2026-07-17, 14:54
Medlem
Den som häktades idag heter R@mi @l Kh@tib
Citera
2026-07-17, 16:02
Medlem
”En man född 2004 avled av sina skador. En annan man, född 2006, skadades och fördes till sjukhus.” - NyheterSTO

Kan det vara Moh@mm@ds bror Beny@min som är den skadade? Någon av bröderna ska ha varit med under natten.
Citera
2026-07-17, 16:41
Medlem
upplysas avatar
Häktningsframställan
Uddevalla tingsrätt
B 2228-26
Uddevalla TR B 2228-26 Ab55 Häktningsframställan

6 Häktade i dagsläget. 2st med sekretess.
Senast redigerad av upplysa 2026-07-17 kl. 16:56.
Citera
2026-07-17, 21:54
Medlem
Extremeflys avatar
Så ett TikTok bråk som eskalerade?
Citera
2026-07-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Hela familjen M@savi bor i en villa på Tjörn värd 3500000.

Inte ett pris man höjer ögonbrynen för 2026. Jag hade ett ärende till en villa söder om söder (Sthlm). Kollade upp adressen efteråt: Arabiska/kurdiska namn. En av de boende har företag med omsättning på under en halv miljon. Villan köptes för drygt 8 miljoner.
Citera
2026-07-18, 00:18
Medlem
Nyhetersto

”En konflikt om fotbolls-VM och vilken spelare som är bäst kan ha varit upptakten till det dödliga våldsdådet vid badplatsen Hawaii i Stenungsund. Enligt senior åklagare Sonja Seligmann började det med en till synes obetydlig tvist som sedan eskalerade under flera dagar.”

https://nyhetersto.se/2026/07/17/brak-om-fotbolls-vm-kan-ligga-bakom-dodliga-valdet-pa-hawaii/

Detta är ju tragiskt på riktigt…
Citera
2026-07-18, 08:34
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropanMannen
Nyhetersto

”En konflikt om fotbolls-VM och vilken spelare som är bäst kan ha varit upptakten till det dödliga våldsdådet vid badplatsen Hawaii i Stenungsund. Enligt senior åklagare Sonja Seligmann började det med en till synes obetydlig tvist som sedan eskalerade under flera dagar.”

https://nyhetersto.se/2026/07/17/brak-om-fotbolls-vm-kan-ligga-bakom-dodliga-valdet-pa-hawaii/

Detta är ju tragiskt på riktigt…

Där ser man. Spörsmål om Ronaldo och Messi leder till mord.

Skämt åsido, vad fan är det här för idioti?
Citera
2026-07-18, 09:40
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Hela familjen M@savi bor i en villa på Tjörn värd 3500000.
Endast Amir står på lagfarten. Men 3,5 miljoner är inget märkvärdigt pris i området, särskilt inte när ofta banken i praktiken äger fastigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av kent36
Det är för att de som klagar vill ha Stenungsön för sig själva rika knösar som tror att allt går att köpa.
Så alla som känner sig otrygga är knösar som tror att allt går att köpa? Hur skulle det ens vara praktiskt möjligt att "ha Stenungsön för sig själva"? Du måste vara kommunist och/eller dum i huvudet. Beklagar.
Citera
2026-07-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Foxtrot har jag fått info att det rör sig om
Skitsnack. handlar om fotbolls vm
Citera
2026-07-18, 13:15
Medlem
Jordgubbes avatar
I så fall en ny nivå av dumhet, eller så är det där grovt förenklat i nyhetsrapporteringen. Hoppas på stor psyk-utredning (om förstnämnda dvs att det verkligen handlat om bara det, och om sistnämda dvs nyhetsgroda på liten av journalisten).
Citat:
"... om vilken fotbollspelare som var bäst – Ronaldo eller Messi."
Citera
2026-07-18, 13:26
Medlem
Återigen har mångkulturen berikat!
Citera
2026-07-18, 14:40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Där ser man. Spörsmål om Ronaldo och Messi leder till mord.

Skämt åsido, vad fan är det här för idioti?
Ännu ett internet-mord. Jag kan tänka mig att internet är bakom 5-10 mördade per år i Sverige och enorma mängder våld. Det är för att människor tolkar det som står på nätet som "absolut sant" och blir kränkta, medans de som skriver kan skämta eller tänker på annat sätt. Och andra mord är utförda genom att hitta människor via nätet.

FB fungerar bara för att det är anonymt. Jag skulle aldrig i livet skriva här om man kunde hitta mig på en adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in