2026-07-18, 11:40
Medlem
Jordgubbes avatar
Öppna ett kafé eller vad som helst på Sicilien, eller Italien i närheten, och bli någorlunda framgångsrik. Snart knackar de på och skummar av ditt resultat, dvs det löser sig självt. Genomkorrupt, och inte till någon fördel för dig. Ta sedan diskussionen vidare därifrån, och gräv dig djupare. "In bocca al lupo!" (in i vargens mun, lycka till, inte).
Citera
2026-07-18, 11:45
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Jag tror det är svårt om man inte är född där, eller iaf av personer som härstammar därifrån.

Men min kunskap är baserad på Gudfadern-filmerna och den där Hamilton-boken som utspelar sig på Sicilien, där han Joar blev skjuten, så ta det inte som nån sanning.

edit: åh, i Maffiabröder säger de ju faktiskt att de vill kunna spåra personen bakåt till the mothercountry.
Det är bara om man ska kunna bli "made". Tror inte att alla mafia-killar är "made".
Citera
2026-07-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det är bara om man ska kunna bli "made". Tror inte att alla mafia-killar är "made".

Det har du kanske rätt i.
Å andra sidan, vill man bara vara hantlangare och hench-men? Nej... Så det kanske är bättre att starta eget, lite som det sägs i tråden, kan en peruan starta en italiensk restaurang, så?
Citera
2026-07-18, 11:51
Medlem
Bättre att leva ett tråkigt svenssonliv, tro mig.
Jag försökte vara maffiakille i Södertälje och nackdelarna är fler än fördelarna.
Citera
2026-07-18, 11:56
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Åk dit sitt med en mystisk hatt och ciggarr i ett hörn i en bar sent flera dagar i streck.

Smutta på en wirre tills nån man kommer fram till dig och erbjuder ”jobb”.
Man måste prata med hes röst också.
Citera
2026-07-18, 12:00
Medlem
S.O.Stolps avatar
Man kanske kan fiffla lite med maffiabossens dotter? Klä upp sig i en schysst Armanikostym och bjuda henne på en drink eller två. Sen spaghetti hemma i köket med la mamma.
Citera
2026-07-18, 12:00
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Svenska gäng av alla de slag har varken historia eller lojalitet. Detta till skillnad från läget i Italien där maffian regerat under lång tid. Det vore skönt att omge sig av sådana gossar. Hur gör jag för att joina? Räcker det att bosätta sig på Sicilien i några år och skapa sig rätt kontakter?

Är du inte italiensk på både din mammas och pappas sida så kan du glömma att bli en så kallad "made man".
Har du det bara på din pappas sida så finns det möjlighet.

Men du får börja med att jobba för dom som deras slav i hopp om att ens få chansen. Och eftersom du söker på nätet hur du ska göra så kan du nog helt glömma de.

Dessa familjer på Sicilien är väldigt diskreta. De kommer inte komma till dig och du kommer inte komma till dom.
Du kommer korsa varandras vägar när dina metoder att tjäna pengar är en fördel för dom.

Varit på Sicilien många gånger, och har sett ett tillslag mot dom under 2025 där de tog ganska många till finkan. Svårt att vara mafia i dagens övervakningssamhälle.
Citera
2026-07-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Man måste prata med hes röst också.
Och skaffa ärr i ansiktet.
Citera
2026-07-18, 12:21
Medlem
Gentss avatar
Finns ingen italiensk maffia. Det är importerat drägg från MENA. Främst arabättlingar.
Citera
2026-07-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Åk dit sitt med en mystisk hatt och ciggarr i ett hörn i en bar sent flera dagar i streck.

Smutta på en wirre tills nån man kommer fram till dig och erbjuder ”jobb”.

Tack för vetting kommentar.

Eller flytta ner till Palermo. Smyg omkring på stan till du ser ett bråk där nån åker på bonk. Dra revolvern och rädda bo. Sen har du en vän på ön. Sen tar du det från där.
Citera
2026-07-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Svenska gäng av alla de slag har varken historia eller lojalitet. Detta till skillnad från läget i Italien där maffian regerat under lång tid. Det vore skönt att omge sig av sådana gossar. Hur gör jag för att joina? Räcker det att bosätta sig på Sicilien i några år och skapa sig rätt kontakter?

Vad är syftet?
Citera
2026-07-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Bättre att leva ett tråkigt svenssonliv, tro mig.
Jag försökte vara maffiakille i Södertälje och nackdelarna är fler än fördelarna.

Precis, hot, fängelse, ständig rädsla, utpressning, fattigdom osv.

Lev hederligt och behandla andra på samma sätt som du själv vill bli bemött och behandlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in