2026-07-15, 12:55
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BouleAndBeer
Såg ett inlägg på LinkedIn från en kollega till BO. BO hade bett 3 män att plocka upp skräp efter sig på badplatsen. Det var tydligen tillräckligt för att bli misshandlad till döds. Herregud. Tankarna går till anhöriga. Heja Sverige!
Du gör misstaget att blanda ihop detta mord vid Rådasjön i mölnlycke med det vid en badplats i Stenungsund - två separata gärningar vid badplatser.
(FB) Ung man död efter bråk på badplats, Stenungsund (2026-07-08)
Senast redigerad av Taggad 2026-07-15 kl. 13:00.
Citera
2026-07-15, 12:55
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
https://x.com/GladerKalle/status/2077329934293307601/

Jag ställer mig lite tveksam till att det är vad som faktiskt hänt dock? Det är inte en reaktion jag skulle koppla till Svenskar direkt, och vad som framgår av påstådd GM känns det osannolikt att det skulle vara hela bilden.

Ifall detaljerna stämmer så borde de åka på mord till 100%.

Klart att det säkert är en lite städad version, men det lär ha börjat med att han sa åt dem att plocka upp efter sig. Det kan eskalera snabbt därifrån.
Citera
2026-07-15, 12:57
Medlem
saksis avatar
Fy fan. Bodde i området för ca 20 år sen. Jag beklagar verkligen till er som kände personen. Oerhört tragiskt.
Citera
2026-07-15, 13:01
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du gör misstaget att blanda ihop detta mord vid Rådasjön i mölnlycke med det vid en badplats i Stenungsund - båda gärningarna vid badplatser.
(FB) Ung man död efter bråk på badplats, Stenungsund (2026-07-08)
Nej, skräp-delen ska vara gällande den här misshandeln. Tror inte Stenungsund-misshandeln började för att en 20-årig invandrare sa till andra 20-åriga invandrare att plocka undan skräp?
Citera
2026-07-15, 13:05
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Klart att det säkert är en lite städad version, men det lär ha börjat med att han sa åt dem att plocka upp efter sig. Det kan eskalera snabbt därifrån.
Fortfarande väldigt svårt att se ens förhållandevis White Trash-Svenskar börjar bråka och eskalera på ett sånt sätt att de senare, minst två stycken(?), står och hoppar och sparkar på BO:s huvud. Inte över en sån skitgrej, det ska till en viss form av låg intelligens och impulskontroll för att det ska hända.
Citera
2026-07-15, 13:07
Medlem
SDUs avatar
Citat:
Nä, i min mening är det desinformationskonton och människor med en politisk agenda som suktar efter ett till fall som liknar Christian Zedig. Folk vill verkligen att det ska vara en oskyldig Svensk som blivit misshandlad till döds av en ett gäng invandrare.

Nu har det mer eller mindre blivit en sanning för dessa människor.
Ja precis Samma sak med hon unga kvinnan som blev styckad i Rönninge innan det här året.

Har det kommit fram vilka det kan ha varit här?
Citera
2026-07-15, 13:07
Medlem
borgir82s avatar
Göteborgs tingsrätt
COB-TM348082-26
Avdelning 1
Målnr: B 13888-26

Häktningsframställan:
https://gofile.io/d/6jZMLY
Citera
2026-07-15, 13:08
Medlem
Citat:
Fortfarande väldigt svårt att se ens förhållandevis White Trash-Svenskar börjar bråka och eskalera på ett sånt sätt att de senare, minst två stycken(?), står och hoppar och sparkar på BO:s huvud. Inte över en sån skitgrej, det ska till en viss form av låg intelligens och impulskontroll för att det ska hända.

Har man historik av att springa in på fotbollsplanen och försöka nita en spelare under en allsvensk match är inget omöjligt.

Avd. Impulskontroll.
Citera
2026-07-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riseandshinegbg
Sen ska man nog inte glömma droghistoriken. Dom flesta? inblandade har/hade "meriter" inom det...
Man träffas inte av en slump vid den platsen en lördagskväll. Såldes/köptes det saker där...

Ja, droger finns kanske med i bilden när det gäller vad det är som gjort dem till ovänner.

Men de träffades definitivt inte vid Rådasjön för att köpa eller sälja. GM med sällskap sökte upp BO för att angripa honom. De var tydligen redan ovänner sedan tidigare.
Citera
2026-07-15, 13:09
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Göteborgs tingsrätt
COB-TM348082-26
Avdelning 1
Målnr: B 13888-26

Häktningsframställan:
https://gofile.io/d/6jZMLY
Perfekt. Då hade de i tråden rätt, verkar det som.
Citera
2026-07-15, 13:10
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Har man historik av att springa in på fotbollsplanen och försöka nita en spelare under en allsvensk match är inget omöjligt.

Avd. Impulskontroll.
Den detaljen måste jag ha missat? Berörde det Phili*?
Citera
2026-07-15, 13:14
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Den detaljen måste jag ha missat? Berörde det Phili*?

Nej, det var Od* som sprang in på plan, han har tidigare nämnts i tråden men det är väl inte 100% bekräftat att han är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in