Citat:
Ingen har kallat dig idiot, du kanske skulle lugna ner dig? Ser mest att du svänger dig rejält med påhopp. Jag dricker inte. Du kanske skulle lära dig att gå igenom tråden nästa gång innan du postar något som dragits upp tusen gånger? Eller ännu bättre sökfunktionen. Om du nu var en såpass frekvent läsare av tråden hade du sett detta.
Fängelse, kommer inte hända. Vad tänkte du försöka åtala dem för? Brott mot dataskyddslagen har inte fängelse i straffskalan utan det är skadestånd som gäller. Man kan ju undra vad det är för jurist som hjälper dig om du är så dåligt informerad att du inte ens har koll på det.
Det var ett sabla tjatande om vilka som står bakom sidorna, vi vet att de är skrupelfria. Det är intressant att det titt som tätt dyker upp någon i tråden som drar upp ungefär samma argument.
"Sidorna är dåliga, men de har hittat ett kryphål"
"Anklagar den som argumenterar emot för idioter"
"Personerna bakom sidorna är kriminella"
Jo, vi vet. Tillför något nytt tack. Vill du ha hjälp med det juridiska? Ställ då en fråga om det så kan du faktiskt få hjälp av kunniga. Att avindexeras är en bagatell, folk får sina möjligheter att söka jobb förstörda på grund av databaserna som används vid rekrytering och som används på helt jävla fel sätt. Ja, det är irrelevant om en person dömts en gång för 10 år sedan för narkotikabrott och har gallrats ur belastningsregistret. Eller ännu värre, man förekommer i databasen trots att man friats. Men det skiter arbetsgivaren i. De har noll rätt att göra den typen av eftersökning för de flesta fall. Privata belastningsregister som aldrig gallras är vidrigt och behöver försvinna.
Fängelse, kommer inte hända. Vad tänkte du försöka åtala dem för? Brott mot dataskyddslagen har inte fängelse i straffskalan utan det är skadestånd som gäller. Man kan ju undra vad det är för jurist som hjälper dig om du är så dåligt informerad att du inte ens har koll på det.
Det var ett sabla tjatande om vilka som står bakom sidorna, vi vet att de är skrupelfria. Det är intressant att det titt som tätt dyker upp någon i tråden som drar upp ungefär samma argument.
"Sidorna är dåliga, men de har hittat ett kryphål"
"Anklagar den som argumenterar emot för idioter"
"Personerna bakom sidorna är kriminella"
Jo, vi vet. Tillför något nytt tack. Vill du ha hjälp med det juridiska? Ställ då en fråga om det så kan du faktiskt få hjälp av kunniga. Att avindexeras är en bagatell, folk får sina möjligheter att söka jobb förstörda på grund av databaserna som används vid rekrytering och som används på helt jävla fel sätt. Ja, det är irrelevant om en person dömts en gång för 10 år sedan för narkotikabrott och har gallrats ur belastningsregistret. Eller ännu värre, man förekommer i databasen trots att man friats. Men det skiter arbetsgivaren i. De har noll rätt att göra den typen av eftersökning för de flesta fall. Privata belastningsregister som aldrig gallras är vidrigt och behöver försvinna.
Jag har noll intresse av att byta bokstäver med dig, du verkar (tyvärr) genuint osympatisk, i flera led. Mitt original-inlägg vände sig till de användare/läsare av tråden som gav sken av att ha problem med att radera/avindexera sig från Google. Att du har problem med detta, berättar tyvärr mer om dig, oklart varför.
Vår diskussion är härmed avslutad. Har noll intresse att skriva i denna tråd framledes, främst pga personer som du, men önskar dig en trivsam tillvaro framledes, om än jag jag förstår att det är uppförsbacke.