2026-07-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nu är de sommar, då kan man ju laga mat utomhus, inte i en tält? Ja de klart de kan ha haft värme över natten i tältet, trots att det är sommar...vem vet?

Det är fortfarande ganska svalt på nätterna.

Svalt och en jävla massa mygg kvällar/nätter = du sitter gärna inne och lagar mat.
Citera
2026-07-17, 19:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Det är ju exakt det jag säger, 99/100 får inte co förgiftning.

Va? Vafan menar du med det, jag sitter ju o säger att man måste va efterbliven för att få Co förgiftning

Haha kanske läste fel

Lyckades ju med två fails i tråden - länken som blev fel 🤣

Såja lugn 👍
Citera
2026-07-17, 19:50
Moderator
pudelluss avatar
Rubriken förtydligad. Originalrubrik: Tältare döda.

/Mod
Citera
2026-07-17, 19:52
Avstängd
Narkotika inblandat!
Citera
2026-07-17, 19:54
Medlem
Det handlar väl i så fall om värmehållning för vid matlagning borde de själv reagerat om det blev svårt att andas. Märkligt egentligen då tält andas bra. Tänker på de där fjällvandrarna som även dog på liknande sätt. Är det sprit eller vad använder de för bränsle? Brukar själv tälta och använder gaskök som jag även har som värmare i tältet. Har kört med det igång hela natten när det är kallt men annars så brukar jag driva ut fukten innan sovdags och en stund till.
Citera
2026-07-17, 19:56
Medlem
Det var en gasoltub som sprängdes inuti tältet.
Anhöriga har vetat om det sedan 11/7, ingen aning om varför media skriver om det nu.

Den yngre av dem hette @lexander och var från Gävle.
Citera
2026-07-17, 19:56
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Narkotika inblandat!

Har för mig att nån skrev i en flashbacktråden om incidenten nedan att dom marjujana i blodet det lär ju inre orsakat just den olyckan och knappt denna heller...skumt

Vilka droger begagnar folk i fjällen , badsalt methcrystalacid...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwapje/tv4-profilen-stefan-nieminen-hittad-dod
Citera
2026-07-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Narkotika inblandat!

De drog dit med ett hegge horse och började avfyra panna efter panna som en neger med ak i bandana

Låter lite tveksamt. Möjligt att någon tagit med sig en bit hasch det är ju trots allt sommar, och nog fan håller holken myggen borta!
Citera
2026-07-17, 20:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
De drog dit med ett hegge horse och började avfyra panna efter panna som en neger med ak i bandana

Låter lite tveksamt. Möjligt att någon tagit med sig en bit hasch det är ju trots allt sommar, och nog fan håller holken myggen borta!

Jag har vandrat vandringsleder mycket - alla tyskar har med lite grönt verkar det som.men dom använder det som våra sängfösare.

Lsd svampar gillar dom också men doserna är låga

Måste säljas nått syntetiskt superknark i fjällen från samernas droglab isfall
Citera
2026-07-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bauer83
Det var en gasoltub som sprängdes inuti tältet.
Anhöriga har vetat om det sedan 11/7, ingen aning om varför media skriver om det nu.

Den yngre av dem hette @lexander och var från Gävle.
Hur gick det till, läckte anslutningen?
Citera
2026-07-17, 20:27
Medlem
BerraByggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Våra nallar är jagade skygga , dom generna där björnar velat äta gubbe är borta för länge sen för dom blev till kläder.

Går inte o jnf med japanska nallar o amerikanska svarbjörnar

Ok så man utesluter vilt ??
Citera
2026-07-17, 20:42
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur gick det till, läckte anslutningen?

En gasoltub kan inte explodera om den inte hålls uppe på brännaren.

Ett livsfarligt knep för värma upp den nån sekund , har hänt att folk ställt den glömt o sen exploderat dock...men jag tror inte explosionen är dödlig

Campingastuber slutar o ge gas i slutet på sin livslängd då bara butan finns kvar o den slutar gasa vid nollan.

Man skall istället ha tuben i ett kärl med varmt vatten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in