2026-07-10, 20:06
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, Iran har utfärdat en belöning på 50 M usd till den som knäpper Trump.

Finns nog rätt många som kan tänka sig ta det jobbet.

Well... Trump says he 'left instructions' if Iran assassinates him.

Varsågoda och försök.
Citera
2026-07-10, 20:09
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Jaja, ett land som styrs av mängder med religiösa galningar och idioter. Som förstör livet för många miljoner vanliga människor som bor där.
Galna Ajjatållor. Som bara ägnar sig åt att stödja terror och krig i hela området. Hoppas Usa & Israel bombar lite mer.

Iran ligger bakom hela mellanösterns instabilitet, förstörelse och död de senaste 50 åren genom dess proxykrig i regionen.
Citera
2026-07-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
De inte bara stödjer terror, det är Iran som är bakom hela mellanösterns instabilitet, förstörelse och död de senaste 50 åren genom dess proxykrig i regionen.

Vi får inte glömma att Iran har bedrivit terror inte bara i Mellanöstern utan även i Europa, Sydamerika, Afrika och Asien. De har särskilt riktat in sig på civila mål som synagogor och judiska center och mördat ett stort antal oskyldiga kvinnor, barn och män.
Citera
2026-07-10, 20:14
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Nazister och japaner som utförde attacker? Vad menar du? Exemplet från början handlade om att de allierade nationerna också dödade civila under WW2, och då sa jag att "yes men inte tre år efter motståndet upphörde".

Du letar verkligen med ljus och lykta efter trollvinklar, men du har tappat stinget fullständigt Vet att Petronius berömde dig och att du vill göra en bra jobb åt pappa, men det är nog dags att lägga ner nu.

Som sagt, under aktivt krig. Det pågår inget krig i Gaza, det pågår ockupation och vapenvila. Ändå dödas folk löpande, mattransporter stoppas osv.

Vad ligger utanför mitt kunskapsområde? Kan inte hålla reda på alla dina vanföreställningar och halmgubbar som jag sen också ska hånas för. Först hittar du på att jag har sagt något jag inte har sagt, och sen ska du också säga att jag är en idiot som har sagt det.

Greppar inte argumentationstekniken riktigt. Är det något slags tjackis-debatt du drar in mig i? Undanber mig fortsatt deltagande i så fall.

Pågår det inte en konflikt i Gaza påstår du alltså? Är det vapenvila mellan US och Iran också? Något mer du kokat ihop under kvällen som du vill framföra till oss?
Citera
2026-07-10, 20:37
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vi får inte glömma att Iran har bedrivit terror inte bara i Mellanöstern utan även i Europa, Sydamerika, Afrika och Asien. De har särskilt riktat in sig på civila mål som synagogor och judiska center och mördat ett stort antal oskyldiga kvinnor, barn och män.

Javisst, du har såklart helt rätt. Inkludera Sverige i listan. Iran anlitade Foxtrot för att utföra attentat här.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-10 kl. 20:44.
Citera
2026-07-10, 20:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Well... Trump says he 'left instructions' if Iran assassinates him.

Varsågoda och försök.

Vore jag usa så borde Trump fatta att man aldrig underskattat sin fiende.

6 kilo plutonium räckte för radera Nagasaki.
Hade Iran bränt av en test i sin gigantiska öken hade nog usa funderat på nästa,steg.

Usa spelar väldigt högt. Iran har fler kort på handen.
Citera
2026-07-10, 21:00
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vore jag usa så borde Trump fatta att man aldrig underskattat sin fiende.

6 kilo plutonium räckte för radera Nagasaki.
Hade Iran bränt av en test i sin gigantiska öken hade nog usa funderat på nästa,steg.

Usa spelar väldigt högt. Iran har fler kort på handen.

Iran spelar väldigt högt. USA har fler kort på handen.

Om du tror att Trump-administrationen är så naiva (som dina svenska politiker) att de underskattar fiender så tror du fel.
Citera
2026-07-10, 21:02
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hela det här narrativet om bidrag ifrån väst är en myt till stor del
Hamas skickade in varor genom tunnlar ifrån Egypten med pengar ifrån bla, Qatar.

Vad gaggar du om? EU ger Hamas 5,5 miljarder SEK årligen.
Citera
2026-07-10, 21:04
Medlem
Allvarligt, avsluta skiten. Bomba Irans sötvattentillgångar. Låt IDF göra det om det är ett så stort PR-problem för USA, låtsas bråka lite i media och försonas som tidigare. Vi kan inte hålla på att bråka om världens viktigaste oljerutt. Vill iranierna dö, så låt dem dö.

Lämna FNs skitdeklaration om mänskliga rättigheter. Araber och annat mellanösternpatrask har gång på gång visat att de inte bör skyddas av detta avtal och i slutändan är det ingen som bryr sig ändå.
Citera
2026-07-10, 21:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Citat dagens DN ”experternas dom; Trump har målat in sig i ett hörn”.

En fullständigt briljant och lysande och framförallt pinsam artikel för USA och Trump.

Kan alla läsa eller är den betal-blockerad?!

https://www.dn.se/varlden/experter-usa-riskerar-enorm-prestigeforlust/

Citat från Dagens Nyheter:

Nu står det, enligt fyra olika experter, klart att avtalet är så bristfälligt förhandlat och otydligt utformat att utsikterna för att ta det i hamn är minimala. Det saknar också förankring, såväl i regionen som internationellt.
...
– Först går USA med på ett illa förhandlat avtal där de gör uppseendeväckande eftergifter till Iran. Det är dessutom tvetydigt och utelämnar viktiga frågor som rör övriga känsliga förhandlingsfrågor. När Iran sedan propsar på avtalets genomförande tar Trump, utifrån sin tolkning av avtalet, till vapen igen, säger Michael Sahlin, diplomat, före detta ambassadör i Turkiet och säkerhetspolitisk expert.
Artikeln berör inte det riktigt stora problemet med avsiktsförklaringen. Det stora problemet är inte otydliga formuleringar.

Det stora problemet är att det finns en part som medvetet bryter mot avtalet. Det finns en part som aktivt kämpar för att alla förhandlingar ska misslyckas. Det finns en part som strävar efter ständigt mer krig.

Citat från Dagens Nyheter:

Israel

Är ingen aktiv aktör i nuläget, men föredrar kaos framför fred. Nu kan Netanyahu fokusera på att genomföra inhemska politiska förändringar och samtidigt fortsätta agera i Libanon och i Gaza.
Israel är en synnerligen aktiv aktör, inte i Iran, men i Libanon. Libanon ingick i avsiktsförklaringen mellan Amerikas Förenta stater och Iran. Förenta staterna tog på sig att tillse att Israel skulle sluta att härja i Libanon. Israel vill naturligtvis inte sluta kriga. Det skulle gå emot allt som Israel står för.

Det kan inte bli fred mellan Förenta staterna och Iran förrän man har hittat en lösning på problemet Israel.
Citera
2026-07-10, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Vad säger du om jag säger Trump vinner mellanårsvalet (3 nov) efter det så sätter han igång med markinvasion mot ariernas hemland?

Jag tror snarare att mellanårsvalet riskerar bli en fullkomlig massaker för Trump, inklusive partiet. Men mycket beror på utvecklingen fram till dess.

Iran kommer dessutom att göra allt som står i deras makt för att ställa till det för Trump, just inför valet.
Citera
2026-07-10, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Intressant. Du menar att du inte förnekar förintelsen? Du menar att du inte förnekar Isaels rätt att existera som judisk stat? Du menar att du inte står bakom den antisemtiska tropen där bläckfisken symboliserar den dolda judiska makten som styr och ställer globalt via kontroll över media och politiker? Tre frågor och tre svar.
Utan tydlig upprättelse av tydliga gränser och lagar tycker jag inte dem borde existera. Om vi tog 1 miljon svenskar och placerade dem i asien tror jag inte ni skulle kriga med alla grannländer och döda civila. Atombomba skitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in