2026-07-15, 21:04
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
"Diskussionen kännetecknas av en avsaknad av en tydlig kärnpoäng, där det saknas konkreta argument till förmån för ett mer diffust flöde. Det upplevda problemet ligger i hur LLM-genererade svar hanterar ämnet, snarare än att erbjuda en djupare förståelse.AI-svar kan innehålla fel. Läs mer"

Körde ditt svar i en komersiell LLM, googels , gemini.
Den verkar ej hålla med.
Du vet du får olika svar beroende på hur du promtar.

Skrev" konkretisera detta."
Jag har inte tid att översätta allt till "Nyheter på lätt svenska". Prata med personalen på ditt stödboende för missbrukare.
Citera
2026-07-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag har inte tid att översätta allt till "Nyheter på lätt svenska". Prata med personalen på ditt stödboende för missbrukare.
Ja Jävlar, förstår du själv vad det står, man brukar kunna förklara saker man förstår.
Så ta och berätta för den" vidriga pundaren på stödboendet "vad din text faktiskt säger så en fullkomlig idiot och pundare som mig begriper .
Eller är du dummare än en" pundare på ett stödboende," ja du, då är det illa

En "AI" sammanfattade din text som skit är du med , vad har du att säga om det , är den dum i huvudet , den LLMen.?

Edit, snackade med personalen på mitt stödboende nu, de har resarverat en plats åt dig, roooommiie🥰😘
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-15 kl. 21:23.
Citera
2026-07-15, 21:17
Medlem
Citat:
Du ser väl hur du framstår Cyborg, eller?
Citera
2026-07-15, 21:29
Medlem
Cyborg , snälla orakel kan du berätta för mig hur jag ska bli smartare, ärligt nu alltså?
Jag är helt jävla blåst, jag tror inte att robotar kommer att förgöra oss.
Hur blir man så jävla klok och saklig, har du någon hemlighet?
Fan shit , när kommer dem, är de här , har pundat fett med gräs så jag är helt lost , å du vise visa mig vägen bubben😘🤩

Jag tycker inte du är dum i huvudet , du har bara lite svårigheter med det mentala, samt saknar kognitiv förmåg öht.
Kanske lite otur när GPT tänker?(gissar)
Edit: ii åå😅
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-15 kl. 21:40.
Citera
2026-07-15, 21:45
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Mordförsök har ju redan observerats i tester.

Länka gärna bevis! Vore kul att läsa.
Citera
2026-07-15, 21:47
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det fetstilade har vi avhandlat.

Du är inte tillräckligt insatt i litteraturen för att göra ett sådant påstående. Du är inte heller tillräckligt beläst för att ta till dig denna litteratur, vilken jag har gett dig på ett silverfat. Det du har är en smältdegel av felslut och argumentationsfel, bland annat auktoritetsargument och dålig grammatik. Det här är inte påhopp, måhända spydigt, men fortfarande sanning baserat på observationer. Förstår om det gör ont — förlåt för det, lillebror. Med tuff kärlek växer du.

Två fina deviser att leva efter är ”Det som kan hävdas utan belägg kan förkastas utan belägg” och ”extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis”, båda uttrycken lånade från större hjärnor än min. Att påstå något som medvetande i LLM:er är helt grundlöst. Det påminner mer om teologiska diskussioner med fundamentalister.

Här är inlägget i sin helhet igen.

Citat:
Ditt vidriga inlägg innehöll endast personangrepp. Alla förstår vad det innebär.

Nej, det är din kognitiva dissonans. Du är ägd, min vän.

Besvara mitt inlägg eller erkänn dig besegrad.

Citera
2026-07-15, 23:05
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Besvara mitt inlägg
Allt du undrar finns sammanfattat här:
(FB) AI doom - Hur och varför
Citera
2026-07-15, 23:22
Medlem
Citat:

Nej det gör den absolut inte
Kan du inte ens lägga ut dina tankar angående dina teser , nämn 3 huvudpunkter så en stackars pundare förstår?
Svarar Inte gpt på konrketa inlägg? Det är väl inte svårt att lägga fram de enkelt?
Om du begriper något så kan du förkkara det din jävla nolla,, svårare än så är det inte.
Inte lägga ut wall off text från Sam Altman som du ej begriper själv.

Vad bevisar det att ett program kan lösa ett IQ-test begriper du inte att IQ ej är det enda du behöver?
Är du på riktigt så jävla körd i botten?Eller trollar du?
Citera
2026-07-15, 23:25
Medlem
Citat:

NEJ INGET FINNS DÄR
TYVÄRR BUBBEN, DU HAR FEL.
Citera
2026-07-15, 23:55
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Tack för länken, men den där AI-sörjan tar jag inte i med tång. Läste trådstarten två gånger pga storebror och vill ge ärlig chans. Texten är så osammanhängande att jag började ifrågasätta mitt eget kön. Den där tråden inducerar könsdysfori. Nej, tack.
Citera
2026-07-15, 23:57
Medlem
Cyborg2030s avatar
Fortfarande noll svar på min utmaning i TS.

50-0 till Cyborg2030.
Citera
2026-07-16, 02:02
Medlem
Citat:
Fortfarande noll svar på min utmaning i TS.

52-0 till Cyborg2030.
Ja du " vann"
Hur känns det , måste vara en mäktg känslaatt visa hela flashback hur hur fel dem har?

Anledningen till att du står i '52-0' är inte för att du har rätt, utan för att din ursprungsfråga bygger på din lilla hjärnas fantaiser

Det finns ingen modell som heter 'Claude Fable 5'.
Vart är den?

("Det som händer i ett ANN vid ett 'verbaliserat' IQ-test är inte mystik, utan ren matrisalgebra och statistisk mönstermatchning. ") (-AI svar tom , din superkompis hjälper mig?)

Modellen räknar ut sannolikheten för nästa ord baserat på liknande textstrukturer i sitt träningsdata.
Att du har suttit och gaggat fram hemmasnickrad filosofi med en LLM som validerar dina egna fördomar gör dig inte till vinnare, endast en pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in