Citat:
Ursprungligen postat av
bjornhagberg
Du menar den yrkesgrupp som nu är ertappade med alltmer manipulering av underlag. Så mycket för den kompetensen.
Adam(Helsingborg) - manipulering av underlag till förvaltningsrätt
Helena(Ale) - manipulering av underlag till förvaltningsrätt
Tina(Hässleholm) - försök att dölja sina jävskopplingar manipulering av underlag
Malin(Örebro) - felaktiga beslut på falska diagnoser
Elsa(Örebro) - enligt Thomas Bodström själv ruttna underlag
Samson(Hässleholm) - manipulering genom att låta anklagelser bestå trots polis visat motsats
Elmertson(Hässleholm) - manipulering genom att göra egna medicinska diagnoser i strid med expertkompetens
Bara toppen av isberget. Det är inte Berit som misskrediterar den gruppen. Det gör dom så gott själva.
Eller som Madeleine Cocozza säger - riv skiten - systemet fungerar inte.
https://www.nt.se/story-nyheter/linkoping/artikel/madeleine-cocozza-kraver-ny-barnskyddsmyndighet/rk3eoxwl
Helt klart så handlar det inte om bristande kompetens, utan ett systematiskt manipulerande av underlag och protokoll, så att all dokumentation skall backa upp soc-tanternas magkänslo-baserade beslutskedjor.
Alltså inte "bristfälliga" underlag, utan medvetet manipulerade underlag, som är medvetet skrivna för att se ut som "slarviga" eller undermåliga. För att soc skall kunna luta sig mot dokumentationen.
I mina ögon så ser det snarare ut som att soc är väldigt kompetenta i sin korruption. Och personligen så tror jag att mörkertalen är skyhöga.
Och till allt detta bör läggas, att soc kännetecknas av en rent psykopatisk kultur av att aldrig någonsin erkänna ett misstag. Så varje individ som sätter sig emot, eller ens ifrågasätter, kan räkna med en full arsenal av stridsåtgärder från socialen. Och därför dras de flesta "uppenbart felaktiga" placeringar ut in absurdum, som ett rent straff från myndighetens sida.
Av ovanstående anledningar så tror jag att mörkertalet för socialtjänstens maktmissbruk är nåt helt enormt, och mycket större än för ett vanligt isberg.
För på ett isberg så syns ca 15% ovanför vattenytan. Men när det gäller socialtjänstens missförhållanden och maktmissbruk, så är det säkert bara 15
promille av fallen som blir synliggjorda.