Citat:
Ursprungligen postat av
Katki
Att ha försörjningsstöd, förnedras, stå på 0, visa kontot osv. Om du tycker det är likvärdigt med att ha ett jobb och en lön, utan förnedring, utan krav att stå på bar backe. Du är en idiot som man redan visste. Nej, det är inte samma sak.
Du vet inte vad du pratar om. Helt uppenbart. Testa själv så du får en mer verklig nykter syn på skillnaden.
Nej, verkligen inte samma sak. För att gå på försörjningsstöd och behöva göra ynka insatser som tar max någon/några timmar ur din vecka med bara fritid - nej, det är verkligen inte samma sak när du som går på försörjningsstöd inte behöva göra en massa jobb.
Du vet, jag som jobbar behöver också uppge en jävla massa saker, skriva rapporter och allt möjligt skit. Att gå på försörjningsstöd eller liknande är verkligen inget jämfört med att faktiskt ha ett jobb.
Säger jag som har både vart på försörjningsstöd och a-kassa i mitt liv och det var så jävla slappt jämfört med att ha ett jobb där jag behövde arbeta effektivt 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan. "Åh nej, jag måste visa upp min ekonomi" - förnedring? Nej - lathet.