2026-07-15, 21:27
Medlem
När ska politikerna agera mot att fler och fler människor skadas allvarligt av hundar?

Hundar som är olagliga i andra länder går bra att ha i Sverige. Helt idiotiskt

Det borde vara koppeltvång i tätbebyggt område

Hårdare straff för hundägare som har hundar som skadar människor eller djur

Avliva hundar som skadar människor

Förbjud kamphundar
Citera
2026-07-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så kan det gå. Kanske dags att hålla koll på ungen. Förmodligen sett hunden lös och sprang fram i mot den med händerna i luften skrikandes ''klappa''.

Det är för helvete barn som ska kunna springa fritt och inte hundjävlar mitt i stan!
Kan vi skicka alla er ekofascister till Mars med era husdjur?
Citera
2026-07-15, 21:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är för helvete barn som ska kunna springa fritt och inte hundjävlar mitt i stan!
Kan vi skicka alla er ekofascister till Mars med era husdjur?

Mitt i stan? Har du läst något i tråden eller något från aftonbladet/expressen?

Jag har ingen hund men hade gärna velat ha en, och bo på mars låter som drömmen.

Ekofacist får jag googla fram.
Citera
2026-07-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Säkert någon pundare igen med en pitbull, stackars barn som råkade vara där...

100% pitbull, Amerikansk bulldog, XL Bully, Amerikansk Staffordshire eller en mix av all skiten.
Det handlar inte om ägarna. Det handlar om avel. Alla hundar med det utseendet borde steriliseras och avlivas.
De är avlade för att ha extremt kort stubin som inte går att återkalla och att ha adrenalinet på max för minsta lilla provokation. Sen ska de slåss in i döden och skita i sin egen smärta eller rädsla.
Det är så man avlat på dem.
Ingen jävla pundare eller rehabiliterad pundare eller ens en utbildad hundtränare kan ändra på det!
Tom Cesar Milans pitbull Daddy attackerade folk flera ggr.
Citera
2026-07-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har man pli på hunden biter den inte barn, även hundar ser att det är "ungar" Hundar är inte dumma.

När jag var ca. 5-6 år befann jag mig i en större folksamling, det gjorde en schäfer också, han låg ner på marken och jag tultade fram utan att se honom och trampade honom på svansen, hunden flög upp och på mig direkt, men han markerade bara, armen var i hans mun men han högg aldrig. Det visade sig vara en polishund.

Har inget minne av det själv annat än jag var livrädd för större hundar flera år, mamma som berättade det för mig.

Jo, kamphundar gör det. Cesar Milans pitbull Daddy bet folk flera ggr.
De är avlade att snedtända och koppla bort allt annat än att slåss till döden vid minsta antändning.
De kan vara hur undergivna, fjäskiga och lydiga som helst, men om de tänder till kommer de inte höra dig, se dig eller minnas nånting. De är avlade för att gå in i tunnelseende och slåss till döden.
Citera
2026-07-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mitt i stan? Har du läst något i tråden eller något från aftonbladet/expressen?

Jag har ingen hund men hade gärna velat ha en, och bo på mars låter som drömmen.

Ekofacist får jag googla fram.

I en PARK I STOCKHOLM. Du ska inte ha en hund lös annat än på din tomt, definitivt inte i stadsmiljö, parker, på stränder osv..
Citera
2026-07-15, 21:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Återigen dags att förbjuda dessa aggressiva våldshundar. Jag skiter i om en hundägare faktiskt kan hantera en sådan hund.
Majoriteten som äger dessa hundar är WT/pundare och dessa kan verkligen inte hantera hunden.

Vi andra ska inte behöva lida.

Hunden ska givetvis avlivas och hundägaren får förhoppningsvis fängelse samt höga böter.

Du har ju ingen aning om vad det var för ras.
Citera
2026-07-15, 22:30
Medlem
kaktjuvens avatar
Varför helikopter för?
Går det inte snabbare med ambulans? Knappa kilometern mellan hagaparken och karolinska sjukhuset ju?

Tycker hundmarknaden bör regleras.
Uppfödare ska vara verifierade, köpare ska krävas på certifikat exakt som vid processen till körkort.
På så sätt reglerar man svarta marknaden med illegala uppfödare som plågar och torterar djuren och även sålla bort idioter som köper hund med en illusion att dem är uppfostrade och lätta att hantera från början.

Bara idag ringde jag snuten på en hund som var utelåst på sin balkong i solen och för två år sedan blev jag och min hund attackerade av en pitbull som jag slogs med.
Citera
2026-07-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har ju ingen aning om vad det var för ras.

Kollar man på statistiken så har jag en rätt bra bild.
Citera
2026-07-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Säkert någon pundare igen med en pitbull
I Hagaparken med all polisiär närvaro?
Citera
2026-07-15, 23:32
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är hundens ägare som det är fel på så ställ den inför rätta!

Naturligtvis ska ägaren ställas inför rätta. Att avliva hunden är dock inte en fråga om skuld, utan ett sätt att tillse att en liknande situation inte uppstår igen.
Citera
2026-07-15, 23:40
Medlem
Vad är det för någon söndertatuerad hipp hopp lyssnande knarkar wt som inte kan hålla koll på sin hund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in