2026-07-10, 15:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, men det är ju en minimal detalj i sammanhanget eftersom även litiumbatterier har begränsad livslängd. Sökaren är ju ändå funktionsduglig.
Zionisternas apterade walkie-talkies användes i upp till tio år innan de sprängdes. Med sprängladdningen dold i batteriet.

Deras apterade pagers i upp till tre år.

Definiera "begränsad livslängd".

Citat:
Som sagt så skulle jag vilja se en analog för laddningen. Att han skulle riskera åtal tror jag som sagt helt enkelt inte på.
Han skulle riskera åtal, men än viktigare för Bray, han skulle under resten av sitt liv riskera att leva med oron och med sitt samvete i den händelse någon utan skrupler skulle kopiera hans 'illustrerade instruktioner', byta ut 'analogen' med en 'skarp' laddning och använda den i ett illasinnat syfte.

Bray väger hela tiden den möjligheten mot möjligheten att CKs mördare kommer undan med mordet och att en oskyldig ung grabb döms till döden.

En delikat balansakt, som sagt.
Citera
2026-07-10, 15:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilken då?

Hur då?
Eftersom utrymmet han försöker klämma in laddningen på är alldeles för litet för laddningens påstådda storlek.

Citat:
I fallet med CK så räckte det med att laddningen inte syntes utanpå vid endast ett tillfälle och att den inte inverkade på Rødens normala funktioner (om man inte vill inkludera samtliga AV-anställda på plats och i studion hemma i Arizona vilka i så fall hade hört att Røden inte fungerade).

Det är således ni som menar:
- Att det måste ha synts utanpå

- Att laddningen måste ha inverkat på dess normala funktioner
...som utifrån Brays redovisade data i så fall måste visa det.
Jag har inte sett någon påstå - eller ens antyda - att laddningen skulle ha synts utanpå. Det som ifrågasätts är istället hur den påstådda laddningen skulle kunna rymmas i Røden - det finns ju inte plats för den, särskilt inte där Bray har skissat in den i klippet du visade. Frågar du nu ”vilket klipp” så kan du fara åt helvete - du vet ”vilket klipp” som avses.
Citera
2026-07-10, 15:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Om jag har fattat rätt så har varken Charlie Kirk eller Lance Twiggs telefoner beslagtagits. Hur kan det komma sig?
Ja, Erika Kirk har CKs telefon, vilket inte har förklarats av ansvariga brottsutredare, men menar du att inte heller Twiggs telefon är inkluderad i åklagarens bevisning?

Allvar?
Citera
2026-07-10, 15:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han skulle riskera åtal, men än viktigare för Bray, han skulle under resten av sitt liv riskera att leva med oron och med sitt samvete i den händelse någon utan skrupler skulle kopiera hans 'illustrerade instruktioner', byta ut 'analogen' med en 'skarp' laddning och använda den i ett illasinnat syfte.
Så det går alltså jättebra att påstå att det går finemang att stoppa in en laddning med angivna mått i Røde och döda någon, det går jättebra att visa en 3d-ritning på hur en sådan laddning ligger inne i en Røde, det går jättebra att berätta hur mycket sprängmedel en sådan laddning innehåller och hur det dödar personen som utsätts för den - men när det kommer till det problematiska med att visa att det faktiskt är fysiskt möjligt att plutta in laddningen i Røden - då slår det fullständigt bakut i samvetet??

Du kan ju inte ens tro på skiten du skrevet själv.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-10 kl. 15:32.
Citera
2026-07-10, 15:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, Erika Kirk har CKs telefon, vilket inte har förklarats av ansvariga brottsutredare, men menar du att inte heller Twiggs telefon är inkluderad i åklagarens bevisning?

Allvar?

Varför skulle det förklaras att änkan till ett mordoffer har rätt till hans tillhörigheter? Misstänker du att han själv iscensatte sitt mord?

Angående Twiggs telefon så har skribenten ifråga redan förklarat att han inte har en aning om den beslagtagits av polisen..
(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-10 kl. 15:35.
Citera
2026-07-10, 15:34
Avstängd
Citat:

Allvar?
Jag vet inte om det stämmer men jag såg några prata om det på tuben. Att dom inte tagit Twiggs telefon alltså.
Citera
2026-07-10, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Du antar att skytten siktade mot halsen.
Jag skulle kunna tro att han siktade mot bröstet som är betydlig lättare att träffa än halsen.
Nej, analysen av ljudet från de 6 videokamerorna säger att gevärsskytten siktade emot och träffade en box med ballistisk gel placerad i bakluckan i en parkerad van ca 5 meter bakom tältet CK satt under.

Det skulle däremot 'se ut som' att CK träffades i bröstkorgen av en gevärskula men att batteriet av okänd anledning flög ut (bakom det likaledes utflygande blå kretskortet) från den exploderande mikrofonen och träffade halsen.

Planen fick således 'justeras' i efterhand.
Citera
2026-07-10, 15:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, analysen av ljudet från de 6 videokamerorna säger att gevärsskytten siktade emot och träffade en box med ballistisk gel placerad i bakluckan i en parkerad van ca 5 meter bakom tältet CK satt under.

Det skulle däremot 'se ut som' att CK träffades i bröstkorgen av en gevärskula men att batteriet av okänd anledning flög ut (bakom det likaledes utflygande blå kretskortet) från den exploderande mikrofonen och träffade halsen.

Planen fick således 'justeras' i efterhand.

Hur kan man höra på ljudet vad skytten siktade emot och att den ballistiska gelén var placerad i bakluckan på en van?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-10 kl. 15:51.
Citera
2026-07-10, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag vet inte om det stämmer men jag såg några prata om det på tuben. Att dom inte tagit Twiggs telefon alltså.
Ok, ska kolla runt lite och se om den är inkluderad i åklagarens bevisning.
Citera
2026-07-10, 15:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läsa, vad?

Du kan ju börja öva på detta: (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?
Citera
2026-07-10, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom utrymmet han försöker klämma in laddningen på är alldeles för litet för laddningens påstådda storlek.

Till er andra.

I bild nr 8 i den här sekvensen visar Bray att en riktad sprängladdning inklusive hölje i metall med måtten 10x10x15 millimeter får plats under det blå kretskortet.

Sedan så kan ni ju fundera lite över varför Bray i så fall skulle lägga ner så mycket arbete med terrabyte av data och beräkningar om han samtidigt inte kontrollerar för att sprängladdningen alls får plats i mikrofonen.

Snacka om att i så fall ställa upp i World Master Clown of the Year, givet hur enkelt det i så fall vore att bevisa.

Citat:
Jag har inte sett någon påstå - eller ens antyda - att laddningen skulle ha synts utanpå.

Till er andra.

Jag garderar för alla mer eller mindre vansinniga påståenden.

Citat:
Det som ifrågasätts är istället hur den påstådda laddningen skulle kunna rymmas i Røden - det finns ju inte plats för den, särskilt inte där Bray har skissat in den i klippet du visade. Frågar du nu ”vilket klipp” så kan du fara åt helvete - du vet ”vilket klipp” som avses.

Till er andra.

Det har postats ett stort antal "klipp" från Bray i tråden, men jag antar att det som här avses är det som jag länkar till här ovan. Och nej, det finns ingen bild i sekvensen bakom länken som bevisar att laddningen inte får plats.

Tvärtom så visar t.ex. bild nr 8 motsatsen, att den visst får plats.

Som sagt.
Citera
2026-07-10, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skulle det förklaras att änkan till ett mordoffer har rätt till hans tillhörigheter? Misstänker du att han själv iscensatte sitt mord?

Till er andra.

Givet att det statistiskt sett oftast är mordoffrets närstående som ligger bakom, så jo, självklart ska inte änkan till ett mordoffer ha fri tillgång till mordutredningens bevisning, där mordoffrets mobiltelefon givetvis ska ingå.

Något som Candace Owens visade avseende CKs textmeddelanden om att han befarade att han snart skulle mördas så sent som kvällen innan mordet. Något som 'änkan' till slut såg sig tvingad att medge, men med tilläget att det var 'vänsterradikala transpersoner' som CK var rädd för.

Något som i så fall fortfarande inte är bevisat.

Citat:
Angående Twiggs telefon så har skribenten ifråga redan förklarat att han inte har en aning om den beslagtagits av polisen..
(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Till er andra.

Som sagt, ska kolla runt lite och se om den är inkluderad i åklagarens bevisning.
Senast redigerad av onopono 2026-07-10 kl. 16:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in