annat!

TACK!
Tack för årtiondets största skrattanfall!

”Chrippa och resten av barnen blev mer ”normala.”” Finns absolut ingenting normalt, när det kommer till Christofer!
Citera
2026-07-19, 16:48
Medlem
Citat:
Här jobbas det hårt med att hålla tråden levande. Man klagar på att Linnea bara vill hålla sig relevant, och vem fan är det då som gör henne relevant, tror ni?
Jag förstår varför Jockiboi skriker avundsjuka, så fort någon kritiserar honom. Han beter sig precis som den bebis han är. När någon tittar åt ett annat hål skriker han rakt ut, "Jag blev övergiven" Nej Jockiboi "Du är överdriven"
Chrippa må sitta i fängelse just nu, han tar sitt ansvar. Linnea hållar allt det andra flytande, kontakter med affärssamarbetspartners, familjen och andra som kommer göra deras framtid så mycket bättre. Vem skall göra det när rollerna blir ombytta?
Linnea är vacker, välutbildad, har sociala färdigheter och är en fru Chrippa har all anledning att vara stolt över att säga att hon är hans.
Jockiboi beter sig en unge i en leksaksaffär, slänger sig på golvet och skrikgråter för att han inte fick vad han pekade på, men brorsan fick.
Just i detta nu granskas det lite överallt, på ställen som inte bryr sig om hot om att bli uthängda i media eller trakasserade av Jockibois hundar och hundvalpar. Olika myndigheter ät inkopplade och många, mååånga, privatpersoner hör av sig dagligen

Chrippa vann denna gång, Jockiboi, för när han är fri så är det du som sitter i skiten.

”Chrippa tar sitt ansvar”??? Som att han hade något val att krypa in i cellen?! Sen när tar han något ansvar överhuvudtaget?!
Citera
2026-07-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
TACK!
Tack för årtiondets största skrattanfall!

”Chrippa och resten av barnen blev mer ”normala.”” Finns absolut ingenting normalt, när det kommer till Christofer!

Ja slutade också läsa inlägget där 😆

Christopher är fan minst normal i den släkten.
Citera
2026-07-19, 20:58
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Hon är definitivt mer välutbildad än Jocki och Fiona i alla fall. Ha de ens klarat av gymnasiet? Jonna kanske gick barn och fritid? Eller hotell och restaurang? Absolut inget fel med det men klassas knappast som ”högre utbildning”.

Har Chrippa gått ut gymnasiet?

Han har ju inte ens gått ut grundskolan. 😅
Citera
2026-07-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
”Chrippa tar sitt ansvar”??? Som att han hade något val att krypa in i cellen?! Sen när tar han något ansvar överhuvudtaget?!

Precis han tar inte ansvar någonstans. Sjukt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in