2026-07-19, 16:58
Medlem
Jag beställde en grej fredags men igår kom jag på att dom måste skicka varan innan kl 09.00 för att jag ska ha varan i tid.

Såklart svarar ingen varken på mejl eller telefon nu när jag försöker få tag i dom och säga att dom måste skicka varan innan kl 09 på morgonen.

Jag har varit med om detta massor av gånger att företag har totalstängt på helger.
Varför är det så?
Att svara på lite mejl under helgen kan väl inte vara så jävla svårt?

De enda gånger jag fått svar är när det varit nåt mindre företag som typ " peters pc reparation AB" och där man haft mejlkontakt innan.
Men typ större företag skiter fullständigt i en på helger.

Varför är det såhär?
Är det såhär även i andra länder eller är just sverige dåliga på kundservice under helger?
Citera
2026-07-19, 17:03
Medlem
RiMaXs avatar
Jobbar du själv på helgerna?
Vissa gör, andra inte. Kontorstid brukar vara mån-fre på tider de tycker passar.
Citera
2026-07-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Jobbar du själv på helgerna?
Vissa gör, andra inte. Kontorstid brukar vara mån-fre på tider de tycker passar.

Alltså den här trådstarten är ju vad den är men bara för det måste jag nämna mina förehavanden i morse. Upptäckte en pryl jag kände att jag ville ha, ansåg bara att priset kunde bli bättre varpå jag skrev ett melj. Förväntade mig såklart svar tidigast i morgon men fick svar omgående, blev väldigt förvånad. Men det är nog första gången jag är med om liknande.

Annars är det nog som du skriver ganska vanligt att folk är lediga på helgen, särskilt om företaget pysslar med e-handel.

Sen ska ju kanske sägas att trådstartaren verkar lite speciell eller hur man ska uttrycka det sett till vad han brukar skriva. Man får ha det i åtanke.
Senast redigerad av Mechila 2026-07-19 kl. 17:12.
Citera
2026-07-19, 17:16
Medlem
J.Doessons avatar
Företagare måste väl få ha ledigt på helger dom med.
Citera
2026-07-19, 17:16
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag beställde en grej fredags men igår kom jag på att dom måste skicka varan innan kl 09.00 för att jag ska ha varan i tid.

Såklart svarar ingen varken på mejl eller telefon nu när jag försöker få tag i dom och säga att dom måste skicka varan innan kl 09 på morgonen.

Jag har varit med om detta massor av gånger att företag har totalstängt på helger.
Varför är det så?

De enda gånger jag fått svar är när det varit nåt mindre företag som typ " peters pc reparation AB" och där man haft mejlkontakt innan.

Varför är det såhär?
Är det såhär även i andra länder eller är just sverige dåliga på kundservice under helger?

Finns inget företag som kan ha den servicen i Sverige och få lönsamhet.
Idioterna på facken kräver On och extra betalt.

Men i slutändan kan du nog tänka själv. Även om de skulle ha kundtjänst och paketera själva vem ska då köra ut paketet till dig?

Finns inget företag som kör ut på helger ändå.
Citera
2026-07-19, 17:19
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Alltså den här trådstarten är ju vad den är men bara för det måste jag nämna mina förehavanden i morse. Upptäckte en pryl jag kände att jag ville ha, ansåg bara att priset kunde bli bättre varpå jag skrev ett melj. Förväntade mig såklart svar tidigast i morgon men fick svar omgående, blev väldigt förvånad. Men det är nog första gången jag är med om liknande.

Annars är det nog som du skriver ganska vanligt att folk är lediga på helgen, särskilt om företaget pysslar med e-handel.

Sen ska ju kanske sägas att trådstartaren verkar lite speciell eller hur man ska uttrycka det sett till vad han brukar skriva. Man får ha det i åtanke.

Har dom helg öppet?
Är du på jobbet på helgen?

Går och tänka med, innan man startar en helt onödig tråd.
Citera
2026-07-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har dom helg öppet?
Är du på jobbet på helgen?

Går och tänka med, innan man startar en helt onödig tråd.

Eller så tänker man innan man svarar fel person. 🙃

Men för att ändå besvara dina frågor:

Nej, företaget jag mejlade har inte helgöppet och ibland jobbar jag på helger då jag ibland säljer saker på olika marknader. Men normalt sett så jobbar jag inte helger. 🥹
Citera
2026-07-19, 17:35
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Varför är det så?

Varför är det såhär?

Varför ska de har öppet på helger när nästan alla andra inte ha det?
Citera
2026-07-19, 18:35
Medlem
laughingducks avatar
Svar du 24/7 när kollegor hör av sig i tjänsten
Citera
2026-07-19, 18:50
Medlem
R.Rs avatar
Det kostar pengar att ha anställda som svarar på mejl på helgen. Oftast är det också ärenden som kan vänta tills på måndag.
Citera
2026-07-19, 18:55
Avstängd
Citat:

Varför är det så?

Varför är det såhär?
Finns en pizzeria här i närheten. De svarar alltid på helgen och levererar alltid.
Citera
2026-07-19, 18:56
Medlem
Kapitalistkalles avatar
De flesta företag godkänner inte ändringar på lagda beställningar. Och ja, ditt önskemål att skicka innan klockan 9 är ett önskemål. Förmodligen är det också ganska svårt att tillgodose.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in