2026-07-17, 23:49
Medlem
superfreak94s avatar
Fan vad sjukt, jag tog 60 bussen igår den 16e ifrån avenyn till ändhållplatsen vid sörgårdskolan, skulle vidare emot Mölndal.
Det var ett pojklag ombord på bussen och när vi hoppa av vid ändhållplatsen (sörgårdskolan) började en av pojkarna prata med mig, han tyckte nog det var roligt att få använda sin engelska, och det var ett pojklag ifrån Libanon. Dem skulle övernatta och bo där. Min magkänsla säger mig att det kan ha varit detta pojklag ifrån Libanon som hamnat i bråk med ett annat lag 😁 Killen som började prata med mig var super trevlig och glad, hade en härlig persona, bra engelska också. 😀
Citera
2026-07-18, 00:37
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Alltid problem med Gothia cup. Lägg ned det.

Enig.

Bor i Åby (nära travet, Mölndal). Spelas många matcher här.

Inte alltid bråk, men så lite respekt från kidsen - vare sig det är blattar, tyskar, svennar, norrmän, jänkare.

Tror dom är på nån jävla resort...

Marshall-högtalare på högsta volym, tränger sig före i kön för att få sina jävla Red Bull.

Gapiga!

Snälla, ta ur era jävla vita snäckor ur ÖRONEN!!!!!!!

Värmen har väl gjort sitt till dessutom.
Citera
2026-07-18, 00:48
Medlem
franges avatar
Händer inte det här varenda jävla år?
Citera
2026-07-18, 01:12
Medlem
ziracorns avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wrxlaA/slagsmal-kopplas-till-gothia-cup-troligtvis-ledarna

Jobbigt att slåss i värmen. Match innan dess oxå. 29 grader i Mölndal idag.

Betydligt svalare LÖR/SÖN, & de flesta åker väl hem får JAG hoppas!

.
Citera
2026-07-18, 02:17
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Blattar

Ja.

År efter år.
Och sen alltid toppat med sexuella trakasserier av flicklagen.
Citera
2026-07-18, 02:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Jo, självklart. Om man lockar hit 45 000 babbeluringar från jordens alla hörn för att samlas i Göteborg i en vecka så kommer det bli våld och kaos, fotboll eller inte.
Citera
2026-07-18, 05:21
Medlem
fizzles avatar
Jäääääävla vilka snöflingor ni är, det kommer nära på 2000 lag och vuxna personer på FB gnäller "lägg ned hela turneringen" efter ett bråk.

Ska vi stänga ned hela Göteborg också eller? Bråkas lika mycket en vanlig kroghelg.
Citera
2026-07-18, 06:44
Medlem
PrintPowers avatar
Blir ju aldrig några konsekvenser för dessa lag som slåss. Det är bara att ha 0 tolerans så kommer inte detta hända, diska laget och förbjud det att återvända nästkommande år..

Men som någon ovan sa, det är 2000 lag. Ett bråk är rätt lite
Senast redigerad av PrintPower 2026-07-18 kl. 06:48.
Citera
2026-07-18, 06:52
Medlem
PrintPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Jäääääävla vilka snöflingor ni är, det kommer nära på 2000 lag och vuxna personer på FB gnäller "lägg ned hela turneringen" efter ett bråk.

Ska vi stänga ned hela Göteborg också eller? Bråkas lika mycket en vanlig kroghelg.

Du har rätt i sak här, det är många lag och oproportionerligt att stänga ner hela turneringen..

Men tror du missuppfattat ordet snöflinga. Det är något usa-högern använde för att beskriva hur många vänstermänniskor upplever sig själva som super-unika och att samhället måste anpassa sig efter dom.

Vet att du inte är ensam om denna missuppfattning. Obegripligt dock att ni är så många som plockat upp ett ord utan att ens tänka på vad det kan betyda
Citera
2026-07-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Fan vad sjukt, jag tog 60 bussen igår den 16e ifrån avenyn till ändhållplatsen vid sörgårdskolan, skulle vidare emot Mölndal.
Det var ett pojklag ombord på bussen och när vi hoppa av vid ändhållplatsen (sörgårdskolan) började en av pojkarna prata med mig, han tyckte nog det var roligt att få använda sin engelska, och det var ett pojklag ifrån Libanon. Dem skulle övernatta och bo där. Min magkänsla säger mig att det kan ha varit detta pojklag ifrån Libanon som hamnat i bråk med ett annat lag 😁 Killen som började prata med mig var super trevlig och glad, hade en härlig persona, bra engelska också. 😀
Varför skulle det var det libanesiska laget om de skötte sig så föredömligt när du prata med dem?
För övrigt är det många som har helt fel inställning till problemet i tråden. Det är inte att det är 45 000 utlänningar som kommer hit som är problemet, problemet är att det är 45 000 utlänningar som gillar fotboll. Det är vida känt att sportfanatiker är intelligensreserven och tar gärna till knytnäven när hjärnan sviker - vilket inte är allt för sällan. Som stockholmsbo är jag däremot tacksam över att Göteborg bröstar denna skitstorm så vi slipper.
Citera
2026-07-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo samma visa varje år, som göteborgaree jag jävligt trött på denna turnering då det är ett jävla stök i butiker, på spårvagnar osv.
Min upplevelse är att ungefär hälften av besökarna är slödder
Citera
2026-07-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle

Bor du här? Det är en jävla armé av taggare som ramlar in på Hemköp o gapar o skriker, pockar och äter frukt o godis rätt i butikerna.
Jövligt fina ungdomar in my as.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in