2026-07-15, 11:55
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag klurar på lite quality of life grejer.

1. Hur lång tid ska arbetare behöva arbeta om de ska terraforma en tile? Labbar med om man kunde sätta en arbetare på att byta tile typ från grass till arid eller kanske plains. Vad borde det ta I tid? 100 turer per arbetare kanske?
Citera
2026-07-15, 12:28
Medlem
dickachus avatar
Börja med att <rubrik>.

Alltså, PORTA CIV4 TILL C#.

Sen kan du ju börja fundera på vad du ska göra av all din fantastiska AI-slop.
Citera
2026-07-15, 12:57
Medlem
zBr9s avatar
Det är ju väldigt svårt för någon annan att svara på frågan om hur länge det borde ta att terraforma en tile, givet dina övriga "quality of life improvements" som du inte nämner öht vad de är.

Vad har du ändrat på i övrigt som gjort att plötsligt inte defaultvärdena för hur länge det ska ta att terraforma inte längre funkar liksom? Har för mig att det allra mesta workers i civ4 gör inte tar längre än typ 5 turns, så om 100 turns är ett rimligt förslag för "din version" känns det som att man saknar en hel hög med kontext kring hur mycket annat du redan ändrat i spelet.
Citera
2026-07-15, 13:21
Medlem
Denna trådstart måste vara topp 5 av de mest intetsägande inledningar jag har läst på Flashback.

Som att få ta del av en halv tanke helt utan kontext, förutom civ 4 då.

Bättre för dig och andra läsare att du fortsätter mata ain med de här frågorna då den faktiskt kan ge dig ett mer rimligt svar än en människa kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in