Var detta ett svar på mitt inlägg?
Jo jag tycker att det är fel att Iran tar ut sin vrede över andra länder. Om USA attackerar de attackerar Iran det minsta av Gulf länderna.
Så här det varit nu ett tag I början av kriget var det UAE som var favorit offret för Iran. Men när UAE började göra motattacker som svar. Valde Iran andra länder.
Jag har fått uppfattningen att Iran går på de som inte försvarar sig. Annars hade Iran istället dragit iväg några missiler på Israel.
Så lösningen för Gulf länderna är just detta, en tillfällig försvarsallians. Där en attack på någon av dem är en attack på alla och att de försvarar sig gemensamt. Jag har väntat på detta, och grattulerar dem. Jag tror att det kan komma att fungera. Det finns andra länder som Iran kan attackera istället ett tag som inte kommer att svara. Eller rikta in sig på Israel där det är mer befogat.
Citat:
Ursprungligen postat av
PUBG2018
Det är ganska ironisk att ni hatar araber men samtidigt älskar de när de kan attackera Iran. Om 10-15 år kommer det inte finnas någon som kommer stå emot varken Kina, Iran eller deras allierade. Den nya världsordningen är här. Åk till Kina och se hur långt de har kommit! GCC kan inte göra ett skit. Gå emot Iran så kommer deras alla energi anläggningar sprängas upp i rök. Det kommer ta Qatar att
5 år att reparera skadorna från Iran!
https://naturalgasintel.com/news/exxonmobil-sees-long-qatar-lng-repair-timeline-after-hormuz-crisis-hits-supply/
Iran har rätten att försvara sig och det är inget Epstein rörelsen kan göra nu!
GCC är betydligt starkare en Iran när de är tillsammans, jag tror på denna ny inställning för dem. Situationer har varit orättvis för dem fram tills nu.