2026-07-13, 18:53
Medlem
spoilers avatar
"The person of interest in the murder of Jamey Carney has been arrested in his home country of Jordan, it has emerged."

https://www.dublinlive.ie/news/person-interest-jamey-carney-murder-34283486?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQP Mjc1MjU0NjkyNT k4Mjc5AAEeN2grg8nxJS1egkEf2GhzyoEV3YKr4kvkoe2zzl2c DX23r_sBFh12OXK7fNw_aem_EO_8w-O247IYOERZQFj0HA
Citera
2026-07-14, 10:31
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"The person of interest in the murder of Jamey Carney has been arrested in his home country of Jordan, it has emerged."

https://www.dublinlive.ie/news/person-interest-jamey-carney-murder-34283486?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQP Mjc1MjU0NjkyNT k4Mjc5AAEeN2grg8nxJS1egkEf2GhzyoEV3YKr4kvkoe2zzl2c DX23r_sBFh12OXK7fNw_aem_EO_8w-O247IYOERZQFj0HA
Fake news?

Skulle flyktingen flytt till landet han flydde ifrån?

Jamey var inte så begåvad som jag trodde först.
Oavslutad utbildning
Utbildning
SUNY New Paltz
Social Psychology
maj 2007–nu

Haft olika jobb som säljare och nu senast som
Erfarenhet

Rx Refill Coordinator
RelateCare | Communicating Better Health · Heltid
feb. 2022–nu · 4 år 6 månader
Irland
Hur hon kunde leva lyxigt är oklart.
Senast redigerad av gofigur 2026-07-14 kl. 10:40.
Citera
2026-07-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du har inte märkt att nästan alla kvinnor har använt filter på allt de lägger upp sen drygt 10 år tillbaka?

Jo, men om du kollar noggrant på gruppbilder f.ex. 🤷🏻‍♂️tycker bara det är lite skumt
Citera
2026-07-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Så även kvinnors filter på sina egna sociala mediebilder är judarnas fel? Du är långt gången.. Sök professionell hjälp.

Shalom!

Ja… när du inte kan skillnaden på en jude och sionist så kanske du bara är en rosa hamster, läs lite historia
Citera
2026-07-14, 17:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Shalom!

Ja… när du inte kan skillnaden på en jude och sionist så kanske du bara är en rosa hamster, läs lite historia

Är svenskar som är för att Sverige existerar "svenskister"?
Citera
2026-07-14, 20:11
Medlem
spoilers avatar
"Mr Al-Saqar is believed to have been travelling towards his home town of Al-Husn in Jordan, when he was picked up by local authorities. That area is 7km from Irbid and is controlled by tribal authorities.

The 28-year-old had initially failed in his attempt to claim asylum in Ireland and had claimed he was Palestinian and had no documentation. He appealed the decision and was allowed to remain living at an IPAS centre in Killarney."

https://extra.ie/2026/07/14/news/jamey-suspect-legal-battles
Citera
2026-07-14, 23:17
Medlem
I Irland? Vad är det för dålig svenska.
Citera
2026-07-15, 09:04
Medlem
Citat:
Är svenskar som är för att Sverige existerar "svenskister"?

Vi kan gärna diskutera, men jag förstår inte ditt poeng.

Israel = stat. Sionist = ideologi, judendom = religion. Ifall en från Bangladesh eller Irak är för att Sverige existerar, vill du kalla dom svenskister eller?

En svensk som är för at Sverige existerar är nationalist. Varför finns det evangelister som är sionister? Jo dom tror att jesus kommer ifall Israel startar ett heligt krig, så ska Jesus konvertera alla judar så kommer alla snälla blodtörstiga envangelister till himmelen.
Citera
2026-07-15, 10:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vi kan gärna diskutera, men jag förstår inte ditt poeng.

Israel = stat. Sionist = ideologi, judendom = religion. Ifall en från Bangladesh eller Irak är för att Sverige existerar, vill du kalla dom svenskister eller?

En svensk som är för at Sverige existerar är nationalist. Varför finns det evangelister som är sionister? Jo dom tror att jesus kommer ifall Israel startar ett heligt krig, så ska Jesus konvertera alla judar så kommer alla snälla blodtörstiga envangelister till himmelen.

Men varför måste judar behöva motivera varför Israel ska existera? Israel existerar, räcker inte det? Bangladesh existerar också, och det skapades efter Israel. Ska befolkningen av Bangladesh motivera deras existens med en "ism" varje gång Bangladesh diskuteras?
Citera
2026-07-15, 19:09
Medlem
Citat:
Men varför måste judar behöva motivera varför Israel ska existera? Israel existerar, räcker inte det? Bangladesh existerar också, och det skapades efter Israel. Ska befolkningen av Bangladesh motivera deras existens med en "ism" varje gång Bangladesh diskuteras?

Jag har inte nämnt något om Israels existens, jag påstår bara att Israel driver ett fult spel i sitt hemland och i andra land för att påverka andra nationers intressen så dom samsvarar med deras blodtörstiga ideologi, zionist ideologi. Inget fel med judar, muslimer, pastafarister eller kristna.
Citera
2026-07-15, 19:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har inte nämnt något om Israels existens, jag påstår bara att Israel driver ett fult spel i sitt hemland och i andra land för att påverka andra nationers intressen så dom samsvarar med deras blodtörstiga ideologi, zionist ideologi. Inget fel med judar, muslimer, pastafarister eller kristna.

Berätta vad det är för fult spel? Tvångssteriliserar de palestinier som svenskarna gjorde med samerna på 1970-talet?
Citera
2026-07-15, 19:47
Medlem
Citat:
Berätta vad det är för fult spel? Tvångssteriliserar de palestinier som svenskarna gjorde med samerna på 1970-talet?

Ett gott exempel är hur du blandar ihop sionist, jude och Israel och smälter det ihop till en identitet. Du är uppenbart ett resultat av detta narrativ.

Samer? Jag förstår inte när du hoppar mellan olika saker, vad vill du diskutera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in