2026-07-18, 17:21
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Svenska gäng av alla de slag har varken historia eller lojalitet. Detta till skillnad från läget i Italien där maffian regerat under lång tid. Det vore skönt att omge sig av sådana gossar. Hur gör jag för att joina? Räcker det att bosätta sig på Sicilien i några år och skapa sig rätt kontakter?
Du får börja med att födas på Sicilien, med en far och farfar som varit aktiva medlemmar i maffian. Sedan får du börja med att ta på dig enklare uppdrag, som att transportera och gömma narkotika och vapen. När du visat att du klarat det får du göra tyngre uppdrag, som att driva in beskyddarpengar, misshandla de som inte betalat och bränna ner deras företag. Funkar även detta blir det ännu mer, som beställningsmord. (Funkar det inte blir det du som blir beställningsmördad.) Om du inte bara är hård och grym utan även in i döden lojal, smart och driven kanske du kommer in i de högre nivåerna av maffian.
Citera
2026-07-18, 17:41
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Jag tror det är svårt om man inte är född där, eller iaf av personer som härstammar därifrån.

Men min kunskap är baserad på Gudfadern-filmerna och den där Hamilton-boken som utspelar sig på Sicilien, där han Joar blev skjuten, så ta det inte som nån sanning.

edit: åh, i Maffiabröder säger de ju faktiskt att de vill kunna spåra personen bakåt till the mothercountry.
Var det inte bara om man ska kunna bli "made" som man behövde va renblodig italienare? Man kan väl va med som soldat eller ännu lägre som typ Henry Hill. Han var väl ingen italienare
Citera
2026-07-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Var det inte bara om man ska kunna bli "made" som man behövde va renblodig italienare? Man kan väl va med som soldat eller ännu lägre som typ Henry Hill. Han var väl ingen italienare
det har nog redan diskuterats i tråden, men ja, så tror jag också att det är.
och då landar man i frågan om man vill vara en hench-man/hantlangare, eller ej...
Citera
2026-07-18, 17:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
det har nog redan diskuterats i tråden, men ja, så tror jag också att det är.
och då landar man i frågan om man vill vara en hench-man/hantlangare, eller ej...
Robert de Niros karaktärer i goodfellas var ju inte made men han var knappast nån hantlangare. Mycket status och respekt hade han. Vara bra på det man gör (tjäna pengar, mörda tex) är nog minst lika viktigt som att bli made.

Ts: testa att döda bossen och säga till dennes underhuggare att "nu jobbar ni för mig"
Funkade för Pablo Escobar. Annat land men våld talar ju alla språk så att säga
Citera
2026-07-18, 17:49
Medlem
proconsuls avatar
Jag utgår från att du talar perfekt italienska. Vilken maffia vill du joina, Cosa Nostra, Camorran,
´Ndrangheta, Sacra Corona Unita, Stidda, Casa Monica, Mala del Branta, Banda della Comasina eller någon annan.....?
Citera
2026-07-18, 19:47
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Blir nog en jävla massa ”wirre” innan något erbjudande dyker upp. Han hinner nog däcka först.

Smutta, av en anledning.
Citera
2026-07-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Svenska gäng av alla de slag har varken historia eller lojalitet. Detta till skillnad från läget i Italien där maffian regerat under lång tid. Det vore skönt att omge sig av sådana gossar. Hur gör jag för att joina? Räcker det att bosätta sig på Sicilien i några år och skapa sig rätt kontakter?

Dom jobbar på samma sätt som förortsgöngen i Sverige. Du får småsysslor (blir utnyttjade)du visar dig med tiden lojal och så jobbbar du dig uppåt. Tror de sjukt svårt att komma uppåt om du flyttar ner som medelålders svensk och aktivt söker kontakt. Du kmr bara bli utnyttjad då. Men berätta gärna hur det går.

Kolla även dokumentärer så ser du att deras liv är långt från glamoröst. Sketetet hus på landet med skabbiga bilar och gångar under marken. De inte direkt ferraris, swimmingpools och yacht i toppen på kedjan heller. Om du inte är högst upp vilket man inte blir
Citera
2026-07-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den italienska maffian är inte bara en. Kalabriska 'Ndrangheta, sicilianska Cosa Nostra, napolitanska Camorra är de tre stora. Lika med alla tre är dock att du inte bara behöver vara italiensk utan du måste komma från någon av dessa tre regioner för att bli medlem.

Du måste också därutöver har rätt blod. Om din farfar tex var polis är du utesluten. Så med andra ord rätt omöjlig uppgift för en svenne.

Man skulle kunna dra till med en lögn att man blev bortadopterad från Sicilien (bägge de föräldrarna idag döda). Dock om man blev påkommen att ljuga så blir man matad till grisarna (levande).

Ja, men en random svenne kmr aldrig komma upp till toppen ändå. Ska han bara var gatugangster tror ja dom skiter i om hans farfar va polis. Inte säker dock men tror dom utnyttjar allt p alla dom kan precis som i Sverige på street lvl.
Citera
2026-07-18, 20:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja, men en random svenne kmr aldrig komma upp till toppen ändå. Ska han bara var gatugangster tror ja dom skiter i om hans farfar va polis. Inte säker dock men tror dom utnyttjar allt p alla dom kan precis som i Sverige på street lvl.

Jo hangaround som det heter i MC-världen. Om TS kan ordna bra intäkter kan han nog bli det. Men aldrig då riktig medlem. Att komma i kontakt med maffian ska ju inte vara särskilt svårt. Är du i en av dessa städer i någon av maffiatrakterna så kommer i regel alla män från 15 år och uppåt ha någon kontakt med den lokala maffian. Antingen som medlem eller "hangaround".
Citera
2026-07-18, 21:02
Medlem
Wyrdkins avatar
Bara italienare kan gå med i maffian.
Citera
2026-07-18, 21:53
Medlem
HassanVonEssens avatar
Säg att du känner Erling Haaland så får du nog en möjlighet att skjuta småbus för någon maffiaboss.
Citera
2026-07-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Öppna ett kafé eller vad som helst på Sicilien, eller Italien i närheten, och bli någorlunda framgångsrik. Snart knackar de på och skummar av ditt resultat, dvs det löser sig självt. Genomkorrupt, och inte till någon fördel för dig. Ta sedan diskussionen vidare därifrån, och gräv dig djupare. "In bocca al lupo!" (in i vargens mun, lycka till, inte).

Bra idé! Då kan jag ju få deras beskydd. Sen kan jag börja göra lite tjänster åt dem och visa att jag är en kille att lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in