2026-07-18, 09:34
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, i vissa delstater som har ID-krav idag. Men det innebär inte att dessa kommer att uppfylla de nationella kraven i SAVE om nu är på tapeten. Det mesta tyder på att t ex körkort och delstatliga ID-kort inte kommer vara godkända. Det är förhållandevis få amerikaner som har pass och du kan själv fundera över andelen amerikaner som har militära ID-handlingar.

...."Det mesta tyder på" 🤣

Vi kan konstatera att de delstater med krav på ID kort, av de typer jag omnämnde har säkrare val än de som ej har detta. Dessa identitetshandlingar har 99% av alla amerikaner idag. I många demokrtiska stater behöver man ej visa dessa för att få rösta, det är här Joe Biden och Kamala Harris vann. ..Det är ju bara larvigt att inte erkänna att (för) öppet regelverk kring hur man får lägga en rösta inte skulle ge upphov till fusk.

Varför tror du man naturaliserar mängder med illegala flyktingar i Spanien nu ? För att kraven på att få rösta i Spanien kräver ett ID kort. Det finns mao vägar runt även dessa system, särskilt i marxist-ledda stater, men det försvårar för fusk.
Citera
2026-07-18, 09:35
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Det var inget feodalsamhälle fram till 2006.

Man kan absolut ändra saker.

Frågan är varför du ljuger om allt? Du har en agenda med det.

Tycker du att beslut skall grundas på lögner?

Bra, antar att du som jag tycker det är bra att man skall identifiera sig för att få rösta i Sverige eller i alla andra Europeiska länder.

Varför gäller inte samma ide i USA ?

Förklara.
Citera
2026-07-18, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Vi kan konstatera att de delstater med krav på ID kort, av de typer jag omnämnde har säkrare val än de som ej har detta. Dessa identitetshandlingar har 99% av alla amerikaner idag. I många demokrtiska stater behöver man ej visa dessa för att få rösta, det är här Joe Biden och Kamala Harris vann. ..Det är ju bara larvigt att inte erkänna att (för) öppet regelverk kring hur man får lägga en rösta inte skulle ge upphov till fusk.

Varför tror du man naturaliserar mängder med illegala flyktingar i Spanien nu ? För att kraven på att få rösta i Spanien kräver ett ID kort. Det finns mao vägar runt även dessa system, särskilt i marxist-ledda stater.
Nu ljuger du igen.

Trots att du har fått det påpekat för dig.
Citera
2026-07-18, 09:36
Medlem
LuiLuis avatar
Nu hoppas vi alla att den oranga elefanten i vita huset lönnmördas inom kort. Han är en fara för världen.

Gud bevare Amerika och resten av oss.
Citera
2026-07-18, 09:37
Medlem
Citat:
Bra, antar att du som jag tycker det är bra att man skall identifiera sig för att få rösta i Sverige eller i alla andra Europeiska länder.

Varför gäller inte samma ide i USA ?

Förklara.
Jag kan skriva en lång förklaring och jag har delvis gjort det i tråden men det är inte frågan här.

Frågan är varför du ljuger.
Citera
2026-07-18, 09:47
Medlem
groovesnuss avatar
Sammanfattning:

Alla tidigare presidenter, förutom Trump, har lyckats hålla val utan fusk.
Citera
2026-07-18, 09:49
Medlem
Citat:

Du själv faktagranskar ingenting, du läser knappt ens dina egna länkar.

När jag, Auric eller Egna Tankar skriver t ex att "det mesta tyder på att..." eller "om SAVE Act skulle antas kommer det knappast att fungera att generellt använda körkort i vallokalen" istället för "med Trumps förslag blir körkort obrukbara som voter ID - det VET vi" så är det för att vi redan vet hur du sedan skulle reagera. Du skulle skriva: "ge mig ett otvetydigt bevis som jag kan godta på att det måste bli så, att inga körkort kommer att gälla som giltigt voter ID efter denna lag" osv.

En typisk red herring, alltså. Helt idiotsäkra bevis går inte att ge i nuläget, men det är inte så svårt att se konflikterna mellan olika kriterier, olika slags leg. Dessutom: amerikanska körkort visar inte om man är amerikansk medborgare eller inte, vilket säkert skulle bli ett krav för ett federalt voter ID-kort
Senast redigerad av HepCat-X 2026-07-18 kl. 09:57.
Citera
2026-07-18, 09:58
Medlem
Den ende som utgör ett hot mot mellanårsvalet i USA är Trump själv. Se här vad han sa inför presidentvalet 2020:

Citat:
Sept. 13, during a Nevada campaign rally

“The Democrats are trying to rig this election because that’s the only way they’re going to win,” he said.

Aug. 24, during his Republican National Convention acceptance speech

“The only way they can take this election away from us is if this is a rigged election,” Trump said.

Aug. 17, at a rally in Wisconsin

“The only way we’re going to lose this election is if the election is rigged, remember that,” Trump said. “It’s the only way we’re going to lose this election. So we have to be careful.“

“The only way they’re going to win is that way, and we can’t let that happen.”

July 19 interview on “Fox News Sunday”

Asked directly by host Chris Wallace whether he would accept the results of the election, Trump said he’d “have to see” and “it depends.”

https://www.politico.com/news/2020/09/24/trump-casts-doubt-2020-election-integrity-421280

Trump sa alltså upprepade gånger inför valet 2020 att demokraterna bara kunde vinna ifall valet var riggat, och han kunde inte lova att han skulle respektera valresultatet. Och efter att Joe Biden hade installerats som president, så stormade Trumps anhängare Kapitolium, som bekant.

https://www.umnews.org/-/media/umc-media/2021/01/07/21/10/capitol-chaos-reaction-1-outside-display-image-reuters-1200x765.jpg?la=en&h=765&mw=1200&w=1200&hash=0AA93 3CFCF6245AF88308208BADE4E39

https://www.economist.com/cdn-cgi/image/width=1424,quality=80,format=auto/media-assets/image/1843/styles/il_manual_crop_16_9/public/1843_20210107_FT_WASHINGTON_001.jpg

Och så kommer folk här och säger att det är utländska krafter och demokraterna i USA som utgör hotet mot höstens mellanårsval?
Citera
2026-07-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Den ende som utgör ett hot mot mellanårsvalet i USA är Trump själv. Se här vad han sa inför presidentvalet 2020:

https://www.politico.com/news/2020/09/24/trump-casts-doubt-2020-election-integrity-421280

Trump sa alltså upprepade gånger inför valet 2020 att demokraterna bara kunde vinna ifall valet var riggat, och han kunde inte lova att han skulle respektera valresultatet. Och efter att Joe Biden hade installerats som president, så stormade Trumps anhängare Kapitolium, som bekant.

https://www.umnews.org/-/media/umc-media/2021/01/07/21/10/capitol-chaos-reaction-1-outside-display-image-reuters-1200x765.jpg?la=en&h=765&mw=1200&w=1200&hash=0AA93 3CFCF6245AF88308208BADE4E39

https://www.economist.com/cdn-cgi/image/width=1424,quality=80,format=auto/media-assets/image/1843/styles/il_manual_crop_16_9/public/1843_20210107_FT_WASHINGTON_001.jpg

Och så kommer folk här och säger att det är utländska krafter och demokraterna i USA som utgör hotet mot höstens mellanårsval?

Men sådär är det- varje anklagelse är ett erkännande från fascisterna.
Citera
2026-07-18, 10:07
Medlem
Citat:

Varför tror du man naturaliserar mängder med illegala flyktingar i Spanien nu ? För att kraven på att få rösta i Spanien kräver ett ID kort. Det finns mao vägar runt även dessa system, särskilt i marxist-ledda stater, men det försvårar för fusk.

Enligt SAVE-act så ska endast följande vara godkänt:
- REAL ID‑kompatibelt ID som uttryckligen anger att personen är amerikansk medborgare (Mycket få delstater anger medborgarskap på ID‑kort.)
- Giltigt amerikanskt pass (ca 48% har pass)
- Militärt ID + militärt tjänstgöringsdokument som visar födelseort i USA
- Statligt eller federalt foto‑ID som visar födelseort i USA
- Statligt eller federalt foto‑ID + ett medborgarskapsbevis

Det är många amerikaner som saknar sådana handlingar. Körkort och flertalet delstatliga ID-kort kommer inte att uppfylla kraven i SAVE.
Citera
2026-07-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Jag kan skriva en lång förklaring och jag har delvis gjort det i tråden men det är inte frågan här.

Frågan är varför du ljuger.
Nixter skrev någon gång för ett par år sedan ungefär att "vi lever numera i en värld där allt som framställs som stort och beundransvärt egentligen är en jävla bluff". Jag uppfattar honom som en mycket bitter man.
Citera
2026-07-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nixter skrev någon gång för ett par år sedan ungefär att "vi lever numera i en värld där allt som framställs som stort och beundransvärt egentligen är en jävla bluff". Jag uppfattar honom som en mycket bitter man.
Som antihuman skriver ovan "varje anklagelse är ett erkännande"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in