2026-07-12, 09:51
Avstängd
Jag har för mig att jag har fått den frågan någon gång, och mitt spontana svar då blev nog: "Om du var en mask hade jag haft dig till att fiska.."

Förstår i efterhand att sådana gulliga frågor ofta handlar om att söka bekräftelse och få känna sig lite älskad. Samtidigt är min genuina reaktion: varför ska jag ens behöva tänka i dessa banor?

För mig är ett förhållande rätt så enkelt. Om jag väljer att vara med någon så är det för att jag redan tycker om den personen och vill ha den i mitt liv... Det är ingenting jag behöver bevisa genom att ha rätt på någon kodad fråga flera veckor in.

Jag uppskattar mer när någon ställer frågor om sånt de faktiskt vill veta. Annars är det mer ett test om jag kan läsa tankar än vad det är något ärligt samtal.
Citera
2026-07-12, 09:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det här var bland det dummaste jag har läst på länge.
Det blir lite läbbigt att kela med sin fästmö, masken.

Men en andra tanke är ju att man kan dela maskar, och få två flickvänner, ja faktiskt ett helt harem....med maskar.

Svärmor är väl då också rimligen en mask, så nu ska det metas, hehe.
Citera
2026-07-12, 10:01
Medlem
Hade kunnat tänka mig att bli en mask. Gräva gångar och ha sex med sig själv. Äta lite äppelskruttar. Låter som ett fridfullt liv
Citera
2026-07-12, 10:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahaha det här var inte riktigt vad jag förväntade mig som svar.. du verkar inte må bra.

Jag skulle inte ta i dig med tång ens, så vet inte varför ditt uppblåsta ego verkar tro att jag ens skulle vilja ha med en sådan som dig att göra.. helt absurt att du ens skriver något sådant i hopp om att jag ska bli ledsen?! Du framstår som galen.

Kan lova dig att 99.9% av alla män som läser våran konversation är på min sida här. Du framstår som riktigt riktigt jobbig att ha att göra med. Förstår att du inte ser det själv, en dag när du mognat lite kanske du kommer se det.
Jag är som synes på din sida. Tycker såna där frågor är rätt jävla barnsliga. Det är gulligt när man är tonåring men när man är mer eller mindre vuxen så tycker jag man borde vara förbi sånt, särskilt om man har varit ihop ett tag.
Citera
2026-07-12, 10:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Hade kunnat tänka mig att bli en mask. Gräva gångar och ha sex med sig själv. Äta lite äppelskruttar. Låter som ett fridfullt liv

Tills det kommer en skatjävel och sväljer dig hel.
Citera
2026-07-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia
Godkväll Flashback,

Har gjort en spaning. Det har alltid funnits personer som "testar" potentiella eller nuvarande partners, och en fråga som förekommit mer och mer är "Hade du älskat mig även om jag var en mask?". Som tjej får jag skamligt erkänna att även jag dragit denna på min snubbe, med varierande resultat...
Killen säger att han förstår att svaret ska vara JA, men han svarar ändå NEJ med motivationen att det hade varit jättekonstigt att ha en relation med en mask. Självklart har han helt rätt, men min tjej-hjärna vill ändå att han ska säga JA? Hålla mig i ett fint terrarie eller blomkruka och mata mig med banan eller vafan maskar nu äter.

Tjejer, har ni dragit denna? Och hur reagerade ni på svaret?

Grabbar, har någon frågat er detta? Och hur svarade ni?

Om min fru frågade mig det skulle jag uppriktigt fundera på om hon blivet drogad, fått hjärncancer eller på annat sätt blivet gravt mentalt handikappad.

Svaret är självklart NEJ en mask hade jag kastat ut i trädgården.

Likaså om hon skulle bytt kön, men förutom att jag inte är bög så vill jag inte bo ihop med psykiskt sjuka människor heller
Citera
2026-07-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia
Haha så seriöst är det väl inte?! Tror de flesta som ställer den frågan och liknande gör det med glimten i ögat, speciellt efter 25. Kan dock säkert vara gravallvarligt för en 18 åring.

Älskade Frida när jag var barn så kan inte säga emot dig där.

Skojar du?

Menar du att människor som har rösträtt, får köra bil och göra värnplikt resonerar på det här viset?
Citera
2026-07-12, 11:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Är inte denna typ av fråga en fjortonårig flicka ställer till sin första pojkvän? Gulligt och "utforskande" i den åldern - kanske - men om en mogen kvinna (på pappret) skulle fråga detta så skulle jag från där och då betrakta henne som sinnessvag är jag rädd.
Citera
2026-07-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Oj är du så labil som man? Haha

Män ska vara stabila. Inte så känsliga
Min typ av partners fnissar och tar inte sånt där på stort allvar som du gör, för mig hade du varit bögig och du hade aldrig ens haft en chans att fånga mitt intresse. Jag tycker om riktiga män, det ska vara skinn på näsan och han ska liksom inte ta mig på så stort allvar när jag är på bushumör för då tappar jag respekten. Du har fel i dina gissningar men du kan få dadda dig själv med den fantasin om du känner dig bra då? Tänk att vara tillsammans med en man som gör slut 5 gånger i veckan för att han inte gillade en fråga, shit vad sexigt. Brukar du alltid vara såhär sexig?

Tjejer blir sura ibland och har du problem med det så kommer du vara singel väldigt länge. Väldigt.Länge.

Det han menar är att om en tjej som blir sur över svaret på den här ytterst barnsliga frågan, så är det knappast en isolerad händelse, utan den tyder på något underliggande problem/personlighetsstörning/osäkerhet som gör att individen blir en mardröm att leva med. Man kan räkna med att dagligen få frågor som:

- Ser jag tjock ut i den här (svar ja - du är ett svin, svar nej - du ljuger)

- Tycker du hon är snygg? (svar ja - du är ett svin, svar nej - du ljuger)

Osv osv

Nä, sådana kvinnor gäller att hålla ett behörigt avstånd till.
Citera
2026-07-12, 11:19
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är väl rätt coolt att ha en mask hemma som kan prata medan man har den instängd i ett terrarium och hotar den med uttorkning om den blir jobbig. Klart man vill ha den masken. Jag tror eventuelly man får ha en slags mikrofon och högtalare då det är svårt att tänka sig att det kommer mer än små pip från ett så litet djur.

Maskar äter frukt ja, allt dött organiskt material.

Frågan kvarstår väl ändå. Är tvåan spelbar fortfarande.
Citera
2026-07-12, 11:22
Medlem
Citat:
Vi får invänta män som faktiskt har partners eller har haft riktiga flickvänner för att få riktiga svar.

Det är bara kroniska singlar som svarar och dom har ju aldrig varit med om det här eftersom att dom aldrig har haft en riktig partner. Fråga gifta par så kommer frågan inte vara så ovanlig som folk försöker få det att se ut som.

Gift sen 23 år. Aldrig fått i närheten av efterbliven fråga av den typen.

En seriös fråga hade varit om man blir fortsatt älskad om man hamnar i tex rullstol efter en bilolycka, eller till kvinnor: älskar du fortfarande mig om jag blir arbetslös.
Citera
2026-07-12, 11:25
Medlem
Citat:
Okej så om din mamma blev en mask så hade du metat abborre med henne? hade du verkligen gjort det? Nä det hade man ju inte. Precis som man inte hade gjort med personen man älskar. Det är en hypotetisk fantasifull fråga.

Jag hade inte metat abborre med min mamma i alla fall om hon blev en mask. Jag hade tagit hand om henne och pratat med henne 🥹 hade byggt finaste lilla huset till henne med en liten mossa som trädgård och matat henne med allt jag själv äter. 🏡 Hon hade även fått en pool hon kan få simma i, så hon kan svalka sin slimmade kropp!

Tråkigt att hon blev förtrollad och blev en liten mask men nu måste man göra det bästa utav situationen och jag vill att hon ska vara lycklig ändå, trots att hon blev en mask. 🥲 Ni måste ha lite inlevelse i livet, annars blir världen grå.

Alltså, jag har svårt att ta dig på allvar när jag läser det här inlägget. Är du seriös i de här tankegångarna, eller sitter du bara och trollar?

Tankegången känns som en 5-årings, men du skriver bättre än så, så oerhört svårtolkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in