2026-07-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Så rånmorden i El Salvador har gått UPP ???

Vet inte då deras statistik är fejkad. Troligen inte, men de fuskar kraftigt när gäller mord. Sen är väl lika dåligt när staten mördar, misshandlar och kidnappar. Det är kanske ok om staten begår brotten.
Citera
2026-07-18, 16:51
Avstängd
EpicUsernames avatar
Tycker högern överdriver något extraordinärt angående kriminalitet. Det drabbar knappast vanligt folk. Jag skiter fullständigt i gängkriminella dom påverkar inte mitt liv. Högern tar bara upp sådant som inte påverkar vårt liv. Vänstern tar upp viktigare saker, t.ex. akassan istället för att tumma på den som högern gör.

Högerextrema måste ha ett yttre hot att skrämma upp befolkningen med, för att dom ska underkasta sig.
Citera
2026-07-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Det kommer från EU? Men varför sa du inte det! EU är ju definitivt inte ökänd för att vara onödigt byråkratiska och omständliga. Låt oss buga inför våra överordnade i Bryssel! Och att sossarna är sympatisörer till narkotikasmugglare utöver mördare och våldtäktsmän är ju ingen nyhet direkt. Lite metamfetamin har ju aldrig skadat någon, amirite?

Här är en bättre idé: Ta bort brottsbalken helt o hållet och då finns det inga brott att begå och därmed kommer det finnas 0 brottslingar i fängelse! Genialt! Eller ännu bättre: Spärra in alla potentiella brottsoffer i samhället så har dom kriminella (som det egentligen är synd om enligt vänstern) ingen att våldföra sig på. Aka, Löfven's våta dröm.

Och att det fanns fler våldsbejakare i samhället innan Tidö är ju ingen hemlighet. Hårdare straff funkar. Repatriering funkar. Och politiker som yrar om att det är för dyrt att bygga fängelser (för att dom har massa hittepå regler och krav) kan ju lära sig en del från USA's fängelsesystem.

Hårda straff fungerar generellt inte. USA är ett bra exempel på det. De har 5-6 gånger fler mord per capita än Sverige. Återfaller cirka 2 gånger högre än Sverige.
Citera
2026-07-18, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vet inte då deras statistik är fejkad. Troligen inte, men de fuskar kraftigt när gäller mord. Sen är väl lika dåligt när staten mördar, misshandlar och kidnappar. Det är kanske ok om staten begår brotten.

Du,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jag litar ju fan så mycket mera på Nayib Bukele än på dig och dina vänsterfränder i Sverige, kan jag säga.

Va menar du med staten?
Citera
2026-07-18, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tycker högern överdriver något extraordinärt angående kriminalitet. Det drabbar knappast vanligt folk. Jag skiter fullständigt i gängkriminella dom påverkar inte mitt liv. Högern tar bara upp sådant som inte påverkar vårt liv. Vänstern tar upp viktigare saker, t.ex. akassan istället för att tumma på den som högern gör.

Högerextrema måste ha ett yttre hot att skrämma upp befolkningen med, för att dom ska underkasta sig.

Jag litar mera på Efterlyst och alla polisrapporter än på dig.
Citera
2026-07-18, 16:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername

Det är just vanligt folk som drabbas av lavinen av våldtäkter och misshandel i hemtjänst och äldrevård.
Citera
2026-07-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Du,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jag litar ju fan så mycket mera på Nayib Bukele än på dig och dina vänsterfränder i Sverige, kan jag säga.

Va menar du med staten?

Så du litar på en snubbe som har infört permanent undantagstillstånd. Hemligstämplat datan. Släpper morddata i princip 2 jan* året efter. Det fattar ju vilken idiot som helst att det är någon fuffens. Dessutom kanske upp till 33 procent av de som han låst in är oskyldiga. Man har massrättegångar där man dömer massor samtidigt utan försvar. Det går att anmäla grannar anonymt i el Salvador. Så tänk dig en granne som har tröttnat på ditt brölande ringer in och berättar att du är en hemsk brottsling. Polisen hämtar dig. De torterar dig lite. Du klarar inte av stressen och i fängelset. Där kanske någon slår ihjäl dig. Inget mord registreras.

Att låsa in så många oskyldiga är människorov. Polisen och fängelsevakterna har total straffrihet.

*Sverige släpper den 1a April och troligen bäst i världen. Andra länder släpper minst 6 mån-1år senare. Så du tror att El Salvador ett skitland lyckas släppa korrekt data 2 Jan. Och dessutom hemligstämplar annan brottsstatistik.
Citera
2026-07-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Att hålla god ton och diskutera på en respektfull nivå? Ja, det är obligatoriskt vänsterbeteende. "When they go low...", du vet.

Att "vänstern" numera beundrande lyfter fram citat med floskler från USA:s fd. "första dam" säger mycket om hur den urartat.

Så var det inte under Vietnamkriget direkt.
Citera
2026-07-18, 17:06
Medlem
Citat:
Så du litar på en snubbe som har infört permanent undantagstillstånd. Hemligstämplat datan. Släpper morddata i princip 2 jan* året efter. Det fattar ju vilken idiot som helst att det är någon fuffens. Dessutom kanske upp till 33 procent av de som han låst in är oskyldiga. Man har massrättegångar där man dömer massor samtidigt utan försvar. Det går att anmäla grannar anonymt i el Salvador. Så tänk dig en granne som har tröttnat på ditt brölande ringer in och berättar att du är en hemsk brottsling. Polisen hämtar dig. De torterar dig lite. Du klarar inte av stressen och i fängelset. Där kanske någon slår ihjäl dig. Inget mord registreras.

Att låsa in så många oskyldiga är människorov. Polisen och fängelsevakterna har total straffrihet.

*Sverige släpper den 1a April och troligen bäst i världen. Andra länder släpper minst 6 mån-1år senare. Så du tror att El Salvador ett skitland lyckas släppa korrekt data 2 Jan. Och dessutom hemligstämplar annan brottsstatistik.

El Salvador innan Bukele = ett helvete på jorden där man riskerade bli torterad till döds varje gång man gick utanför dörren av påtända, tatuerade gängmedlemmar som filmade hur de flådde människor levande för nöjes skull. Det var värre än vissa länder där krig pågår.

El Salvador nu = ett ganska tryggt land.

Det är i det närmaste ett mirakel Bukele åstadkommit och att kasta skit på det är att skämma ut sig. Oavsett att han naturligtvis inte alltid betett sig som ett helgon. För då hade landet fortfarande varit ett kriminellt helvete.
Citera
2026-07-18, 17:06
Avstängd
Citat:

Bukele är inte perfekt, men vi kan lära oss av honom och göra det bättre än han.
Vadå 33% ? Hur vet du det ?

Men en sak är säker: Jag tror inte en jävel vill bli medlem i vare sig MS13 eller 18th St i El Salvador längre.

Och ja,,,jag litar fan så mera på Nayib än på svenska S, C, V och MP.
Citera
2026-07-18, 17:07
Medlem
Citat:
Hårda straff fungerar generellt inte. USA är ett bra exempel på det. De har 5-6 gånger fler mord per capita än Sverige. Återfaller cirka 2 gånger högre än Sverige.

Det funkar bra för t.ex. Japan och Singapore.

För USA är mordfrekvensen mindre med straffskalan att göra och mer med deras vapenkultur, drogepidemi, och våldsamma hederskulturer för vissa minoriteter. I USA så begår ~6% av befolkningen (svarta män) över 50% av alla mord. Resterande är mestadels hispanics. Tror du verkligen att svartingar och illegala kartellmedlemmar från centralamerika kommer sluta mörda om dom får 8 år i fängelse istället för 40?
Citera
2026-07-18, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Det funkar bra för t.ex. Japan och Singapore.

För USA är mordfrekvensen mindre med straffskalan att göra och mer med deras vapenkultur, drogepidemi, och våldsamma hederskulturer för vissa minoriteter. I USA så begår ~6% av befolkningen (svarta män) över 50% av alla mord. Resterande är mestadels hispanics. Tror du verkligen att svartingar och illegala kartellmedlemmar från centralamerika kommer sluta mörda om dom får 8 år i fängelse istället för 40?

They can do 8 years standing on their heads.
Detta är också en sak vänsterpacket inte fattar.
Det som är lång volta för en svensson, är inte nödv det för en gangster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in