Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Saab går bra, men att jämföra ett svenskt nischbolag med att USA:s försvarsjättar (som Lockheed Martin) håvar in hundratals miljarder på att hela Europa nu tvingas köpa F-35

r är bara pinsamt.
Att du lyfter ett enskilt flygplansköp ändrar inte att Trump tvingade Europa att öppna plånboken – och de flesta miljarderna landar i USA.
Dessa köp har skett för länge sedan av F-35, så det kan knappast vara dessa du pratar om.
För det är vi ser hur NATO-länder vänder sig ifrån USA då de är idag opålitliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
flesh-flute
Blev du imponerad?
Verkar som hen är och letar efter bevisen igen och Frankfurt-servern.
Rätt intressant att det blev så otroligt blekt ändå.
Men denna tystnad som var innan är ovanligt, och inga läckor, det var väl så enkelt ingen kunde med och sprida skräpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Jag tar inte ställning till huruvida valet påverkades eller inte men jag reagerar på att man inte behöver bevisa sin identitet...
I Sverige är ju det noga reglerat...
Det måste väl innebära att vilken tjomme som helst kan gå och rösta? Dessutom flera gånger?
Låter inte som en stabil demokrati i mina öron....
Dock vid registering så får de styrka flera saker och som de kan dubbelkolla.
Jämföra med Sverige går inte, då vi har gjort systemet grundligt.
Och det enda sättet för det ska fungera i USA är göra grundligt där med, och med först ett nationellt register över alla personer och ett nationellt ID-kort.
R är inte villiga göra detta, därför kommer det alltid fallera innan man inför detta, och där blir en annan sak bra och att man istället har röstlängder.
Men såna är R än mer rädda för.