Citat:
Ursprungligen postat av
economixx
Just för att man avslutar sitt släktträd. Det ÄR sorligt. Sen om man gör det pga möjligheten att resa, karriär, sova längre på morgonen så pissar man verkligen på sina förfäder. Men jag ser det ändå som att Darwinismen tar ut sin rätt. Den typen av mindset ska inte föröka sig ändå

Varför är ens eget släktträd så viktigt? Har man en stor släkt lär gener ändå ärvas ned. Och som jag sa, det krävs inte många generationer för att ens mor och fars gener ska försvinna.
Efter 4 generationer är det kvar från ens föräldrar 3 % av vardera. Och eftersom gener fördelas mindre exakt så kan förälders gener vara helt borta då.
Måste man blint föra gener vidare? Så har mina släkter gjort och de som nu är de nya i min släkt har ofta många sjukdomar. De som föder barnen tycker att det är normalt att föda barn man vet har stor risk att få sjukdomar de måste leva med hela sina liv. De värderar sina gener sååå högt. Då tycker jag man är i gravt förnekande.
Men även om man skulle ha friska gener så spelar det verkligen roll? Med tanke på att gener blandas ut så fort?
Men man har olika syn på det i olika kulturer. I Kina anses det bara vara mannen som för något vidare. Kvinnan duger inte där. Så det är olika folk som har olika syn.
Ska man alltså förstöra sitt eget liv för att göra sina föräldrar glada? Är inte det lite väl mycket uppoffring? Man har ju inte bett om att bli född.