2026-07-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santasayshohoho
Vi har fallen med den 4 åriga flickan som kom in till akademiska sjukhuset i uppsala i livshotande tillstånd av svält och misshandel av sina familjehemsföräldrar. De trodde inte hon skulle överleva, men som tur var gjorde hon…
Den 2 månader gamla bebisen som dog i sitt familjehem där ”the autopsy” visade att hon hade frakturer över hela kroppen. Läkare undersökte sen hennes tvilling och hittade samma frakturer och skador.
Jasmine Bergström som avslutade sitt liv efter att hon varit i isoleringscell på SIS hem för ”depression” i 7 månader där hon förde dagbok över att hon ville bo i familjehem, över hur soc aldrig svarade på hennes samtal, att hon ville träffa andra barn (hon var 13), hennes rum luktade avföring av söndrig toalett som aldrig lagades. Hon skrev ”ska jag behöva dö innan någon bryr sig om mig”. Inte ens i fängelset sitter fångar isolerade i 7 månader då det är olagligt. Men på sis-hem får man sätta nån i isoleringscell i 7 månader utan kontakt med någon…
Donia Hassan som dog i lunginflammation som hon levde med i över en månad, för att familjehemmet vägrade ta henne till läkare trots flera orosanmälningar kom in av närstående.
Den lilla flickan som 2023 fick rättvisa när hennes familjehemspappa dömdes för 117 våldtäkter (de som gick att bevisa, fanns säkert 100-tals fler enligt advokaten), under 4 års tid.
Freja och hennes fostersyskon som utsattes för våld i sitt familjehem.
Mikayla och Anna som var 2 av 8 av barnen som blev utsatta för våld i sitt familjehem där ingen lyssnade (familjehemspappan dömd).
Familjehemsföräldrarna som filmade sina våldtäkter på fosterbarnet…
Barnen som vart utsatta för familjehemspappan som våldtog sina fosterbarn i 20 års tid…

Så jävla viktigt. Detta borde det göras en dokumentär/skrivas en bok om så att allmänheten förstår hur fruktansvärda förhållanden är för barn som omhändertagits. Många gånger värre än i sin biologiska familj då barn ju inte omhänderats bara pga misshandel utan pga felaktigheter i journalen som Elsa, Leo och Lamine - men där de haft bra föräldrar.
Moderatkvinnan som gråter i tv och har hand om detta område borde verkligen konfronteras om vad hon bidragit till när hon varit med och instiftat en lag som ger familjehem utökad makt och AUTOMATISK vårdnadsöverflytt efter 2 år. Psykopaterna som är familjehem är ju familjer som inte borde få ha barn själva.
Inte ens Melinda eller vad hon heter (rosa håret med Esameralda) verkar vara ett lämpligt familjehem. Så många barn hon ständigt har är det tydligt att hon inte prioriterar barnens bästa. Utsatta barn behöver självklart en hemmiljö och inte en barnhemsmiljö. Det är inte normalt att ta emot 4-5 barn samtidigt som man dessutom har typ 4 egna, det säger ju sig självt. Hon har ju inte ens tid med dem utan anställer barnflickor att göra det hon får betalt av staten för.
Och då är hon antagligen den bästa av familjehem, för jag har bara sett klart dysfunktionella personlighetsstörda familjehemsföräldrar ute i offentligheten.
Citera
2026-07-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santasayshohoho
Jag är fd familjehemsbarn och de finns familjer som är helt fantastiska. Men också familjer som är en mardröm. ”tak över huvudet” är vad vi får, inte kärlek, i många fall. I mina soc-journaler står det att familjehemmet erkände till att ha utsatt mig för fysiskt våld, efter att en orosanmälan inkommit från ”skolan” som hade misstänkt detta ett tag. Beslutet blev att jag skulle bo kvar i kommande 4 år. Inget annat av våldet jag berättade om dokumenterades i journalerna. Inget stöd erbjöds till familjehemmet.
Vanliga metoder som användes när jag satt i sängen eller en hörna och grät var att hålla fast mina armar och ben och trycka ner mig i golvet eller sängen fram tills jag slutade göra motstånd. Vem gör inte motstånd när någon håller fast en o trycker ner en i golv/säng när man bara sitter och gråter, inte skriker, inte är våldsam, inte något, bara ett barn som gråter

Vad i hela helvetet???!!!
Fy fan! Alltså alla dessa familjehem borde hängas ut och skammas offentligt.

Fint att det finns fantastiska, det trodde jag inte då jag bara hört talas om och sett (utifrån) skräckexempel. Det skulle vara Jocke Lundells familjehem då.
Jag har till och med avlägsna anhöriga som varit det och de är högt respekterade och resursstarka samhällsmedborgare men likväl har barnen de tagit hand om antingen tagit livet av sig eller hamnat i djupt missbruk och hemlöshet. Jag har ingen aning om vad de gjort mot dem, antagligen (?) inte något som i Novas fall (men vem vet...), men de kan ju iallafall ha saknat förmåga att ge äkta kärlek och trygghet, vilket barn behöver, inte minst om de tas från sin hemmiljö och placeras där.
Citera
2026-07-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Så jävla viktigt. Detta borde det göras en dokumentär/skrivas en bok om så att allmänheten förstår hur fruktansvärda förhållanden är för barn som omhändertagits. Många gånger värre än i sin biologiska familj då barn ju inte omhänderats bara pga misshandel utan pga felaktigheter i journalen som Elsa, Leo och Lamine - men där de haft bra föräldrar.
Moderatkvinnan som gråter i tv och har hand om detta område borde verkligen konfronteras om vad hon bidragit till när hon varit med och instiftat en lag som ger familjehem utökad makt och AUTOMATISK vårdnadsöverflytt efter 2 år. Psykopaterna som är familjehem är ju familjer som inte borde få ha barn själva.
Inte ens Melinda eller vad hon heter (rosa håret med Esameralda) verkar vara ett lämpligt familjehem. Så många barn hon ständigt har är det tydligt att hon inte prioriterar barnens bästa. Utsatta barn behöver självklart en hemmiljö och inte en barnhemsmiljö. Det är inte normalt att ta emot 4-5 barn samtidigt som man dessutom har typ 4 egna, det säger ju sig självt. Hon har ju inte ens tid med dem utan anställer barnflickor att göra det hon får betalt av staten för.
Och då är hon antagligen den bästa av familjehem, för jag har bara sett klart dysfunktionella personlighetsstörda familjehemsföräldrar ute i offentligheten.

Jag kan av erfarenhet säga att de finns jävligt bra familjhem där ute också. Jag är fd familjehemsbarn och jag har sett båda delarna. Jag har varit barnet som från 4-12 års ålder anklagades för att ljuga om våldet som pågick, men jag har också varit barnet som bott i fantastiska familjehem som verkligen försökt älska mig som sin egen. Familjehem som haft 5 placeringar på samma gång, inte för de vill, utan för soc tvingat på dem det, för de inte finns andra lämpliga hem till dessa stackars skadade barn. För vi ALLA var skadade. O vi blev räddade, inte av soc, av familjehem som trodde oss, älskade oss, och brydde sig om oss, efter skadan soc orsakade oss av att tvinga oss bo kvar i hem eller familjehem som skadade oss.
Citera
2026-07-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ögonen på sig av Soc i Norrköping där psykopaten till socialsekreteraren jobbar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43R5RE/nova-larmade-om-overgrepp-nu-ar-hon-dod
samt alla andra vidriga tjänstemän som omhändertagit små barn pga smulor i soffan (googla det). De tar tre små barn från en mamma som älskar dem pga leksaker låg på "fel plats" och det fanns smulor i soffan (ja, googla som sagt). Men när en 17-åring berättar att hennes familjehemspappa våldtar henne TVINGAR Soc henne - mot skolan och Bups vilja att bo med honom, erbjuder lås till dörren.
Vilka jävla svin. De förtjänar precis all kritik de får nuförtiden, den här vidriga myndigheten. Alla som arbetar på den ska skämmas att de viger sitt liv åt ren barnmisshandel och att släcka barns liv.

Jag har lite erfarenhet av att själv ha anmält i fall där jag vetat till 100% att allt förekommit som kan förekomma (drogmissbruk, alkoholism, misshandel, övergrepp osv). Det har funnits flera trovärdiga vittnen som varit vittnen under många år. Soc gjorde absolut inga omhändertaganden i de fallen. Och det är inte ovanligt vet jag nu, utan standard.
Däremot, när det gäller älskade barn med fin anknytning till sina föräldrar som Elsa, Leo, Lamine, Albin, barnen i Norrköping osv., då väljer Soc att omhänderta och klippa bandet mellan barn och föräldrar direkt.
De är fan ondskan själv och den där "kampanjen" hade bara fel om att det var någon slags anti-muslimsk verksamhet, för de gör likadant mot blonda föräldrar som heter Victoria och Daniel.

Norrköpings socialtjänst är riktigt jävla usla. Ingenting fungerar och nyss hade de direktören från helvetet som av någon oklar anledning lyckades klättra därifrån högre upp, till kommundirektör i Växjö.
Till och med fackförbunden sa upp samarbetsavtalet med socialkontoret under hennes ledning för att det saknades förutsättningar att ha en dialog. 25% av personalen, med tveksam kvalité, är sjukskrivna. Och de har lyckats ta en hel del katastrofala beslut, tveklöst.

Men i Novas fall var det socialtjänsten i Sundsvall som var ansvarig.
Citera
2026-07-13, 16:55
Medlem
En fråga bara. Blandar ni inte ihop lite väsentliga fakta nu? Möjligt att soc i Östergötland är kass, men dom har väl inget med Nova att göra?

Det är väl i Norrköping som peddot har ett hem. Men det är väl soc i inavelshålan Sundsvall som är dom som haft hand om Nova? Det är väl Sundsvall hon kom från och sen har soc i Sundsvall flyttat runt henne? Eller byter man soc när man byter stad? Det har inte framkommit i någon artikel vad jag ser, att soc i Norrköping har varit vidtalade.
Citera
2026-07-13, 17:27
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Allt är inte sant, som folk säger. Inte ens vad 17-åringar säger, tro det eller ej.

Med tanke på hennes bakgrund, som varit stökig, så är det dessutom mer troligt att hon hittat på historien. Kanske för att straffa fosterföräldrar som varit stränga mot henne och sagt att hon skulle äta sin broccoli.

Men visst är det tragiskt att unga människor i desperation av mental ohälsa avslutar sina liv. Vila i frid tjejen.

Antar du är den utpekade, familjehemsfadern?
Citera
2026-07-13, 17:53
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vi vet såklart inte allt, inte ens genom inspelningarna, om vad som tillslut fick henne att ta livet av sig. Sannolikt var det hela situationen med både fosterhemspappan och övergreppen, samt redan dåligt mående som triggade henne att begå självmord.

Jag säger bara att individer som lever i utsatta positioner mer än ofta ljuger sig blåa. Det kan även denna tjej ha gjort - hon kan ha ljugit om andra ting som gjort att det blev svårt att tro på henne nu, innan inspelningarna.

Tragiskt att hon kände sig tvingad att ta sitt liv.

...de som ljuger tar inte sitt liv!
Citera
2026-07-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittkratta
En fråga bara. Blandar ni inte ihop lite väsentliga fakta nu? Möjligt att soc i Östergötland är kass, men dom har väl inget med Nova att göra?

Det är väl i Norrköping som peddot har ett hem. Men det är väl soc i inavelshålan Sundsvall som är dom som haft hand om Nova? Det är väl Sundsvall hon kom från och sen har soc i Sundsvall flyttat runt henne? Eller byter man soc när man byter stad? Det har inte framkommit i någon artikel vad jag ser, att soc i Norrköping har varit vidtalade.

Du har helt rätt, det är Sundsvall som är ansvariga socialtjänsten, därav att det dem som har anmält sig själva.
Citera
2026-07-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Nähä du!

Slut är tiderna då män kunde slå, våldta och mörda kvinnor och barn och komma undan med det.

Barn bör växa upp under trygga förhållanden och inte oroa sig för att bli våldtagna av sjuka män som tror sig äga rätten till andras kropp och liv.

80-95 procent av alla våldtäkter anmäls inte. En försumbar del av de som anmäls fälls* i domstol. Det dödliga våldet mot kvinnor har gått ner kraftigt på 75 år. De som är extremt överrepresenterade som offer i dödligt våld är pojkar/unga män

Men du har rätt barn ska få växa upp under trygga förhållanden.

*Det beror inte på att domstolen är elak. Det är svårt att bevisa brottet våldtäkt. Dessutom är det så att MGM och BO är ofta berusade.
Citera
2026-07-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Norrköpings socialtjänst är riktigt jävla usla. Ingenting fungerar och nyss hade de direktören från helvetet som av någon oklar anledning lyckades klättra därifrån högre upp, till kommundirektör i Växjö.
Till och med fackförbunden sa upp samarbetsavtalet med socialkontoret under hennes ledning för att det saknades förutsättningar att ha en dialog. 25% av personalen, med tveksam kvalité, är sjukskrivna. Och de har lyckats ta en hel del katastrofala beslut, tveklöst.

Men i Novas fall var det socialtjänsten i Sundsvall som var ansvarig.

De är verkligen från helvetet. Vad annat kan man säga med facit i handen?
Citera
2026-07-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittkratta

Så Soc i Norrköping är inte inblandade i att en familj i Norrköping godkänts som familjehem? Även om Soc i Sundsvall hade ansvaret för Nora, om de skickade henne till ett familjehem i Norrköping, har de då inte haft nåt möte om det med Soc i Norrköping och samarbetat kring familjehemmet där?
Citera
2026-07-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Antar du är den utpekade, familjehemsfadern?

Ja, eller en annan vidrig våldtäktsman/förövare som utnyttjar utsatta barn. Det är BARA förövare som misstänkliggör utsatta människor och barn som larmar om övergrepp. Det är så psykopater jobbar; DARVO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in