2026-07-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420

Massa trams, inga belägg eller källor. Inte en enda länk. Enbart personangrepp. Snyggt.

De läsare av tråden som inte är förståndshandikappade har nu i alla fall möjlighet att läsa och ta ställning till de fakta och källor som har presenterats.

Det är bevisat att palestinska myndigheten har ett system som betalar ut bidrag till personer som döms för terrorism och andra brott. Ju grövre brott, desto högre ersättning. Saken har utretts och bekräftats av ett flertal internationella medier och flera stater. Även den palestinska myndighetens president Abbas har bekräftat systemet.
Citera
2026-07-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej. ICJ driver ingen utredning. Det är Sydafrika som har stämt Israel och det är Sydafrika som lägger fram den "bevisning" man vill ha prövad i domstolen. Israel har presenterat motbevisning på åtskilliga tusen sidor och någon dom beräknas inte falla hitom 2030. Det du kallar "bevisat folkmord" verkar de jurister som hanterar ärendet, vare sig det är chefsåklagare Khan i ICC eller domarpanelen i ICJ inte vara lika "bevisat".

Sydafrika har stämt, ja, men ICJ är ju de som driver utredningen. Det är ju dom som är domstolen. Vem annars skulle driva målet menar du?
Att sådana saker tar tid är ju inget konstigt, det är att vänta, det finns otroligt mycket att gå igenom vad gäller Israels brott. Dock förväntas domslut komma runt 2028, på grund av att Israel förhalat.

Men under tiden har bland annat oberoende FN kommissioner, tunga internationella organ, nationer, experter, och akademiker på internationell rätt fastslagit att folkmord begås.

Citat:
The Gaza genocide is the ongoing,[19] intentional, and systematic destruction of the Palestinian people in the Gaza Strip carried out by Israel during the Gaza war. It encompasses mass killings, the deliberate killing of children (making up about 30% of those killed),[20][21][22] deliberate starvation, infliction of serious bodily and mental harm, and prevention of births. Other acts include blockading, destroying civilian infrastructure, destroying healthcare facilities, killing healthcare workers and aid-seekers, causing mass forced displacement, committing sexual violence, and destroying educational, religious, and cultural sites.[23] The genocide has been recognised by a United Nations special committee[24] and commission of inquiry,[23] the International Association of Genocide Scholars,[25][26] multiple human rights groups,[c] state governments, numerous genocide studies and international law scholars,[32][33] and other experts.[34]

Varför fortsätter du att blunda för detta? Kan det vara så att du får betalt för att spamma forumet? Din lilla Quisling? Du springer de moderna nazisternas ärenden, försvarar och förnekar folkmord och etnisk rensning. Fyfan vad vidrigt. Så otroligt tragiskt. Hur många shekels får du in på en dag? Hur klarar du ens av att se dig själv i spegeln? Mår du på allvar så dåligt i dig själv att du sänker dig till att springa en folkmördande regims ärenden för lite små pengar? Usch vad du måste må dåligt i dig själv asså. Jesus älskar dig.
Citera
2026-07-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kan du nämna något mer folkmord där man dödat färre personer per timme än födseltalet per timme?

Du fortsätter spamma det där utan belägg. Sedan vägrar du ta in vad tunga, seriösa instanser, akademiker och experter säger. Snart blir du satt på ignore och då mister du shekels din lilla chattoperatör. Höj nivån.

Citat:
The Gaza genocide is the ongoing,[19] intentional, and systematic destruction of the Palestinian people in the Gaza Strip carried out by Israel during the Gaza war. It encompasses mass killings, the deliberate killing of children (making up about 30% of those killed),[20][21][22] deliberate starvation, infliction of serious bodily and mental harm, and prevention of births. Other acts include blockading, destroying civilian infrastructure, destroying healthcare facilities, killing healthcare workers and aid-seekers, causing mass forced displacement, committing sexual violence, and destroying educational, religious, and cultural sites.[23] The genocide has been recognised by a United Nations special committee[24] and commission of inquiry,[23] the International Association of Genocide Scholars,[25][26] multiple human rights groups,[c] state governments, numerous genocide studies and international law scholars,[32][33] and other experts.[34]
Citera
2026-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
De läsare av tråden som inte är förståndshandikappade har nu i alla fall möjlighet att läsa och ta ställning till de fakta och källor som har presenterats.

Det är bevisat att palestinska myndigheten har ett system som betalar ut bidrag till personer som döms för terrorism och andra brott. Ju grövre brott, desto högre ersättning. Saken har utretts och bekräftats av ett flertal internationella medier och flera stater. Även den palestinska myndighetens president Abbas har bekräftat systemet.

Om det nu är bevisat. Varför klarar du inte av att posta dessa bevisen? Istället har du spammat sidor efter sidor med trams och personangrepp men aldrig dessa bevis?
Citera
2026-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
Sydafrika har stämt, ja, men ICJ är ju de som driver utredningen. Det är ju dom som är domstolen. Vem annars skulle driva målet menar du?

Sydafrika driver målet. Domarpanelen i ICJ samlar inte in några egna bevis. De kommer ta ställning till det material Sydafrika och Israel presenterar.

Jag måste säga att din svansföring är exceptionellt hög med tanke på att du inte kan något, inte kan ta till dig skriftlig information, inte vet hur man googlar, inte vet hur man presenterar källor, inte kan bedöma källor. Du är sannolikt Flashbacks största dåre.
Citera
2026-07-18, 20:55
Medlem
Citat:
Om det nu är bevisat. Varför klarar du inte av att posta dessa bevisen? Istället har du spammat sidor efter sidor med trams och personangrepp men aldrig dessa bevis?

Jag råder dig att be din personliga assistent om hjälp. Alla med normal IQ kan läsa det jag har skrivit och bedöma trovärdigheten. Jag har dessvärre inte specialpedagogisk utbildning. Jag kan inte dumma ner det mer så att du skall förstå.
Citera
2026-07-18, 20:57
Medlem
Citat:
Sydafrika driver målet. Domarpanelen i ICJ samlar inte in några egna bevis. De kommer ta ställning till det material Sydafrika och Israel presenterar.

Jag måste säga att din svansföring är exceptionellt hög med tanke på att du inte kan något, inte kan ta till dig skriftlig information, inte vet hur man googlar, inte vet hur man presenterar källor, inte kan bedöma källor. Du är sannolikt Flashbacks största dåre.

Sydafrika drivet åtalet. ICJ driver målet. Eller tror du att Sydafrika samlar in Israels sida? Nej, ICJ driver målet ditt spamtroll. Herregud vad du projicerar din chattoperatör. Du är så genomskinlig och repetativ. Du motarbetar aktivt dig själv. Snart kommer du att bli återbetalningsskyldig på de få shekels du får in om dagen för att spamma forumet
Senast redigerad av Cronos420 2026-07-18 kl. 20:59.
Citera
2026-07-18, 20:58
Medlem
Citat:
Jag råder dig att be din personliga assistent om hjälp. Alla med normal IQ kan läsa det jag har skrivit och bedöma trovärdigheten. Jag har dessvärre inte specialpedagogisk utbildning. Jag kan inte dumma ner det mer så att du skall förstå.

Ja, alltså att du saknar belägg och bevis. För annars hade du ju postat dessa istället för att spamma sida efter sida efter sida med personangrepp och hittepå.

Nehe, ditt betalda troll. Du är alldeles för oskicklig och tramsig. Jag inser att du får betalt per inlägg men nu får du inte ut några fler shekels från mig. Du är lika repetativ och förutsägbar som en chatbot från 2005. Fyra rader av kod och för många "goto 10" rader.
Citera
2026-07-18, 20:59
Medlem
Citat:
Sydafrika drivet åtalet. ICJ driver målet. Eller tror du att Sydafrika samlar in Israels sida? Nej, ICJ driver målet ditt spamtrol. Herregud vad du projicerar din chattoperatör. Du är så genomskinlig och repetativ. Du motarbetar aktivt dig själv. Snart kommer du att bli återbetalningsskyldig på de få shekels du får in om dagen för att spamma forumet

Israel tackar dig för din insats! Sällan har väl någon på egen hand fått en hel rörelse att framstå som efterbliven. Det är nästan så man tror att du jobbar för Mossad och får betalt för att dra ett löjets skimmer över Palestinarörelsen.
Citera
2026-07-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ja, alltså att du saknar belägg och bevis. För annars hade du ju postat dessa istället för att spamma sida efter sida efter sida med personangrepp och hittepå.

Nehe, ditt betalda troll. Du är alldeles för oskicklig och tramsig. Jag inser att du får betalt per inlägg men nu får du inte ut några fler shekels från mig. Du är lika repetativ och förutsägbar som en chatbot från 2005. Fyra rader av kod och för många "goto 10" rader.

Pay for slay programmet har bekräftats av president Abbas i PA, lagstiftningen i PA, Washington Post, Reuters, USA:s regering och kongress, Israel, Australien och Nederländernas regering och många många fler.
Citera
2026-07-18, 21:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du fortsätter spamma det där utan belägg. Sedan vägrar du ta in vad tunga, seriösa instanser, akademiker och experter säger. Snart blir du satt på ignore och då mister du shekels din lilla chattoperatör. Höj nivån.

Jag har inte sett några tunga namn ännu, förrutom Kejsar Palpatine.
Citera
2026-07-19, 01:10
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Min föredömliga okunnighet om världspolitik är hotat av forumets skriverier som jag tyvärr fått ta del av.
Här var det tal om något "FN" (eff-enn?)
som skulle ha skrivit någon "rapport" om folkmord och mord på barn.
Det skulle visa sig att "FN" har alla länder som medlemmar.
Min gissning är att hälften av dessa ca 193 "medlemsländer" är jävla skit-länder.
En sådan totalitär internationalitet fungerar bara inom idrott där även fattiga länder kan ha duktiga fotbollsspelare och aktörer i övrig idrott.
Men att "FN" som organisation med sin höga andel av skit- skräp-
terrorist- och apländer skulle ha någon som helst kompetens förutom idrott är uteslutet.
Dessutom består personalen inklusive chefer av minst 50% kvinnor.
Det är helt ofattbart att ett "FN" ens tillåts att uttala sig angående militära problem, när det redan finns militär expertis och konsulter att fråga angående Israels militära aktiviteter.
Dessutom finns auktoriserade forskare inom
militära ämnen som vet bättre än ett "FN",
vars konstitution främst bygger på kvinnor och skräpländer.
Nej här handlar det om världens samlade antisemitism.
Och det här med barnen är ett rent påhitt, så att alla skall få tillfälle att visa "empati".
Om jag tidigare var likgiltig inför fjärran länders
problem, så är jag nu så provocerad av skitsnacket om Israels barnamord, att jag snart
själv åker till området och övar prickskytte på barnen för att åtminstone glädja några få.
Kanske även ge mer bränsle åt alla som utnyttjar varje tillfälle att spela god och "empatisk".
Det finns företag som tillverkar barnkistor i alla storlekar och utföranden, samt arrangerar barnbegravningar.
De blir säkert glada också.
Om inte annat så har muslimerna via sin invandring till Sverige utgjort ett sådant hot mot mig personligen att min tidigare likgiltighet inför krigets fasor, riskerar att övergå till hyllningar av dessa så kallade folkmord.
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2026-07-19 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in