2026-07-17, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Har du citerat mig utan att få svar?
Det är möjligt för jag hade nog 40 citeringar i morse när jag vaknade och hade inte tid att svara på allt.
Eller var det du skrev inte sant?
Du har i stort sett inte konstruktivt besvarat någon som inte håller med dig om din extremt inskränkta och konformistiska ts, men du är oerhört snabb när det gäller att hålla med de få du får lite medhåll från.
Backa och se så kommer du se.

Eller nej, det vill du såklart inte se!
Senast redigerad av XY3000 2026-07-17 kl. 21:51.
Citera
2026-07-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
VARFÖR ör det sorgligt?

Just för att man avslutar sitt släktträd. Det ÄR sorligt. Sen om man gör det pga möjligheten att resa, karriär, sova längre på morgonen så pissar man verkligen på sina förfäder. Men jag ser det ändå som att Darwinismen tar ut sin rätt. Den typen av mindset ska inte föröka sig ändå
Citera
2026-07-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Just för att man avslutar sitt släktträd. Det ÄR sorligt. Sen om man gör det pga möjligheten att resa, karriär, sova längre på morgonen så pissar man verkligen på sina förfäder. Men jag ser det ändå som att Darwinismen tar ut sin rätt. Den typen av mindset ska inte föröka sig ändå

Man har ju anhöriga som fortsätter släktträdet.
Citera
2026-07-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Du har i stort sett inte konstruktivt besvarat någon som inte håller med dig om din extremt inskränkta och konformistiska ts, men du är oerhört snabb när det gäller att hålla med de få du får lite medhåll från.
Backa och se så kommer du se.
Jag startade tråden och har läst de allra flesta inlägg. De som citerat mig har jag svarat om det varit relevanta frågeställningar inom ämnet. Kan varit nåt i natt som gick mig förbi.
De som pratar om nåt annat än vad frågan var i trådstarten bryr jag mig dock inte om.
Det får ni ta i en annan tråd eller starta en ny.
Citera
2026-07-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vad det är jag vill diskutera?
Är du dum på riktigt eller spelar du bara?.

Jösses,.ja jag har läst din tröttsamma trådstart. Gäsp.
Samma dravel som förut. Vi diskuterade ekonomi tidigare och du erkände att du bara rabblade på för att du ville hålla konsumptionen levande... Samma skit som du gör nu.
Finns ju inget att svara på sånt här.
Dravel säger du. Ja det är vad ditt inlägg var.
Citera
2026-07-17, 21:58
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Finns ju inget att svara på sånt här.
Dravel säger du. Ja det är vad ditt inlägg var.

Precis, inget svar som vanligt.
Du är en riktig pajas. Jag tror inte att du är förälder och jag hoppas för guds skull inte att du är det.
Citera
2026-07-17, 21:59
Avstängd
Citat:
Våra förfäder hade inte mycket annat val än att föröka sig. Är inte så säker på att de skulle hålla med dig. Dessutom har de flesta nära släktingar som förökar sig så nog lever de flesta släktträd vidare och förgrenar sig. Du behöver kolla upp vad Darwins teori egentligen går ut på. Är säkerligen den vetenskapliga teori flest känner till men ändå gravt missuppfattar.
Citera
2026-07-17, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du verkar ha ett orgasm-beroende, missbrukar kuk.

Såklart jag är beroende av orgasmer. Jag är inte frigid.
Citera
2026-07-17, 22:04
Avstängd
Citat:
Jag startade tråden och har läst de allra flesta inlägg. De som citerat mig har jag svarat om det varit relevanta frågeställningar inom ämnet. Kan varit nåt i natt som gick mig förbi.
De som pratar om nåt annat än vad frågan var i trådstarten bryr jag mig dock inte om.
Det får ni ta i en annan tråd eller starta en ny.
Okej, då är det nog bara att du inte begriper vad diskussion betyder. Eller är särdeles obegåvad när det kommer till att argumentera.
Det är förlåtet, du är ju bara en pappa. Men du har ju lyckats befrukta och det är väl egentligen nog att begära.
Av dig, bananflugor och andra små existerande varelser som cirkulerar.
Citera
2026-07-17, 22:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Varför är ens eget släktträd så viktigt? Har man en stor släkt lär gener ändå ärvas ned. Och som jag sa, det krävs inte många generationer för att ens mor och fars gener ska försvinna.

Efter 4 generationer är det kvar från ens föräldrar 3 % av vardera. Och eftersom gener fördelas mindre exakt så kan förälders gener vara helt borta då.

Måste man blint föra gener vidare? Så har mina släkter gjort och de som nu är de nya i min släkt har ofta många sjukdomar. De som föder barnen tycker att det är normalt att föda barn man vet har stor risk att få sjukdomar de måste leva med hela sina liv. De värderar sina gener sååå högt. Då tycker jag man är i gravt förnekande.

Men även om man skulle ha friska gener så spelar det verkligen roll? Med tanke på att gener blandas ut så fort?

Men man har olika syn på det i olika kulturer. I Kina anses det bara vara mannen som för något vidare. Kvinnan duger inte där. Så det är olika folk som har olika syn.

Ska man alltså förstöra sitt eget liv för att göra sina föräldrar glada? Är inte det lite väl mycket uppoffring? Man har ju inte bett om att bli född.
Citera
2026-07-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Våra förfäder hade inte mycket annat val än att föröka sig. Är inte så säker på att de skulle hålla med dig. Dessutom har de flesta nära släktingar som förökar sig så nog lever de flesta släktträd vidare och förgrenar sig. Du behöver kolla upp vad Darwins teori egentligen går ut på. Är säkerligen den vetenskapliga teori flest känner till men ändå gravt missuppfattar.

Ingen kommer sakna dig sen. Ingen bryr sig när du blir gammal. Darwinismen tar hand om dig sen. En utraderad del av ett släktträd som ville ha sovmorgon med självförverkligande haha
Citera
2026-07-17, 22:08
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du verkar ha otroligt svårt att förstå skillnaden mellan att ha mer erfarenhet av sitt eget liv, och att förstå andras liv.

Varför är de så provocerande att folk väljer en annan resa i livet än det du valt?

Nej, jag har inte svårt att förstå det. Du har svårt att förstå att en person som först inte har barn och sedan har barn förstår den skillnaden bättre än någon som inte har barn.

Samma mekanism gäller alla andra erfarenheter också. Någon som överlevt cancer eller bestigit mount everest vet mer om de erfarenheterna än någon som inte gjort det. Man kan inte ta bort den erfarenheten genom att säga att man är en annan person...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in