2026-07-18, 13:39
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Vi har alla våra trauman som vi söker upprättelse för, inte sant?
Japp, men alla startar inte ngt som Dumpen och orsaker massförstörelse bara för det.

Sara som låg runt och putte som snaska kotte får acceptera det bara. De får alla andra.
Citera
2026-07-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Tvärtom. Jag använder mer än gärna deras lögner och överdrifter som källa.

Du är väldigt selektiv när det passar att referera till Dumpen.
Citera
2026-07-18, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Du är väldigt selektiv när det passar att referera till Dumpen.

Har aldrig varit selektiv tidigare , men har under några månader lärt mig av dig .
Är det inte bra?
Citera
2026-07-18, 15:43
Medlem
Citat:
Jag tror pojkarna försöker berätta för dig att Dumpen till största delen ägnar sig lågt hängande frukt, eller rent av fallfrukt.

Dumpen nöjer sig med vad de kan få och vad som går hem i stugorna.

Jag skulle säga att Dumpen visar att det finns påtalande mycket folk med bristande, eller ingen, moral alls. Vad de inte visar är hur detta hjälper barnen de påstår sig värna om.

Allai tråden känner till deras insatser som traumavård till ett fåtal (?) barn som får ses som en sidogrej och jag tror inte man behöver vara paranoid om Dumpen började med detta för att bli en aning mer rumsrena och inte arbeta med endast repressiva verktyg.

Det är inte snyggt och luktar lite skojarverksamhet, även om Dumpen kan ha haft positiva effekter för barn. Men att ägna sig åt barnrätt och inte stoltsera samt styrka avtrycket de gjort med sin verksamhet är bara oseriöst, inget annat.

Men jag kommer ju likt förbannat titta vad de har krokat för söndagsgädda.

Jag tror inte det finns en enda person i den här tråden som kan motstå frestelsen att kolla Dumpens nysläpp imorgon söndag. Det vanliga lite bilhandlartricks, oattraktiv fet man som ofta är lite bakom flötet men nog fan går han hem hos fjortisar för det har Sara sagt och visat oändligt många gånger. Har dock svårt att se mig själv som fjortis och gå igång på en sån där noshörning men det var inte lika inne på den tiden.

Jag tror att grupptrycket spelar stor roll till varför tjockisarna är så poppis bland fjortisar för ser man att så många andra fjortisar skaffar äldre knullhunk så vill man inte vara sämre själv och Dumpen har flaggat lite för att det är vanligt så fjortisarna dras helt enkelt med av bara farten. Kan inte vara kul att vara kille och gå i högstadiet idag men Sara försöker lösa den problematiken på ett väldigt aggressivt sätt och det gillar vi.
Citera
2026-07-18, 15:49
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Vi har alla våra trauman som vi söker upprättelse för, inte sant?

Det är ett intressant påstående, men är det inte att generalisera mänskligheten lite väl mycket? Att påstå att alla människor bär på trauman som de söker upprättelse för är ett ganska stort antagande. Vi är trots allt nästan 9 miljarder människor på jorden.

Många människor lever sina liv utan att ha upplevt trauma och av de som har gjort det bearbetar de flesta sina erfarenheter på sätt som inte innefattar att bygga en livsstil kring att förnedra andra. Att likställa mänsklig erfarenhet med just den form av hämndlysten upprättelse som Dumpen ägnar sig åt blir därför lite av en falsk ekvivalens. Tror du inte att det finns en enorm skillnad mellan att läka ett sår och att välja att riva upp andras?
Citera
2026-07-18, 15:54
Medlem
Citat:
Har aldrig varit selektiv tidigare , men har under några månader lärt mig av dig .
Är det inte bra?

Ja kanske har du till slut accepterat Dumpen som en trovärdig journalistisk källa?
Citera
2026-07-18, 16:09
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Japp, men alla startar inte ngt som Dumpen och orsaker massförstörelse bara för det.

Sara som låg runt och putte som snaska kotte får acceptera det bara. De får alla andra.
Dumpen är jätte-jättedumma som avslöjar pedofiler. Det är Sara och Patriks fel att pedofilerna vill ligga med barn. Pedofilerna har själva inget ansvar över att de trasar sönder sitt och andras liv.

Citera
2026-07-18, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja kanske har du till slut accepterat Dumpen som en trovärdig journalistisk källa?
Vad får dig att tro något så otroligt korkat?
Menar du för att du är patologiskt selektiv?
Senast redigerad av Takanashi 2026-07-18 kl. 16:24.
Citera
2026-07-18, 16:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Dumpen är jätte-jättedumma som avslöjar pedofiler. Det är Sara och Patriks fel att pedofilerna vill ligga med barn. Pedofilerna har själva inget ansvar över att de trasar sönder sitt och andras liv.

De verksamma i Dumpen har ett ansvar till att de inte lyckats ta sina liv, de har ett så miserabelt liv med hat och mående så det finns ingen anledning för dem att leva. Jobbet med Dumpen gör inte deras liv bättre så varför inte avsluta.
Citera
2026-07-18, 16:35
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro något så otroligt korkat?
Menar du för att du är patologiskt selektiv?

Du skrev ju att du hade lärt dig?
Citera
2026-07-18, 16:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
Nej, vissa lägger ju all sin vakna tid på att fabulera ihop en hel redaktion och en massa data samt spamma diverse myndigheter och andra & håller tummarna för att Dumpen ska stänga
Vem spammar, Dumpen skickade mail till alla politiker där de begärde att de skulle ägna sig åt Dumpens specialintresse.
Citera
2026-07-18, 16:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är ett intressant påstående, men är det inte att generalisera mänskligheten lite väl mycket? Att påstå att alla människor bär på trauman som de söker upprättelse för är ett ganska stort antagande. Vi är trots allt nästan 9 miljarder människor på jorden.

Många människor lever sina liv utan att ha upplevt trauma och av de som har gjort det bearbetar de flesta sina erfarenheter på sätt som inte innefattar att bygga en livsstil kring att förnedra andra. Att likställa mänsklig erfarenhet med just den form av hämndlysten upprättelse som Dumpen ägnar sig åt blir därför lite av en falsk ekvivalens. Tror du inte att det finns en enorm skillnad mellan att läka ett sår och att välja att riva upp andras?
Styrelsen i Bors SK stängde av senaste gäddan från uppdrag pga att förtroendet är förbrukat.
Är det rätt eller fel med tanke på att det inte fanns något barn på plats och att man egentligen inte vet vad gäddan skulle göra på mötesplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in