2026-07-19, 14:28
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nukleofilattack
Ella-Britt..
Ett perfekt exempel på otrygg ambivalent anknytning. Blir ledsen av att se hur hon faller isär, men även hur hon lägger skuld på Vlasta. Väldigt sorgligt att se.

Alltså Göran lät verkligen arrogant i slutscenen. Varför förstår hon ej att han redan valt Vlasta?
Tycker det är plågsamt.
Citera
2026-07-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nukleofilattack
Ella-Britt..
Ett perfekt exempel på otrygg ambivalent anknytning. Blir ledsen av att se hur hon faller isär, men även hur hon lägger skuld på Vlasta. Väldigt sorgligt att se.

Ja det blev ännu mer tydligt i dagens avsnitt.
När han kom för att be om ursäkt, klamrade hon sig fast vid honom. Hon pussade honom, rakt på munnen, inte tvärtom. Hon blev så lycklig med ens. Oj. Hon ger lite Farlig förbindelse-vibbar. Tål inte att Göran inte tycker allt hon säger är bra. Men han är ju klart mer intresserad av Vlasta.
Annis (?) och Pedro är fina ihop. Han är stilig dessutom och hon sockersöt.
Citera
2026-07-19, 16:08
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja det blev ännu mer tydligt i dagens avsnitt.
När han kom för att be om ursäkt, klamrade hon sig fast vid honom. Hon pussade honom, rakt på munnen, inte tvärtom. Hon blev så lycklig med ens. Oj. Hon ger lite Farlig förbindelse-vibbar. Tål inte att Göran inte tycker allt hon säger är bra. Men han är ju klart mer intresserad av Vlasta.
Annis (?) och Pedro är fina ihop. Han är stilig dessutom och hon sockersöt.

Ja Ella-Britt ger kaninkokerska-vibbar!

Ammis och Pedro, och Mats och Inger är mina favoritpar!

Klas och Christine också, absolut, men ser en risk att nån kommer bli sårad där!
Citera
2026-07-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Vad har ålder med saken att göra? Varför "pinsamt" att äldre personer pratar om relationer och sex? Äldre personer har vanligtvis större erfarenhet av det än yngre.

Så tråkigt för dig att du är inskränkt.

Damerna i Hotell R's stall verkar vara oerhört på hugget. Kanske litet väl desperata ibland. Tycker de babblar sönder den eventuella kemin som kan uppstå när man upptäcker varandra.
Kanske tror de att detta är sista chansen?

Håller dock med dig. Varför skulle inte en fullmogen människa kunna ha och/eller prata om sex? Deltagarna i programmet är väl i sena 50- till 60-årsåldern samt några få som passerat 70.

Mina morföräldrar hade sex långt efter att de fyllt 80 år.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-19 kl. 17:24.
Citera
2026-07-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Dom bor tillsammans hos Göran idag - (O han pumpar på o zuugeer hennes pisstofz 5 x om dan o hon zuuugeeer pisspinne ha ha ha - hur många tror på detta)

Intressant att se hur många som misslyckats o tvingas leva ensamma o ruttna liv.Det är så det blir när man åldras.

Samtidigt skulle det vara intressant med ett program med 60-70 åriga gubbar + 5 kvinnor per snubbe som är 25-35 år.

Det som lever sämst är ensamma män som inte vill eller kan laga mat - när jag inte har matlagardam
(vilket jag råkar ha idag) tar jag kostnaden på en utemiddag varje dag där varmrätten kostar 200-300 men jag gissar att väldigt få tar den kostnaden o bland de äldre som slutat jobba är det många som inte har råd)

Var ska man skrapa ihop 5 stycken tjejer i den åldern per 'gubbe'? Tror du att du skulle lyckas med själv? Tvivlar, med din outvecklade inställning

'Har matlagarmadam'? Låter lagom mansgrisigt.
Lär dig laga mat själv om du inte är för lat och okunnig.

Man är inte misslyckad, som du uttrycker det och behöver varken leva ett ruttet eller fattigt liv för att man är 60 år och även uppåt.

När du växer upp kanske du också blivit mogen nog att inse flera saker du idag verkar sakna insikt i.

Antar att du inte har några "misslyckade" föräldrar eller far-/morföräldrar kvar i livet.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-19 kl. 18:42.
Citera
2026-07-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag förstår bara inte hur man lyckas tänka sig till fram till att lyfta yngre ex, och på seniordejt! Åldersskillnad är minerad mark och väldigt känsligt för många och yngre ex landar aldrig bra! Det ökar aldrig ens sexappeal, visar bara mer av dåligt omdöme.

Antar att det är norrmannen du menar. Han som visst har barn med en ca 20 år yngre kvinna.

Nej, sådant drar man inte fram om man inte vill försöka verka vital och eftersökt. Speciellt som det eventuella förhållandet (?) med den yngre kvinnan uppenbarligen sprack av någon orsak. Då hjälper det inte att dra fram gitarren.
Citera
2026-07-19, 20:16
Medlem
picapicans avatar
Tanter som visar upp sina stringtrosor...
Citera
2026-07-19, 20:19
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
... sådant drar man inte fram om man inte vill försöka verka vital och eftersökt...

Det är ett par stycken som dragit upp yngre ex och jag är häpen över hur vanlig den där villfarelsen verkar vara. Man pratar inte om ex på dejt och man berättar aldrig någonsin om hur mycket yngre man haft i dejtstadiet. Det hunkar inte upp, det funkar precis tvärtom eftersom så många vet precis vad det handlar om och inte själva vill vara den efter det.

Jag tycker ganska sällan nåt om åldersskillnad, det är bara tröttsamt med alla klavertramp. Ingen i det gänget verkar ha dejtat knappt alls men det borde ändå va omöjligt att stupa på tankefel vid 65.
Jag vill se kärlekshistorier!
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-07-19 kl. 20:26.
Citera
2026-07-19, 21:19
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
... "Den som gapar över mycket" 😁...

Diktläsningen var fint! Jag förstod lite mer av Rose där. Anade att hon var kommunikativ med ord men att det bara är på modersmål man förstår vem hon är. Men, Jörgen förstår vad hon säger och dom två hade passerat mig helt förbi, antagligen för att jag stupar och inte hört ett ord av vad hon sagt.

Apropå Ella-Britt och Terje har vi idag flera priser att dela ut!
Citera
2026-07-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Brevbäraren. Hon visade mer av sitt trashiga jag i idiotleken med åsnorna.

Antar att det är Ricardo? Han är sympatisk. Får ingen dejt innan han har bättre hållning.

Han är ju inte ditekt någon charmör eller flörtig som några av de andra männen. Men han ger ett seriöst intryck. Litet svårt med språkets nyanser och stel men det kanske lossnar. Tror han är genuin.

Får han tag pä en dam som kan starta upp honom och med litet mer startsträcka, så kan han kanske visa sig vara en gömd pärla.

Fast jag tycker personligen att han är ganska oattraktiv med sitt stora hästgap. Inte det minsta sex appeal eller (i alla fall för oss tittare synlig) manlig finess. Men som sagt, kaka söker maka. Eller "det finns ett lock för varje gryta". Önskar honom lycka till.
Citera
2026-07-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Han tappade helt intresset för henne, känns inte som om han är ärlig

Lilly verkar inte ha någon större charm heller. Fast hon skulle nog kunna se ganska bra ut med litet smink och en litet kvinnligare utstrålning. Får intrycket av att hon är jordnära och mest praktiskt lagd.

Undrar om hon räknar in andra kvinnor i sitt eget romantiska liv när hon snackar 'poly'.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-19 kl. 22:11.
Citera
2026-07-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Hon var antagligen livrädd att han skulle få lust att penetrera…

Terje är inte heller för rolig: inleder deras ”djupsinniga” samtal med att han absolut inte är ute efter sex, nejdå, finare skulle det vara.
En gammal man som av allt att döma lägger mycket på sitt ungdomliga yttre, sure. Sen blev det andra bullar.

(Personligen misstror jag karlar som poserar med en bok om mindfulness (fi**magnet för en viss typ av kvinnor) på ett raggställe. Påhopp undanbedes)

Han försöker verka djupsinnig med gitarren som verktyg och magnet. Varje kvinna ska tro att hans sånger är riktade till enbart henne. Snart börjar han väl med smeksamma toner som han låtsas komponera för den kvinna han just då sitter framför. Blandar gärna in hennes namn i någon sväng. En del går på sådant. Tror att de är en trubadurs alldeles egen källa till inspiration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in