2026-07-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Precis, hot, fängelse, ständig rädsla, utpressning, fattigdom osv.

Lev hederligt och behandla andra på samma sätt som du själv vill bli bemött och behandlad.

Jajamän och glöm inte FALSKA VÄNNER. Såna finns det gott om i det "livet".

Falsi amici = Falska vänner, på italiano
Citera
2026-07-18, 12:46
Medlem
godboys avatar
Om TS måste fråga på Flashback om hur han ska göra så är han inget ämne för detta. Knappast ens ämne för "svenska" gäng även om de verkar ta vilken idiot som helst.
Citera
2026-07-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Svenska gäng av alla de slag har varken historia eller lojalitet. Detta till skillnad från läget i Italien där maffian regerat under lång tid. Det vore skönt att omge sig av sådana gossar. Hur gör jag för att joina? Räcker det att bosätta sig på Sicilien i några år och skapa sig rätt kontakter?

Det går inte för dig.
Citera
2026-07-18, 13:06
Avstängd
Citat:
Svenska gäng av alla de slag har varken historia eller lojalitet. Detta till skillnad från läget i Italien där maffian regerat under lång tid. Det vore skönt att omge sig av sådana gossar. Hur gör jag för att joina? Räcker det att bosätta sig på Sicilien i några år och skapa sig rätt kontakter?

Glöm att flytta till Sicilien för att fika med lokala gangsters. Din enda chans skulle vara att få kontakt med bosniern Zlatan köpa in dig i Berlusconis gamla imperium och hoppas att du blir insluten i den absoluta eliten där fotbollsmiljarder, politik och maffians dolda nätverk möts.
Citera
2026-07-18, 13:20
Medlem
Gift in dig blir mitt råd!
Citera
2026-07-18, 13:20
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:

Du måste vara släkt med Don Corleone
Citera
2026-07-18, 13:27
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Glöm att flytta till Sicilien för att fika med lokala gangsters.
Ja, fiken i Palermo är numer de plastiga och snordyra internationella hipster-kedjorna.

Satsa på fastlandet. Börja med att konvertera till katolik och se sedan till att äkta en stark kvinna i arbetarmetropolen Napoli, lr ännu bättre i diskrätare Taranto, på stövelns klack.
Citera
2026-07-18, 13:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Ja, fiken i Palermo är numer de plastiga och snordyra internationella hipster-kedjorna.

Satsa på fastlandet. Börja med att konvertera till katolik och se sedan till att äkta en stark kvinna i arbetarmetropolen Napoli, lr ännu bättre i diskrätare Taranto, på stövelns klack.

Sant Palermo har blivit ett influencerskansen. Men Napoli är för kaotiskt, Camorran skjuter först och förhandlar sen. Taranto är däremot ett smart drag - stålverket Ilva, korruption och total tystnad under radarn. Men glöm katolicismen, det är modern 'Ndrangheta från Kalabrien som styr logistiken i hamnarna nu. Bosniern Zlatan-spåret ger dig i alla fall legala miljarder att tvätta med.
Citera
2026-07-18, 13:36
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:

Det är nog så enkelt som med alla andra relationer, både bland barn och vuxna : var till nytta för dom.

Har du någon färdighet de kan tänkas värdera? Om inte, så varför skulle de vilja ha något med dig att göra?

Vad italiensk maffia kan tänka sig uppskatta vet jag ej, men enligt Gudfadern filmerna så är det en merit att kunna laga en grym köttfärssås.
Citera
2026-07-18, 13:40
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Du är inte av italiensk börd så glöm det.
Citera
2026-07-18, 13:44
Medlem
Citat:
Om du inte är från Sicilien är det svårt men du kan få en betydelsefull position ändå.

Alla, oavsett bakgrund, börjar som springpojkar som transporterar vapen, langar på gatan osv.

Efter det brukar man klättra till att bli en hitman men det blir svårt för dig som inte är italienare.

Däremot kan du bli en av deras fängelserådgivare. Dessa åker runt och besöker fängelserna och ser till att de i familjen som åker fast har det bra. Ni träffas i enskilda rum och du ger råd till dem om de är missnöjda. Det kan också vara annat som att massera för att de ska slappna av och ibland får du suga deras kukar.

Fängelserådgivare är mycket uppskattade av familjerna och får ofta fina presenter av dem.
Citera
2026-07-18, 14:07
Medlem
Twitterturkens avatar
Till skillnad från tidölaget så väger den italienska maffian blodsband till landet tyngre än att man kan svara rätt på trivial pursuit frågor om landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in