2026-07-14, 10:00
Medlem
Inte för att lägga skulden på offret men det måste varit en vänstertomte som levt i nån rosa bubbla. Han gjorde så många fel man kan i dagens samhälle.
1. Gå inte till badstränder där dessa hyenor håller till, speciellt inte med familjen.
2. Säg inte till dom någonting, ty dom är alltid på jakt efter någon att slå ihjäl, förnedra eller våldta.
Citera
2026-07-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Vi vet ju dock inte händelseförloppet. I vissa fall kan det vara otur när BO faller och slår i huvudet på en hård yta. Kan ju också vara så att påstådda GM har försvarat sig.

Du är medveten om att försvara sig bara gäller om man inte har möjligt att SPRINGA åt ett annat håll. Så om de kunde försöka springa men valde bort det alternativet kommer inget självförsvar eller nödvärn i världen hjälpa dem
Citera
2026-07-14, 10:01
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Ok är gärningsmännen 3 vita som på Kalles kaviar? Jag skiter i om de är "vita" om de inte är etniska svenskar.

Är gärningsmännen etniska svenskar? Då har vi bara ett vanligt problem som alla länder har och ska hanteras så. De ska avrättas iaf eller livstids fängelse.

Är gärningsmännen inte etniska svenskar ? Då måste de avrättas och familjer /släkt utvisas.
Har du vaknat på fel sida idag, eller vad är problemet? Du kan väl söka i tråden om det är så viktigt. Som jag förstår det heter GM P*ilip
Citera
2026-07-14, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dotard
Bara lågintelligent pöbel och "livets hårda skola"- patrask som hämtar sin information från Facebook.... 5000 likes liksom....

Och du hämtar din fantastiskt sanningsenliga information från?

"Lågintelligent pöbel" - menar du svenskar? Inte alls lika högintelligenta som dina älsklingar från 80- IQ-länder.

Klart att hela världen (nästan 9 miljarder) ska få snafsa i sig svenska skattebetalares pengar i Sverige och döda irriterande svenskar på badplatser i Sverige. Vad har du personligen gjort för att få detta att hända?
Citera
2026-07-14, 10:08
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Du är medveten om att försvara sig bara gäller om man inte har möjligt att SPRINGA åt ett annat håll. Så om de kunde försöka springa men valde bort det alternativet kommer inget självförsvar eller nödvärn i världen hjälpa dem
Ifall någon attackerar dig med en kniv så har du givetvis rätt att bruka våld tillbaka, till rimlig grad. Det finns ingenting som säger att du måste försöka fly en situation där det finns en överhängande risk att du blir attackerad. Din handling måste vara "uppenbart oförsvarlig" för att det ska vara brottsligt, typ stampa på din attackerares huvud när denne gett upp.

Snälla, utbilda dig istället för att apa massa nonsens du läst här på Flashback.
Citera
2026-07-14, 10:09
Medlem
Flera personer måste ju rimligen ha sett händelsen och förloppet. Vilka de inblandade gärningsmännen är och vad som hände. Varför kommer dessa uppgifter inte ut till media eller sociala forum (som Fb)? Har dessa personer belagts med yppandeförbud av polisen?
Citera
2026-07-14, 10:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Är det inte bekräftat att det är en somalie, en afghan med mera som mördat en svensk?

Du blandar ihop det här fallet med Stenungsundsfallet. Här handlar det om svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillbmk
Alla tre är födda i Sverige, med svenska föräldrar och uppvuxna här
Citera
2026-07-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Hur vet du att det inte är invandrare? Bör inte det vara första antagandet i en dödsmisshandel 3-mot-1, eller för övrigt dödsmisshandel överhuvudtaget? Nu är det ju bekräftat att det är en afghan, en somalier och något annat skräp. Var tar sådana som du vägen när fakta finns svart på vitt?

Är du i rätt tråd, du syftar nog på Stenungsund och detta skedde i Härryda.
Jag bor i Pixbo och i detta fallet är jag hundra på att de inte var invandrare.
Alla var svenskar, både GM och BO.
Citera
2026-07-14, 10:14
Medlem
Om du har möjlighet att fly så är det ditt rimliga alternativ.
Särskilt om det tyder på att du har bättre fysik eller den andra inte visar tecken på att SPRINGA efter.

Det andra du beskriver är att eskalera något. Det är en bedömningsfråga fall till fall. Men det duger inte som nödvärn. Dessutom att han är död säger allt. Det är uppenbart oförsvarligt.

Citat:
Ifall någon attackerar dig med en kniv så har du givetvis rätt att bruka våld tillbaka, till rimlig grad. Det finns ingenting som säger att du måste försöka fly en situation där det finns en överhängande risk att du blir attackerad. Din handling måste vara "uppenbart oförsvarlig" för att det ska vara brottsligt, typ stampa på din attackerares huvud när denne gett upp.

Snälla, utbilda dig istället för att apa massa nonsens du läst här på Flashback.
Citera
2026-07-14, 10:18
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Om du har möjlighet att fly så är det ditt rimliga alternativ.
Särskilt om det tyder på att du har bättre fysik eller den andra inte visar tecken på att SPRINGA efter.

Det andra du beskriver är att eskalera något. Det är en bedömningsfråga fall till fall. Men det duger inte som nödvärn. Dessutom att han är död säger allt. Det är uppenbart oförsvarligt.
Okej, kan du testa att faktiskt läsa det jag skriver, din påtända eller alkoholiserade dvärg. Jag skriver att vi inte vet händelseförloppet. Ifall BO har attackerat GM och hans vänner med en kniv, och GM har knuffat honom, så att BOs huvud oturligt slog emot en sten, så är det INTE UPPERNBARLIGEN oförsvarligt.

Vi vet att BO har dömts för innehav av amfetamin, några ifrån Mölnlycke har beskrivit honom som "inte en ängel" här i tråden.
Citera
2026-07-14, 10:23
Medlem
Citat:
Okej, kan du testa att faktiskt läsa det jag skriver, din påtända eller alkoholiserade dvärg. Jag skriver att vi inte vet händelseförloppet. Ifall BO har attackerat GM och hans vänner med en kniv, och GM har knuffat honom, så att BOs huvud oturligt slog emot en sten, så är det INTE UPPERNBARLIGEN oförsvarligt.

Vi vet att BO har dömts för innehav av amfetamin, några ifrån Mölnlycke har beskrivit honom som "inte en ängel" här i tråden.

Din efterblivna pundare, jag har jobbat som polis i många år och alla vi rena människor vet att det är bara ni smutsiga som ens använder de där orden. I mina bekantskapskretsar blir man utesluten om man ens säger de där orden för det skulle vara så konstigt. Vi vet inte ens vad det betyder. Förutom jag då pga fd jobbet.

Du letar efter halmstrån och livlinor

Om du först och främst är flera mot en så kommer du ALDRIG få det till ett självförsvar eller nödvärn om den ensamma är död. Det skulle krävas skjutvapen som ANVÄNTS för detta.

Ja en putt och om fallet lett till döden skulle kunna leda till vållande. Men om de sparkat eller slagit mannen så kommer alla åka in på mord eller dråp. Det gäller allihopa även om någon bara gav en liten örfil. Godtyckliga beteendet i att delta i dödsmisshandeln får dig dömd för mord.
Citera
2026-07-14, 10:26
Medlem
För att förtydliga

Mölnlycke
BO Bjarn*, Nordisk Bakgrund, ca 45år
GM Phili* , Svensk ca 20 år
Övriga GM, antagligen svenska vänner till GM
BO och GM har viss anknytning via GMs moder, fastställt via Facebook
BO har dokumenterade problem med alkohol och droger, har även påträffats med kniv vid flera tillfällen

Stenungsund
BO, okänd, ca 20 år
GMs, Afghaner och Somalier, ca 20 år

Det är en hel del felaktigheter i div artiklar från fria medier där man blandat i hop händelserna.

Sluta bråka, den här tråden handlar om händelsen i Mölnlycke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in