Citat:
Ursprungligen postat av
hallongrottor123
Jag har bott i ett antal bostadsrättshus genom åren. De senaste åren har jag i de två sista tyckt det varit lite konstigt att grannarna är så nollställda och inte hälsar. Egentligen helt OK att inte göra det, och kan vara rätt skönt ibland, men beror ju lite på hur stort eller litet huset eller trappuppgången är. I den lilla trappuppgången där jag bodde innan jag flyttade till detta större huset fanns det ett par stycken som inte hälsade. Här i det större huset finns det de som inte hälsar tillbaka när jag hälsar. Jag har försökt undvika att hälsa på vissa jag misstänker inte tänker hälsa tillbaka och hälsa på de som jag tror kommer att hälsa. Eller lösa det med en nick och ett leende för att inte verka för påträngande snabbt snabbt i farten liksom. Vad säger ni, ska man hälsa på grannarna eller inte? Ska man göra som man känner för eller vad tycker ni?
mest 1:a/2:a gen invandrare och dom hälsar alltid, goa tanter som bjuder på bakverk o mat, inbjudan till grillfester på bakgården. vart o skruvat upp ett par hyllor hos ett äldre par 1vån upp i veckan.
bodde tidigare i innerstaden och då hälsade folk inte ens tillbaka om man sa hej.