2026-07-17, 23:02
Medlem
Badat i princip varje dag sedan 25:maj, sicken jävla sommar det varit ännu så länge! Nu får man lite svalka någon dag sen blir det ut i det blå igen
Citera
2026-07-18, 07:37
Medlem
oligarkss avatar
Regnet stod som spön i backen, nu har det lugnat ner sig men välbehövligt.

I Engelska uttrycket "raining cats and dogs"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql7JXP/att-regnet-star-som-spon-i-backen-ar-latt-att-forsta-men-var-kommer-det-engelska-uttrycket-raining-c ats-and-dogs-ifran
Citat:
Ingen vet riktigt om uttrycket, det finns en mängd olika teorier, men den
kanske mest sannolika är att uttrycket härstammar från det grekiska
ordet catadupe, som betyder vattenfall. Eller det latinska cata doxas,
som betyder motsatsen till det vanliga – typ ovanligt kraftigt regn.
Citera
2026-07-18, 10:14
Moderator
Sun Rulers avatar
Från underbara 31-grader med gassande solsken till lättare regn och betydligt lägre temperaturer.

Det är snabba kast här i Stockholm, vilket påminner mig om att svensk sommar är årets bästa dag.
Citera
2026-07-18, 11:09
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockjrEwing
Badat i princip varje dag sedan 25:maj, sicken jävla sommar det varit ännu så länge! Nu får man lite svalka någon dag sen blir det ut i det blå igen

Skitsommar!

Både 2020, 2021 och 2022 var varmare.
Citera
2026-07-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Skitsommar!

Både 2020, 2021 och 2022 var varmare.

Riktigt gött har det varit och mer blir det, trist att grina bort sitt liv bara för vädrets skull. Jaja, glad att jag kan leva och ha det gött i alla fall

Idag passar det bra att glida runt och testa lite restauranger, sen hem och bara njuta av lugnet, fint dä.

Och regnet behövs inför svampsäsongen, så man kan njuta av hösten med på 1 extra sätt!
Citera
2026-07-18, 17:29
Medlem
TELAVIV91s avatar
Ska visserligen jobba mycket fram till 15 augusti och vill ju ha fint väder. Skitväder en vecka framåt, men sen då, någon som kan spå?
Citera
2026-07-18, 19:01
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Ska visserligen jobba mycket fram till 15 augusti och vill ju ha fint väder. Skitväder en vecka framåt, men sen då, någon som kan spå?

Detta är bara mina gissningar.

Kommer mycket kallare än normalt både juli och augusti. Hösten kommer komma rekordtidigt i år. Så du får njuta av 10 grader, frisk luft och höst istället.
Senast redigerad av Klappasäften 2026-07-18 kl. 19:05.
Citera
2026-07-18, 19:10
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Detta är bara mina gissningar.

Kommer mycket kallare än normalt både juli och augusti. Hösten kommer komma rekordtidigt i år. Så du får njuta av 10 grader, frisk luft och höst istället.
Känns väl lite otroligt med 10 grader i slutet av juli, men är rädd för att skitvädret håller i sig för länge och att det blir fint först runt 10 aug
Citera
2026-07-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockjrEwing
Riktigt gött har det varit och mer blir det, trist att grina bort sitt liv bara för vädrets skull. Jaja, glad att jag kan leva och ha det gött i alla fall

Idag passar det bra att glida runt och testa lite restauranger, sen hem och bara njuta av lugnet, fint dä.

Och regnet behövs inför svampsäsongen, så man kan njuta av hösten med på 1 extra sätt!

Jävla troll du är! Det har varit en kall skitsommar förutom 1-2 veckor nu sista tiden.
Citera
2026-07-18, 21:04
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Ja, i en perfekt värld så gissar SMHI rätt hela tiden. I den riktiga världen så blir det runt 20° och molnigt.

I mitt fall säger SMHI omkring 20mm regn på lördag och 18°.
Så jag är glad så länge det håller sig under 25 och jag slipper se solen. Men oavsett så kommer det klarna upp framåt kvällen.
Det blev inget regn här idag, jo det kom några droppar mitt på dagen. I morgon ska det regna sägs det på Rapport, får väl se om det bli så.

Däremot stämmer temperaturen något sånär, inte 15 men 18 grader. Skönt ändå att det är mulet och att det blåser.
Citera
2026-07-18, 21:42
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det blev inget regn här idag, jo det kom några droppar mitt på dagen. I morgon ska det regna sägs det på Rapport, får väl se om det bli så.

Däremot stämmer temperaturen något sånär, inte 15 men 18 grader. Skönt ändå att det är mulet och att det blåser.
Alltid nåt iaf

Citat:
Ja, i en perfekt värld så gissar SMHI rätt hela tiden. I den riktiga världen så blir det runt 20° och molnigt.

I mitt fall säger SMHI omkring 20mm regn på lördag och 18°.
Så jag är glad så länge det håller sig under 25 och jag slipper se solen. Men oavsett så kommer det klarna upp framåt kvällen.
Det blev 0mm regn, 25 grader, och klart/halvklart. Så ungefär vad jag väntade mig utifrån SMHI's prognos.
Citera
2026-07-18, 22:36
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Alltid nåt iaf

Det blev 0mm regn, 25 grader, och klart/halvklart. Så ungefär vad jag väntade mig utifrån SMHI's prognos.

Du kanske ska flytta till irland? Det passar dig bättre. Där slipper du se solen och får en massa regn. En riktig bra sommar är över 25 grader varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in