Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Det vi alla redan visste: Israel mördar barn och begår folkmord i Gaza.
https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-targeted-gaza-children-resulting-genocide-un-inquiry-says-2026-06-23/
Nu måste omvärlden vakna upp! Det är inte okej att medvetet och kallblodigt mörda barn!
Vad tycker ni om rapporten?
"Det vi alla redan visste:"
Om ämnet inleds med ett påstående att alla redan vet något finns det ju ingen anledning
att diskutera något som alla vet.
Så frågan är då vad som skall diskuteras om alla är eniga (genom att "alla vet") om att "Israel mördar barn och begår folkmord i Gaza."
Dessutom är påståendet
"Det vi alla redan visste" en uppenbar lögn, då det så vitt jag vet inte finns något som alla vet.
Möjligen kan det finnas något som de flesta vet, men vad landet Israel gör är det nog få som vet.
Det skrivs om barn som sprängs i bitar eller blir skjutna i huvudet i samband med krigshandlingar.
Jag gissar att ingen bryr sig om detta, annat än som ett tillfälle att låtsas vara
empatisk och godhjärtad, som beskyddare av barn, och på det sättet
i egoistiska syften exploatera och utnyttja stackars barns lidande.
Detta sjukliga särintresse som livnär sig på barnamord och elände i allmänhet är så starkt att
det i fantasin uppfinns övergrepp mot barn som aldrig skett.
Misstänker att intresset för
att (i media) framstå som god och rättfärdig gentemot stackars barn, att barnamord i vad mån
de förekommer, tillåts fortsätta för att inte bränslet för godhetspredikningarna skall ta slut.
Utan att veta, i motsats till TS påstående att jag och alla andra skulle veta, är min kvalificerade
gissning att det rör sig om dels intresset av att spela "empatisk", och dels antisemitism, som ligger
bakom påståenden om folkmord begångna av Israel.
Den manipulativa och lögnaktiga prägel som det mesta har nuförtiden beräftas grundligt
redan i trådens första rad; "Det vi alla redan visste".
Möjligen kan, då jag inte har något behov av att spela god, mord på barn ha ett underhållningsvärde
i någon skräckfilm.
Men i händelse av verklighetsunderlag borde det finnas dokumentära filminspelningar som kan
bekräfta "vad alla redan visste".
Det verkar inte finnas, vilket skulle vara naturligt om alla redan skulle veta.
Sanningen är nog att verkligheten inte motsvarar dess beskrivning, varför man då ursäktar bristen
på bevis med påståendet att "alla redan visste".
Logiken är solklar;
Man behöver ju inte bevisa något som alla vet.
Vad som skall bevisas blir då istället det vetande som alla påstås besitta.
Men att "alla vet" vad som sker utomlands på en krigsskådeplats faller ju på sin egen orimlighet, vilket alla däremot vet.