Citat:
Ursprungligen postat av
0perator
Mm tjena…
Var din tid på Mittuniversitetet och sedermera Samhall en förtjänst signerad GRU också då eller?
SVR. Jag är ingen militär, om du är så smart nog att klura ut det eftersom jag tog ingen värnplikt. GRU är militära underrättelsetjänsten. SVR, utrikes kontraspionaget, och FSB, civila säkerhetstjänsten som har samma kvarvarande uppgifter som sin föregångare KGB.
Tjänst och tjänst... mnja.
Mittuniversitetet spionerade jag inte på den klassen, de var oskyldiga. Men såklart, kopia pärmen innehållande information om min tid på gymnasiet och om Teamveckan-20 lyckades jag klumpigt nog slarva bort på Mittuniversitetet och den är på villovägar.
Min tud på Samhall som lokalvårdare tog jag upp med den
toxic espionage suspicious activity .
Man råkade komma över vissa papper som låg löst på ens skrivbord hos olika kontorslokaler på olika företag som vi städade åt. När ingen såg mig när jag städade ett kontor, snabbt upp med mobilen *klick, klick" över bordet och vissa papper med nummer och med "
Konfidentiellt". Sen vidarebefordrade jag till ambassaden via "kurir". Tog framförallt flest på de ställen med foto förbud, ställen med foto förbud finns det lite extra hysh hysh papper och annat som stället vill dölja för allmänheten. Men betalt fick jag, ingen höjdar peng men nån lapp från ryssen.
Allvarligt, har ni så lite koll på hur den ryska underrättelseväsendet är uppbyggt och dess huvud mål? Jag kan både den svenska, tyska, ryska, brittiska och amerikanska underrättelseväsendet. Eftersom jag oftast märker att ni har tunt vetskap om vad som är skillnaden mellan SVR, FSB och GRU och oftast kallar allt för KGB än idag.
Nåja. Jag säger bara min sanning. Sen om ni avfärdar det eller rapporterar till Säkerhetspolisen är upp till er. Men såklart, jag har varit med i lång tid av detta och ni kommer att säga att jag lever i fantasi och har vanföreställningar. Klassiskt, blir inte förvånad om du kommer skriva det.