2026-07-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Att lägga ord i andras mun verkar enklare för dig än att argumentera för din sak, undra vad det kan bero på
Nä nu trollar du bara.
Citera
2026-07-17, 21:01
Medlem
Är OP en bot? Känns extremt mycket som planterat inlägg i amerikansk påverkanskampanj som dom varit öppna med att dom ska genomföra i Europa för att gynna extremhögern mot traditionella västerländska socialdemokratiska eller socialliberala partier.
Citera
2026-07-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Börsen på ath, inflationen ner, bensinpriser ner, slopad skatt på dricks, slopad skatt på övertid (yes!), minskad offentlig administration, minskade bidrag till media, skumma organisationer, och sk tankesmedjor mha Doge och Musik.

Minskad arbetslöshet, bättre siffror än Obama och Biden. Löst mängder av internationella konflikter. Sett till att Venezuelas folk får behålla sina oljepengar.

Jobbar nu för att minska valfusk, ett brett stöd i alla grupper. Minskade välfärdsbedrägerier. Minskat antal mord, kraftigt minskad droghandel.

Minskat gifter och tillsatser i mat. Avslöjat Covid-projetet.

Sett till att Europeans börja bidra till Nato. Så lite finns det väl?
Återigen du tillskriver idioten saker som han inte bidragit med. Bränslepriserna är all time high i USA. Börsen drivs inte på av Trumps politik utan av omvärldens förväntningar i stort. I princip samtliga börser i världen går riktigt bra å det är inte tack vare Trump. Exakt vilka internationella konflikter menar du att han löst? Hur tänker du på krig han startat är det också en merit?
Citera
2026-07-17, 21:08
Medlem
Citat:
Då vet jag vad dina känslor säger, tack för att du delade!
Jag argumenterar inte utifrån känslor utan vad som rapporteras. Exakt vad finns det i de dokument som släpptes som styrker hans påstående? Ingen annan förutom hans knähundar och hans fanboys på flashback har lyckats hitta det han påstår
Citera
2026-07-17, 21:09
Medlem
Citat:
Citera mig och sen skriv ”ge källa på det” likt jag gjorde istället för att inte citera mig och sen påstå att jag sagt det. Du vet så som jag gjorde när jag bad dig om källa, inte jätte komplicerat men glad att jag kan hjälpa dig.

Du snackar en massa skit.

Jag frågade AI på engelska vad amerikanerna tycker om förslaget att väljarna ska tvingas visa ID när de röstar. Jag ställde min fråga så här:

Citat:
What do Americans think of the SAVE Act, according to polls?

The SAVE Act är alltså namnet på förslaget som går ut på att medborgarna ska visa ID när de röstar. Så här svarade AI:

Citat:
Polling shows that Americans are divided and often confused about the Safeguard American Voter Eligibility (SAVE) Act, with widespread support for its core idea (proof of citizenship) but deep concern over its actual implementation and impact.

https://www.politico.com/news/2026/05/07/poll-trump-save-america-act-voters-uncertain-00908224

Sammanfattningsvis kan man säga att en majoritet av väljarna gillar kravet på att den som röstar ska kunna styrka sitt amerikanska medborgarskap. Men många är osäkra och tveksamma till de hårda kraven i Trumps SAVE Act.
Citera
2026-07-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Börsen på ath, inflationen ner, bensinpriser ner, slopad skatt på dricks, slopad skatt på övertid (yes!), minskad offentlig administration, minskade bidrag till media, skumma organisationer, och sk tankesmedjor mha Doge och Musik.

Minskad arbetslöshet, bättre siffror än Obama och Biden. Löst mängder av internationella konflikter. Sett till att Venezuelas folk får behålla sina oljepengar.

Jobbar nu för att minska valfusk, ett brett stöd i alla grupper. Minskade välfärdsbedrägerier. Minskat antal mord, kraftigt minskad droghandel.

Minskat gifter och tillsatser i mat. Avslöjat Covid-projetet.

Sett till att Europeans börja bidra till Nato. Så lite finns det väl?

Börsen drivs allra mest av miljonärer och miljardärer. Dessa hoppar högt av glädje över vad Trump har gett till USA:s allra rikaste.

Börsen säger mindre och mindre om hur det går för vanligt folk i USA.
Citera
2026-07-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du snackar en massa skit.

Jag frågade AI på engelska vad amerikanerna tycker om förslaget att väljarna ska tvingas visa ID när de röstar. Jag ställde min fråga så här:

The SAVE Act är alltså namnet på förslaget som går ut på att medborgarna ska visa ID när de röstar. Så här svarade AI:

https://www.politico.com/news/2026/05/07/poll-trump-save-america-act-voters-uncertain-00908224

Sammanfattningsvis kan man säga att en majoritet av väljarna gillar kravet på att den som röstar ska kunna styrka sitt amerikanska medborgarskap. Men många är osäkra och tveksamma till de hårda kraven i Trumps SAVE Act.
Så du vill inte ha källa på nånting jag påstått om du behöver citera mig kring vad du vill ha källa på, noterar det. Du behöver inte berätta för mig att majoriteten av väljarna verkar vara för, jag är medveten om det.
Citera
2026-07-17, 21:15
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Håller med. Så otroligt värdelösa och bortkastade 12 år vi fått med clownen vid rodret. Det som irriterar mest är hur han förstört USA.

Men han är väl ett tidens tecken. Världen har en väldigt mörk tid framför sig.
https://share.google/rOXJe2hFMhjebgn7s

"Truth. The voice of President Trump"

Som hämtat ur en dålig dystopisk film. Eller Sovjet.

Han säljer alltså access till poster som kan påverka marknaden i förtid.

Han och hans familj bör utredas grundligt för korruption.

Valfusk är hans minsta problem.

En total nihilist, utan Gud eller lojalitet.

Allt är pengar, till och med amerikanska soldaters liv.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-07-17 kl. 21:19.
Citera
2026-07-17, 21:18
Medlem
Citat:
Så du vill inte ha källa på nånting jag påstått om du behöver citera mig kring vad du vill ha källa på, noterar det. Du behöver inte berätta för mig att majoriteten av väljarna verkar vara för, jag är medveten om det.

Jag noterar att det är helt omöjligt att föra ett rimligt meningsutbyte med dig.

Jag noterar också att även om det finns ett ganska brett stöd bland den amerikanska befolkningen som helhet för att väljare ska kunna styrka sin identitet, så innebär inte detta nödvändigtvis att stödet är starkt i alla delstater. Själva SAVE Act väcker också frågor och tvivel bland väljarna.

Jag vill för övrigt påpeka att ditt sätt att resonera liknar Trumps. För Trump kommer också med alla möjliga påståenden utan att lägga fram några bevis på att hans påståenden stämmer.

Alla ska bara lyssna på Trump och lyda Trump och göra som Trump säger, annars kommer han att stämma dem, ta ifrån dem alla deras pengar och kasta dem i fängelse, kanske i ett skräckfängelse i El Salvador eller i ett fängelse omgivet av träsk och alligatorer i Florida!
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-07-17 kl. 21:22.
Citera
2026-07-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Jag vill för övrigt påpeka att ditt sätt att resonera liknar Trumps. För Trump kommer också med alla möjliga påståenden utan att lägga fram några bevis på att hans påståenden stämmer.
Återigen, citera påståendet du vill ha källa på. Skriv inte vad du låtsas att jag har sagt och sen be om källa, du franstår som en dement Biden.
Citera
2026-07-17, 21:44
Avstängd
Om det är för att dölja att USA är en judisk lydhund så kommer det inte lyckas, Jewessai!
Citera
2026-07-17, 21:52
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Återigen du tillskriver idioten saker som han inte bidragit med. Bränslepriserna är all time high i USA. Börsen drivs inte på av Trumps politik utan av omvärldens förväntningar i stort. I princip samtliga börser i världen går riktigt bra å det är inte tack vare Trump. Exakt vilka internationella konflikter menar du att han löst? Hur tänker du på krig han startat är det också en merit?

Allt han skriver är ju fake news. Antingen en MAGA-bot eller en fullständig idiot.

Arbetslösheten är högre än när Biden lämnade. Inflationen är högre än när Biden lämnade. Börsen har gått sämre under Trumps första 1 1/2 år jämfört med Bidens sista 1 1/2 år.

Löste han kriget i Ukraina på dag 1? Nej! Startade han nya krig? Ja! Han skulle radera ut statsskulden (och det skulle vara såååå lätt)... istället har han orsakat det största ekonomiska underskottet nånsin.

Korrupt så in i helvete. Trump ökade sin förmögenhet med 20 miljarder kr under sitt första år. Främst tack vare sina scamcoins......

Och så har vi såklart det faktum att Trump var granne och bästa kompis med Jeffrey Epstein under hela 90-talet och har gjort allt i sin makt för att stoppa offentliggörandet av Epstein dokumenten.....

Donald Trump är i BÄSTA fall en försvarare av pedofiler och i VÄRSTA fall en ren och skär barnvåldtäktsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in