2026-07-04, 00:43
Medlem
kaktjuvens avatar
Control damage propaganda från västvärlden då Israel redan ertappades med att planera attentat mot Aragachi bla efter förhandlingarna i Pakistan.
Vecko Revyn standard på dagens gula journalistik.
Citera
2026-07-04, 06:29
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Control damage propaganda från västvärlden då Israel redan ertappades med att planera attentat mot Aragachi bla efter förhandlingarna i Pakistan.
Vecko Revyn standard på dagens gula journalistik.
Precis. Huvet på spiken.

en "muddy-the-waters-tråd" apropå Israels mer omfattande mordförsök/mordplaner på Irans ledning vilket de ständigt är i farten med.

Iran straffas för "thought-crime" medan deras ledare faktiskt har dödats.

Hamas straffas för "antisemitism" när 98 % av deras byggnader rasar samman.

och så vidare och så vidare

Det går alltid att hitta paralleller till nazi-propagandan.
Ett exempel som oftare borde tas upp är Horst Wessel-sången.
" Receive our salute; you died an honorable death!
Horst Wessel fell, but thousands newly arise "
Tydligen dödades en nazist av en jude 1923 och så gjorde de en sång som blev
nästan HitlerTysklands inofficiella nationalsång.
Den sjöngs t ex före tyska nationalsången vid BerlinOS 1936, alltså 13 år efter Horst Wessels död.
Man ska göra något fruktansvärt och så behöver man en "story" i form av offerkofta.
Om till och med nazisterna kände att de behövde "moraliskt förklara sig" , varför skulle då inte Israel försöka? (det gör de hela tiden...)

https://en.wikipedia.org/wiki/Horst_Wessel

. . .

Some changes were made to the lyrics following Wessel's death:

Stanza 1, line 2

SA marschiert mit mutig-festem Schritt
SA marschiert mit ruhig festem Schritt

The storm battalion march with bold, firm step.
The stormtroopers march with calm, firm step.

Stanza 3, line 1

Zum letzten Mal wird nun Appell geblasen!
Zum letzten Mal wird Sturmalarm geblasen!

The call is sounded for the last time!
The last sound to charge is blown!

Stanza 3, line 3

Bald flattern Hitlerfahnen über Barrikaden
Schon/bald flattern Hitler-Fahnen über allen Straßen

Soon Hitler's banners will flutter above the barricades
Already/Soon Hitler's banners will flutter above all streets

Following Wessel's death, new stanzas were added, composed in his honour. These were frequently sung by the SA but did not become part of the official lyrics used on party or state occasions.

Sei mir gegrüßt, Du starbst den Tod der Ehre!
Horst Wessel fiel, doch tausend neu erstehen
Es braust das Fahnenlied voran dem braunen Heere
SA bereit, den Weg ihm nachzugehen.

Die Fahnen senkt vor Toten, die noch leben
Es schwört SA, die Hand zur Faust geballt
Einst kommt der Tag, da gibts Vergeltung, kein Vergeben
wenn Heil und Sieg durchs Vaterland erschallt.

Receive our salute; you died an honorable death!
Horst Wessel fell, but thousands newly arise
The anthem roars ahead of the brown army
The storm divisions are ready to follow his path.

The flags are lowered before the dead who still live
The storm division swears, with hand clenched in a fist,
That the day will come for revenge, no forgiveness,
When Heil and Sieg will ring through the fatherland.

Melody
Following Wessel's death, he was officially credited with having composed the music as well as having written the lyrics for the "Horst Wessel Song". . . .
. . .
Citera
2026-07-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Iran överväger att betala ut stora summor pengar till den som eliminerar USA:s president och Israels premiärminister. Det skall handla om 50 miljoner euro.

Iran verkar alltså konspirera i det tysta och ägna sig åt politikermord. Mitt under fredsförhandlingen dessutom.

För mig låter det här som organiserade gangsterfasoner vi annars mest bara får se på tv i serier som Sopranos.

Går det att förhandla med en stat som Iran som planerar att mörda sina förhandlingspartners? Bör Trump dra sig ur förhandlingarna med det land som vill se honom död?

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2026/05/18/iran-parliament-bounty-trump-netanyahu-war-assassination/

Vad hände med Irans högsta ledare?
Citera
2026-07-04, 14:06
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Iran överväger att betala ut stora summor pengar till den som eliminerar USA:s president och Israels premiärminister. Det skall handla om 50 miljoner euro.

Iran verkar alltså konspirera i det tysta och ägna sig åt politikermord. Mitt under fredsförhandlingen dessutom.

Självfallet så har Iran all rätt att försöka döda Trump och Netanyahu under ett pågående krig*. Men inte under pågående fredsförhandlingar. Precis som Trump inte hade rätt att hota de iranska fredsförhandlarna.

Citat:
För mig låter det här som organiserade gangsterfasoner vi annars mest bara får se på tv i serier som Sopranos.

Ja, eller Trump och Putinfasoner.

(*) Även om det sannolikt är kontraproduktivt.
Citera
2026-07-04, 15:01
Medlem
Citat:

Går det att förhandla med en stat som Iran som planerar att mörda sina förhandlingspartners? Bör Trump dra sig ur förhandlingarna med det land som vill se honom död?

Det vågar han inte.
Citera
2026-07-04, 15:03
Medlem
Citat:
Du tycker det är en bra idé av Iran detta? Du tror den gynnar Iran och dess befolkning?
Har det hittills gynnat Irans befolkning att Trump och Israel angrep Iran?
Citera
2026-07-04, 16:24
Medlem
Tur då att Israel och USA är de vuxna i rummet och aldrig någonsin har dödat eller kidnappat en politiker.
Citera
2026-07-04, 18:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Citat:
Iran is discussing placing bounties on Donald Trump and Benjamin Netanyahu.

The country’s parliament is set to vote on a bill offering rewards for the assassination of the United States and Israeli leaders following February’s strikes on Iran that killed Ali Khamenei, the supreme leader.

Ebrahim Azizi, the chairman of Iran’s national security commission, said the body was preparing a bill titled “Reciprocal action by military and security forces of the Islamic Republic” that would formalise payment of €50m (£43.5m) to any individual or entity who kills Mr Trump or Mr Netanyahu.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2026/05/18/iran-parliament-bounty-trump-netanyahu-war-assassination/

Du refererar till ett citat. Citatet motsäger dina ord i inlägget.

Citatet handlar om att en iransk politiker vill utfästa en belöning till den som dödar Donald Trump eller Benjamin Netanyahu.

Du hävdar att Iran verkar konspirera i det tysta. Det går inte ihop med påståendet om en belöning.

Att utfästa en belöning är någonting som görs offentligt. Annars fungerar det inte. Såvida vetskapen om belöningen hålls borta från offentligheten, så kan belöningen inte uppfylla sitt syfte. Ingen kan lockas av en belöning som vederbörande inte har vetskap om.

Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Du länkar till låst sida

Ja. Jag får upp uppmaningen:

Create your free account or log in
Jag orkar inte läsa igenom villkoren för att skapa ett konto. Jag nöjer mig med att konstatera att det var ett falskt påstående att sidan är öppen.
Citera
2026-07-11, 00:37
Medlem
Förstår inte detta riktigt in i detalj - fast om denna mordplan genomförs. Då finns inget mer Iran ..
Citera
2026-07-11, 06:52
Medlem
Jag har inget alls emot ifall Trump skulle bita i gräset, men jag hoppas att det isåfall blir en av hans egna besvikna MAGAts som gör det. Eller alternativt ett proffs med hemlig uppbackning från CIA och militären. Det är med säkerhet många i hemlandet som har blivit förfärade över honom, hans inkompetens & pågående demens.

Netanyahu hoppas jag åker ut vid valen i höst, och att han sedan hamnar inför rätta.
Citera
2026-07-11, 07:16
Avstängd
Den som sa de, va de
Så brukade man säga om fisar men det gäller tydligen inom politik och lönnmord också.
Citera
2026-07-11, 08:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Iran har planer på att mörda Donald Trump.

Nu säger Trump att han lämnat instruktioner för en eventuell hämnd – om Iran skulle lyckas.

– Bokstavligen bomba dem på nivåer som de aldrig tidigare har skådat, säger Trump till New York Post.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/efter-mordplanen-lamnat-instruktioner-for-hamnd/

Typiskt Trump att tala om det. Iran lär veta. USA skulle gå i total war oavsett om Trump lämnat instruktioner. Iran skulle våga på sin höjd som FBI avslöjade för ett par år sedan att låta mörda ett antal generaler på amerikansk mark. Bara det är att testa lyckan, hur USA skulle reagera på det.

Ungefär som varför Ukraina inte kommer försöka döda Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in