2026-06-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
"Dålig och stökig fylla gör att Mattias springer runt planlöst ute på vägen.

En fyllekörare träffar honom och han avlider. Föraren får panik, baxar in honom i bilen och lämnar platsen. Han dumpar kroppen i skogspartiet och tappar strumpan på vägen.

Någon mer som är på samma spår?"

Kan det ha hänt, så kan det. Allt kan hända. Däremot. Varför hörs/beskrivs/inget uttalande av alla de i ungdomsgänget som spenderade aftonen, kvällen med den försvunne? De, vänner, kompisar, bekanta...borde väl ändå ha någon slags ide om vad som skedde och varför... Kanske sekretess i fallet för det är ett ouppklarat fall? Svar tror jag finns om någon skulle äga tid och intresse att forska och söka och ifrågasätta arv/miljö,familjekonstellationen, socialt samspel. Länk. (till er som är seriösa, tänker utanför boxen, och orkar läsa😊

https://www.google.com/search?q=hur+familjemedlemmar+integrerar+dysfuktio nellt%3F&client=ms-android-samsung-ss&hs=vNT&sca_esv=149386f24b38c522&biw=320&bih=565 &sxsrf=ANbL-n5qEQPLg0_Je2BqIIRZPs_vCfK3zg%3A1777592818154&ei=8 unzafOJCevDwPAPy_KdiQ0&oq=hur+familjemedlemmar+int egrerar+dysfuktionellt%3F&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLX dpei1zZXJwIi9odXIgZmFtaWxqZW1lZGxlbW1hciBpbnRlZ3Jl cmFyIGR5c2Z1a3Rpb25lbGx0Pz IHECEYoAEYCjIHECEYoAEYCjIHECEYoAEYCjIHECEYoAEYCjIH ECEYoAEYCkiTwQFQwBJYi70BcAB4AJABAJgB2wKgAZ9BqgEJMC 4xNy4xOS4yuAEDyAEA-AEBmAIdoAKaNsICBRAhGKABwgIFECEYnwXCAgQQIxgnwgIGEAA YFhgewgIFEAAY7wXCAgQQIRgKmAMA4g MFEgExIECIBgGSBwgwLjkuMTguMqAHlcsBsgcIMC45LjE4LjK4 B5o2wgcIMC40LjIxLjTIB5gBgAgA&sclient=mobile-gws-wiz-serp#lfId=ChxjMe
Håller med dig de är såååå tysta även brodern

Vissa vägrade också medverka i krimpodden vilket också är märkligt om du inte har något att dölja
Citera
2026-06-08, 03:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Håller med dig de är såååå tysta även brodern

Vissa vägrade också medverka i krimpodden vilket också är märkligt om du inte har något att dölja

De kanske är hotade och rädda?

Vet vad som hänt och att något liknande kommer att hända dem om de snackar?
Citera
2026-07-01, 13:12
Medlem
panthr0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Att inte vilja vara med i en podcast är väl inte jättemärkligt, eller? Man kanske känner att man vet för lite, man kanske är obekväm med att "prata offentligt", man kanske inte har tid att lägga, man kanske är blyg etc.

När jag söker på Krimpodden får jag ett antal träffar (bl.a. en advokatpodd, en P3-produktion och nån norsk historia), vilken är det som tagit upp det här fallet?
Senast redigerad av panthr0 2026-07-01 kl. 13:14.
Citera
2026-07-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panthr0
Att inte vilja vara med i en podcast är väl inte jättemärkligt, eller? Man kanske känner att man vet för lite, man kanske är obekväm med att "prata offentligt", man kanske inte har tid att lägga, man kanske är blyg etc.

När jag söker på Krimpodden får jag ett antal träffar (bl.a. en advokatpodd, en P3-produktion och nån norsk historia), vilken är det som tagit upp det här fallet?

Man kunde vara blyg man kunde vara anonym man kunde skicka meddelanden som reporten sedan läste upp fanns många alternativ:

Avsnitt
Fallet Mattias del 1: Vad hände med Mattias Borg?
Försvunnen
Citera
2026-07-10, 03:52
Medlem
Jag själv arbetade innan med en kille som är från ljungby ursprungligen, han är 2 år äldre än bröderna. Han sa då (sommaren 2022) att det va ett par invandrare som hade mördat honom, enligt hans uppgifter.. kan ju vara rykten men ändå är det ett återkommande ämne, han tog upp det då och sa att der va några specifika typer som är klassade som farliga i ljungby och konflikten ska utgå från ett drama över en tjej som M va intresserad av.
Citera
2026-07-16, 12:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag själv arbetade innan med en kille som är från ljungby ursprungligen, han är 2 år äldre än bröderna. Han sa då (sommaren 2022) att det va ett par invandrare som hade mördat honom, enligt hans uppgifter.. kan ju vara rykten men ändå är det ett återkommande ämne, han tog upp det då och sa att der va några specifika typer som är klassade som farliga i ljungby och konflikten ska utgå från ett drama över en tjej som M va intresserad av.

Kan det vara det här gänget?
Det bråket handlade väl också om någon tjej?

Citat:
Vänner nära dö efter knivvåld på brännbollsfest i Ljungby https://share.google/HflTAneAT6HWa0XRm

"Det var tjafs om en tjej och glåpord som var orsakerna till bråket vid Ljungby Arena i början av sommaren, där två 18-åringar knivskadades allvarligt. Under tisdagen börjar rättegången vid Växjö tingsrätt."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=7291772
Senast redigerad av smokeonthewater 2026-07-16 kl. 12:57.
Citera
2026-07-16, 12:35
Medlem
panthr0s avatar
Jag tvivlar på det, 2019 var Mattias 16 och artikeln pratar om en 18-åring.
Citera
2026-07-16, 12:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Jag menar om det var samma tjej som var orsak till bråk mellan Mattias och några invandrare.
Citera
2026-07-16, 13:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Den som knivhögg då heter G*zmend Ism*ili.
Han bor nu i Växjö.

Han är gift men bor enligt Ratsit ensam. I lägenheten bredvid honom bor det 5 st med samma efternamn; Ism*aili.

Satt han inne när Mattias försvann?
Citera
2026-07-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den som knivhögg då heter G*zmend Ism*ili.
Han bor nu i Växjö.

Han är gift men bor enligt Ratsit ensam. I lägenheten bredvid honom bor det 5 st med samma efternamn; Ism*aili.

Satt han inne när Mattias försvann?

Min fråga är då , vad har de för kopplingar till varandra ? det kommer aldrig att hålla att det skulle handla om en brud . Oftast brukar man inte våld för en brud
Citera
2026-07-18, 12:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Min fråga är då , vad har de för kopplingar till varandra ? det kommer aldrig att hålla att det skulle handla om en brud . Oftast brukar man inte våld för en brud

Oftast? G*za är dömd för att ha gjort det.

Och enligt uppgifter på fb så har bruden en historik av att spela ut killar mot varandra och skapa bråk och konflikter. Likt knivhuggningen vid brännbollsmatchen.
Senast redigerad av smokeonthewater 2026-07-18 kl. 12:51.
Citera
2026-07-18, 16:10
Medlem
panthr0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag menar om det var samma tjej som var orsak till bråk mellan Mattias och några invandrare.
Aha, mitt misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in