Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Hans mentala status bygger du på hörsägen och säger mer om ditt omdöme.
”Hörsägen”? Det är väl ändå ett unikt svagt motargument när mannen själv går ut i rikstäckande media och bekräftar saken. Det här är hans egna ord, inte skvaller:
Citat:
– Det är mycket mer bisarrt än så faktiskt, säger Åkesson, med ett plåster över ögonbrynet.
Han berättar vidare att han hade en dröm som blev ”väldigt, väldigt verklig”.
– Jag blev jagad av en man och beslutade mig i drömmen att jag ska kasta mig in i en buske för att gömma mig för den här mannen.
Han medger dessutom öppet att denna typ av extrema stressreaktioner och djupt störda sömnmönster är ett återkommande problem:
Citat:
Åkessons själv minns inte de nätter i Almedalen som partikollegan talar om. Men han kommer ihåg att han var utarbetad och sover ibland fortfarande oroligt på nätterna.
Hur svårt ska det vara att förstå det djupt problematiska i det här? Vi pratar inte om en vanlig privatperson, utan om en toppolitiker vars beslut påverkar miljoner medborgare. Att ha en ledare med en dokumenterad historia av extrem psykologisk projicering, som dessutom agerar ut sina paranoida mardrömmar fysiskt, är en uppenbar risk. Mannen är instabil och direkt farlig i en maktposition, det vittnar snarare om gott omdöme att inte vilja bli styrd av en sådan individ.
Citat:
Detta är något vi måste börja diskutera och ta seriöst. Jimmie Åkesson är som bekant ett skolexempel på extrem psykologisk projicering.
Han hyllar sig själv som gängkriminalitetens värsta fiende, vill förbjuda umgänge med gängkriminella och pekar ut invandrare som den stora boven, samtidigt som han själv festar privat med högt uppsatta gängkriminella hemma hos sig och beter sig precis som en gangster i toppen. Regler för folket, undantag för Jimmie. Klassisk SD-hypokrasi.
Han kräver att invandrare ska visa "god vandel". Själv har han spelmissbruk, psykisk ohälsa som fått honom att vakna mitt i natten och kasta sig rakt in i väggen, en tydlig narcissistisk läggning med den där ständiga fejkgrimasen som aldrig ser genuin ut. Hade han inte helt ruttna tänder för 20 år sedan också? Nu fixar han tänder och kör skönhetsoperationer för att dölja det hela.
Han fördömer narkotika med skarp röst, samtidigt som han både privat och professionellt omger sig med folk som knarkar. Partiet kryllar av narkotikabrukare och han själv ser ut som ett jävla tjackhuvud med den där uppspärrade, stirriga blicken.
Och så har det nu kommit fram att han ägnar sig åt korruption, bedrägerier och skattefiffel, exakt det han älskar att peka finger åt hos andra och lova att bekämpa.
Mönstret är solklart. När han dessutom börjar prata alltmer om pedofili, kastreringar, preventiv inlåsning och liknande, då är frågan inte längre om han projicerar. Allting pekar på att han själv är pedofil. Det börjar ju nästan kännas som normen inom partiet vid det här laget
https://www.flashback.org/t3733948