2026-07-17, 12:32
Medlem
Mindbusinesss avatar
Att minnas
Donald Trump: cirka 77,3 miljoner röster (49,8 %)
Kamala Harris: cirka 75,0 miljoner röster (48,3 %)
Segermarginal: ungefär 2,3 miljoner röster, motsvarande 1,5 procentenheter.
Citera
2026-07-17, 12:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Däremot så är ju röstkortet förbrukat när det är använt. Det går inte att använda det igen.
Ja men vad är det för hjälp? Snor jag ditt röstkort så är det jag som väljer åt dig. sen är den rösten lagd.
Citera
2026-07-17, 12:34
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Undrar om Aftonbladet är en av de tidningar som tar emot pengar för att vara negativa mot Trump? Varje gång han citeras är det kryddat med laddade ”enligt honom” och hela tiden underförstått att man tycker att han är ute och cyklar.
De skriver så för att han inte kan presentera några bevis för att det han säger är sant. När en kriminell mytoman är president blir det mycket "enligt honom".
Citera
2026-07-17, 12:39
Medlem
Orkar inte läsa tråden. Försöker Trump fabricera fram en anledning att få sitta fyra år till eller vad handlar det om?
Citera
2026-07-17, 12:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Undrar om Aftonbladet är en av de tidningar som tar emot pengar för att vara negativa mot Trump? Varje gång han citeras är det kryddat med laddade ”enligt honom” och hela tiden underförstått att man tycker att han är ute och cyklar.

För övrigt är det ju mycket märkligt att det anses radikalt att man ska identifiera sig för att få rösta..,jag har lite svårt att se hur man annars ska kunna garantera valets integritet.

Argumentet emot är att ”många fattigare och låginkomsttagare inte har tillgång till pass och ID”. Ok, men fixa det då, så är problemet löst?

Vem betalar? Soros?
Citera
2026-07-17, 12:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Orkar inte läsa tråden. Försöker Trump fabricera fram en anledning att få sitta fyra år till eller vad handlar det om?

Han vill vinna mellanårsvalet i höst. Hans sista 2 år som president blir dåliga om han inte kan få igenom några lagar eller budgetar.
Citera
2026-07-17, 12:45
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vem betalar? Soros?

Kanske kineserna
Citera
2026-07-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han vill vinna mellanårsvalet i höst. Hans sista 2 år som president blir dåliga om han inte kan få igenom några lagar eller budgetar.

Ok, tack!
Citera
2026-07-17, 12:46
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX

Verkar handla om att han anklagar KINA nu för valfusk istället för polarna i Ryssland.
Känns som att Trumpen vill starta krig med Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag tror absolut både Ryssland och Kina har försökt påverka val i hela världen. Jag tror inte de lyckats speciellt bra. Precis som usa försöker påverka val i länder som de vill förändra statsskicket på.

Är inte Musk i England och härjar nu med att dela ut pengar till de som röstar rätt?

Trump är helt galen, jag vet inte vem som ska ta över efter honom men jag tror ingen är så pass galen som honom
Japp. England försökte f ö också påverka valet 19i40, med det mycket förnuftiga skälet att de ville att Roosevelt skuile sitta kvar och sedan, nästa år, kunna komma med i kriget öppet på UK:s sida.- det är ingen tvekan om att London jobbade för att påverka valrörelsen i USA en del. Formellt var detta emot amerikansk lag, men det är naturligtvis ingen som bryr sig efteråt.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
De skriver så för att han inte kan presentera några bevis för att det han säger är sant. När en kriminell mytoman är president blir det mycket "enligt honom".

Fast man har inte gått lika hårt åt andra presidenter som varit uppenbarligen obrukliga. Det är ju inte första gången en president i USA är fullständigt hopplös.
Citera
2026-07-17, 12:49
Medlem
Bourbons avatar
Third term Trump med andra ord, civil war :^)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in