2026-07-12, 01:54
Medlem
Jag tycker VAR har varit en besvikelse av dessa anledningar:

- Det känns som att favorittippade lag får fler fördelaktiga VAR-granskningar.

- Det känns som att VAR skiter i att granska flertalet situationer.

- Det känns som att domarna på plan slutat döma och förlitar sig helt och hållet på VAR.

- Det känns som att om VAR bestämt sig för något så kommer huvuddomaren följa det beslutet till 100%

Vad tycker ni om VARs nivå detta mästerskap?
Citera
2026-07-12, 01:55
Medlem
carlpetersen73s avatar
VAR är helt efterblivet.
Citera
2026-07-12, 01:56
Medlem
Ptja, senast för en 20 min sedan dömdes straff för england bort efter att dommaren kollat situationen på skärmen.
jag gillar VAR
Citera
2026-07-12, 02:03
Medlem
Baptistes avatar
VAR är bög.
Citera
2026-07-12, 02:12
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag kommer fortfarande ihåg hur Torres, Ronaldo och andra fittor ständigt filmade. Hellre VAR än att gå tillbaka till den skiten.
Citera
2026-07-12, 02:19
Medlem
VAR är alltid skit. Har tyvärr fått avnjuta det mesta av detta VM på radio, med allt deras pladder. Men gud i helvete vad tid det går åt till skit.

Domarn dömer, har det alltid hetat. Det dödar fotbollen när det ska granskas om ett hårstrå är offside.
Citera
2026-07-12, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jag kommer fortfarande ihåg hur Torres, Ronaldo och andra fittor ständigt filmade. Hellre VAR än att gå tillbaka till den skiten.
Några fler kort kanske hade styrt upp det där?
Citera
2026-07-12, 02:43
Medlem
twoeggss avatar
VAR fungerade precis enligt planen. Stornationen England gick vidare. Det är tur vi har VAR annars hade det kunnat sluta mycket olyckligt, t.ex att Norge gått vidare istället. Men ordningen återställdes tack och lov.
Citera
2026-07-12, 02:53
Avstängd
dude2ks avatar
VAR används i helt fel syfte.
Fördel till stor-favortier.

Missbrukas HELT.
Citera
2026-07-12, 05:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
I år har man även gått ett steg längre där man mer eller mindre kan följa bollens rörelse med sensorer och teknik i bollen och även detta granskad nu inom VAR.
Citera
2026-07-12, 05:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag tycker VAR har varit en besvikelse av dessa anledningar:

- Det känns som att favorittippade lag får fler fördelaktiga VAR-granskningar.

- Det känns som att VAR skiter i att granska flertalet situationer.

- Det känns som att domarna på plan slutat döma och förlitar sig helt och hållet på VAR.

- Det känns som att om VAR bestämt sig för något så kommer huvuddomaren följa det beslutet till 100%

Vad tycker ni om VARs nivå detta mästerskap?
Ja och sen blir det en massa tjafs om att VAR inte ska gå in och döma, när domaren bara står där som ett handlingsförlamat fån. Berges straff mot England exempelvis. Solklar underarm i bakhuvudet men då går inte VAR in och dömer för det ska inte VAR göra , eller något i den stilen. Så då hamnar det mellan stolarna.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-07-12 kl. 05:30.
Citera
2026-07-12, 05:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
I år har man även gått ett steg längre där man mer eller mindre kan följa bollens rörelse med sensorer och teknik i bollen och även detta granskad nu inom VAR.
Och sen slutar sensorerna att fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in