2026-07-10, 11:54
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Man kan jo också ha badshorts/Surfshorts som kvinna. Det är jo en befrielse för kvinnor, att inte ha alla sliskiga män som dräglar över en och knulla en med ögonen.

Jag personligen ge inte sliskiga män chansen att ens tänka tanken. Vad andra kvinnor gör är inte mitt problem.
Klart att man kan, men det fanns en tid då det var mode och då är det lättare för folk att få upp ögonen för det/välja det. Framförallt gäller det unga. Bland dotterns kompisar ses det som fult att ha badshorts som tjej, för det är bara de mest extrema pojkflickorna samt de som är väldigt missnöjda med sin kropp(och det vill man inte vara)som använder det.
Sedan begriper jag själv mig inte på det. Jag tycker att badshorts är obekväma samt att jag tycker att normala baddräkter och bikinitrosor borde vara en självklarhet i varje klädaffär.

De män som är ofina nog att uppenbart titta gör det oavsett vad man har på sig. Välj stränder med städade svenskar för en trevlig strandupplevelse.
Citera
2026-07-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
För det är vulgärt, äckligt och obekvämt. Jag badar ofta i sällskap med barn. De hade skämts ögonen ur sig.

Jag kan sola med string på balkongen om jag behöver grilla skinkorna

Var på stranden med kidsen igår, fanns en grupp med tre familjer som var i och badade med sälskap av barn. En av kvinnorna hade stringbikini model luder dvs ännu slimmare.

Vet inte riktigt hur man resonerar när man klär sig så när man ska umgås med bekanta men det är väl bara jag som är för gammal nu, kanske är dags för mig med speedos istället för badshorts.
Citera
2026-07-10, 12:01
Medlem
Kleiners avatar
Jaja, man få tycka som man vill Så länge jag inte tvingas gå runt i bikinitrosor då få folk göra som dom vill.

Det är fantastiskt sant, en strand med städad svenskar är mycket mer lugnare. Man får diskreta blickar och ingen stirrandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Klart att man kan, men det fanns en tid då det var mode och då är det lättare för folk att få upp ögonen för det/välja det. Framförallt gäller det unga. Bland dotterns kompisar ses det som fult att ha badshorts som tjej, för det är bara de mest extrema pojkflickorna samt de som är väldigt missnöjda med sin kropp(och det vill man inte vara)som använder det.
Sedan begriper jag själv mig inte på det. Jag tycker att badshorts är obekväma samt att jag tycker att normala baddräkter och bikinitrosor borde vara en självklarhet i varje klädaffär.

De män som är ofina nog att uppenbart titta gör det oavsett vad man har på sig. Välj stränder med städade svenskar för en trevlig strandupplevelse.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-10 kl. 12:05.
Citera
2026-07-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
För det är vulgärt, äckligt och obekvämt.

Du glömde sexigt.
Citera
2026-07-10, 12:14
Medlem
Kleiners avatar
Nja, jag håller inte med där. Jag tycker det är efterblivet att vuxna människor visar sina skinkor.

Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du glömde sexigt.
Citera
2026-07-10, 12:44
Medlem
Citat:

Det är svårt att inte titta när random kvinna slår sig ner framför dig på stranden och böjer sig ner för att plocka upp något i väskan och trycker upp röven rakt framför dig, tro mig det är inget jag vill heller.
Citera
2026-07-10, 12:50
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Det är svårt att inte titta när random kvinna slår sig ner framför dig på stranden och böjer sig ner för att plocka upp något i väskan och trycker upp röven rakt framför dig, tro mig det är inget jag vill heller.
Du är boss över dina ögon. Vill du inte fixera blicken på något så gör du inte det.
Citera
2026-07-10, 13:13
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Var på stranden med kidsen igår, fanns en grupp med tre familjer som var i och badade med sälskap av barn. En av kvinnorna hade stringbikini model luder dvs ännu slimmare.

Vet inte riktigt hur man resonerar när man klär sig så när man ska umgås med bekanta men det är väl bara jag som är för gammal nu, kanske är dags för mig med speedos istället för badshorts.

Nej det är inte du som är för gammal! Som sagt, vad kommer härnäst: en fittsträng AKA framstjärtsbikinin som visar hela blygdläpparna?

Nånstans får man ju dra gränsen.
Citera
2026-07-10, 13:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du glömde sexigt.

String är sexigt också ja. Men det är inte anledningen till att jag inte använder den.

Jag klär mig mer än gärna sexigt i muskorta tajta klänningar på sommaren min favorit är en tajt svart klänning som slutar strax under skinkorna.

Men jag drar gränsen vid att visa röven offentligt. För mig handlar det om anständighet och moral - inte att det är fel att vara sexig. Att blotta sig är ju dessutom olagligt.
Citera
2026-07-10, 13:19
Medlem
Kleiners avatar
Det är precis därför det pågår ett krig mellan män och kvinnor. P.g.a. kvinnor som tänker som du.
Helt själviska och egoistiska och ser inte längre än vad näsan räcker

Citat:
Du är boss över dina ögon. Vill du inte fixera blicken på något så gör du inte det.
Citera
2026-07-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det är precis därför det pågår ett krig mellan män och kvinnor. P.g.a. kvinnor som tänker som du.
Helt själviska och egoistiska och ser inte längre än vad näsan räcker

Precis. Noll hänsyn och respekt för sin omgivning. Deras "rätt att klä sig som de vill" ska trumfa allt, tydligen.
Citera
2026-07-10, 13:34
Medlem
Då vet vi vad du glor på. Fy skäms, gå till kiosken och ta en glass om det blir för jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in