2026-07-19, 15:29
Medlem
Craiggs avatar
Funkar Gdansk över dagen bara? Att man flyger dit på morgonen och flyger hem på kvällen sen?
Finns lågprisflyg med lockande priser - 180 kr för direktflyg!

Jag vill åka till Gdansk av en lite larvig anledning kanske. Jag vill testa deras Harry Potter-restaurang. Sen hade man ju kunnat ta lite bilder på de färgglada husen, kanske hinna med ett museumbesök också innan man åker tillbaka till flygplatsen. Skulle det kunna funka?
Citera
2026-07-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Funkar Gdansk över dagen bara? Att man flyger dit på morgonen och flyger hem på kvällen sen?

Jag vill åka till Gdansk av en lite larvig anledning kanske. Jag vill testa deras Harry Potter-restaurang. Sen hade man ju kunnat ta lite bilder på de färgglada husen, kanske hinna med ett museumbesök också innan man åker tillbaka till flygplatsen. Skulle det kunna funka?
Klart det funkar!
Bara köra ju.
Har inte själv varit där men har polare och bekanta som besökt Gdansk, verkar vara ett omtyckt ställe av det jag hört.
Det är väl inte larvigt att du vill åka dit för en specifik sak, om de gör dig glad är det väl bara och köra?'
Citera
2026-07-19, 15:41
Medlem
Vet folk som åker till London över dagen så då borde ju även Gdansk fungera.
Citera
2026-07-19, 15:45
Medlem
Adelaides avatar
Jag hade stannat över natten åtminstone. Gillar inte att stressa.
Citera
2026-07-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Ja, ska man lägga några hundra på flyg kan man lägga några hundra på en hotellnatt. Särskilt om huvudsyftet med resan är att äta på en speciell restaurang. Visst, en dagstur funkar väl om det är lunch man tänkt sig men nja...
Citera
2026-07-19, 16:00
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Samma här hade också kört iaf en övernattning
Citera
2026-07-19, 16:02
Medlem
Citat:
Gillar tanken med morgonflyg, några timmar i någon stad, och sedan hem på kvällen. Kanske det inte är så bra för miljön. Men man får väl spara på varmvattnet ett tag.

Citat:
Varifrån? Har du länk?
Citera
2026-07-19, 16:22
Medlem
HBTKuks avatar
Funkar men kommer vara stressigt. Ta en natt på hotell och ett svintidigt ditflyg och sent hemflyg så har du två fina dagar där.
Citera
2026-07-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Funkar men kommer vara stressigt. Ta en natt på hotell och ett svintidigt ditflyg och sent hemflyg så har du två fina dagar där.
Vitsen är ju just att det är en dagstur.
Citera
2026-07-19, 16:28
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vitsen är ju just att det är en dagstur.
Då så. Kör, men jag tror det smakar mer än det kostar att åka och så. Orkar du och älskar flygplatser och flygningar är det toppen.
Citera
2026-07-19, 16:55
Medlem
godboys avatar
Citat:

Det går absolut att göra, men det blir lite stressigt kan jag tycka. Har man otur så är ju flyget ut sent. Jag hade stannat minst en natt. Sen ska du inte känna att du är larvig, du gör en kul sak helt enkelt - något du tycker är kul. Så vad andra tycker om att du vill gå på just den restaurangen eller åka dit för just den saken ska du inte bry dig om. Gör det du vill. Jag lärde mig tidigt i livet att fullständigt strunta i vad andra tycker om vad man gör för saker.

Vill du åka fram och tillbaka på samma dag så gör det.
Citera
2026-07-19, 17:01
Medlem
andan0s avatar
Citat:

stanna hellre på något motell över natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in