2026-07-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är nog få personer här som skulle lyssna på någon stats officiella podcast. men du är annorlunda petronius, och det är därför vi tycker du har ett så högt underhållningsvärde. kan riktigt se framför mig hur du i en annan tid hade kilat omkring från shtetl till shtetl och gapat om det senaste officiella bolsjevikdekretet

Det är sällsynt med judehatarsvin som är beredda att lyssna på motståndarsidan utan ni väljer istället att enbart följa Hamas-kanalerna på Telegram, kombinerat med IRGCs legokanaler på tiktok. Det är så ni kan bygga upp den där bubblan ni lever i där det dödas hejvilt utan hänsyn till civila. Det är inte lika lätt att skrika ganosajd om man vet hur fienden de facto agerar i krig. Jag förstår att det måste vara känslomässigt svårt för dig att lyssna till hur den ena barnamördaren efter den andra i Iran, Hizbollah och Hamas bombas bort.
Senast redigerad av Petronius 2026-07-10 kl. 10:48.
Citera
2026-07-10, 11:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad har blivit bättre för det iranska folket sedan USA angrep Iran? Trump själv har ju slutat låtsas att det är därför han är där.
Att du är en terrorromantiker hjälper ingen.

Irans proxykrig mot halva världen måste få ett slut. Landets regering styrs i praktiken av en dödskult, samtidigt som omvärlden länge har stått handfallen. Det krävs att någon sätter hårt mot hårt mot regimen i Teheran, och det är precis vad Trump gör nu.

Sjukt att du säger att Trump har låtsats när han skickade sin miilitär dit och sa: "Help as arrived. Take down the regime". Då visade han handlingskraft och vilja att att backa upp det iranska folket som valde att inte resa sig. De hade chansen med tog den inte.

Det tolkas som att den stora majoriteten iranier stöder IRGC och vill ha sina islamistiska diktatorer kvar. För de är det kanske inte konstigt alls, de har en annan mentalitet än den vi har. Vi måste sluta se saker från ett västerländskt perpektiv när det gäller mellanöstern. Våra mentalitet, värderingar och politik fungerar inte där.
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
På vilket sätt underlättade Trumps bombningar för det iranska folket att resa sig?

Att du inte har förståelse eller intelligens nog att förstå på vilket sätt är inte mitt problem att lösa. Det är ditt problem.

Jag noterar bara hur okritisk du är mot dödskulten IRGC och Irans proxykrig, förstörelse och död i hela mellanöstern de senaste 50 åren, du visar klart och tydligt var du står din terrorromantiker.

Ifall du inte har bra svar på frågor, så säg det, istället för att tramsa.

Säg bara "Jag kan inte svara på din fråga".
Citera
2026-07-10, 11:40
Medlem
.nattramn.s avatar
Var detta ett svar på mitt inlägg?

Jo jag tycker att det är fel att Iran tar ut sin vrede över andra länder. Om USA attackerar de attackerar Iran det minsta av Gulf länderna.

Så här det varit nu ett tag I början av kriget var det UAE som var favorit offret för Iran. Men när UAE började göra motattacker som svar. Valde Iran andra länder.

Jag har fått uppfattningen att Iran går på de som inte försvarar sig. Annars hade Iran istället dragit iväg några missiler på Israel.

Så lösningen för Gulf länderna är just detta, en tillfällig försvarsallians. Där en attack på någon av dem är en attack på alla och att de försvarar sig gemensamt. Jag har väntat på detta, och grattulerar dem. Jag tror att det kan komma att fungera. Det finns andra länder som Iran kan attackera istället ett tag som inte kommer att svara. Eller rikta in sig på Israel där det är mer befogat.
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det är ganska ironisk att ni hatar araber men samtidigt älskar de när de kan attackera Iran. Om 10-15 år kommer det inte finnas någon som kommer stå emot varken Kina, Iran eller deras allierade. Den nya världsordningen är här. Åk till Kina och se hur långt de har kommit! GCC kan inte göra ett skit. Gå emot Iran så kommer deras alla energi anläggningar sprängas upp i rök. Det kommer ta Qatar att
5 år att reparera skadorna från Iran!
https://naturalgasintel.com/news/exxonmobil-sees-long-qatar-lng-repair-timeline-after-hormuz-crisis-hits-supply/

Iran har rätten att försvara sig och det är inget Epstein rörelsen kan göra nu!
GCC är betydligt starkare en Iran när de är tillsammans, jag tror på denna ny inställning för dem. Situationer har varit orättvis för dem fram tills nu.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-10 kl. 12:02.
Citera
2026-07-10, 11:50
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ifall du inte har bra svar på frågor, så säg det, istället för att tramsa.

Säg bara "Jag kan inte svara på din fråga".

Se där, Fjant är här! När man får dumma frågor i en diskussion så måste man inte svara på dom. Vem är du att avkräva mig svar på dumma frågor?

Och bara så du vet det, du white-knightar en skev tokvänsterhagga. Bimbodeluxe är ingen ung het kvinna om det var det du trodde, det är en gammal och galen häxa.

OnT: Jag längtar redan till kvällens nya bombningar.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-10 kl. 11:59.
Citera
2026-07-10, 12:07
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
On topic: Hur har det iranska folket gynnats av kriget? Hur går det med maktskiftet i Iran?
Jag tror att det kan ta tid men jag är helt övertygad att det kommer.

Funkade det för Palestina (som ska ha sina första fria val på 20 år i nov 2026) funkar det säkert för Iran.

Tänk om det skulle gå en demokrati våg över Mellanöstern, det hade ju varit helt underbart.

Kanske snart en ny demokrati i mellanöstern, men lite tur flera stycken. Underbar dag idag!

Som jag förstår det är demokratier smittsamt och kommer just i vågor. När folk i diktaturer ser närliggande länder bli demokratier så skapar de en vilja för de att bli det också.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-10 kl. 12:13.
Citera
2026-07-10, 12:27
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är sällsynt med judehatarsvin som är beredda att lyssna på motståndarsidan utan ni väljer istället att enbart följa Hamas-kanalerna på Telegram, kombinerat med IRGCs legokanaler på tiktok. Det är så ni kan bygga upp den där bubblan ni lever i där det dödas hejvilt utan hänsyn till civila. Det är inte lika lätt att skrika ganosajd om man vet hur fienden de facto agerar i krig. Jag förstår att det måste vara känslomässigt svårt för dig att lyssna till hur den ena barnamördaren efter den andra i Iran, Hizbollah och Hamas bombas bort.

har du fler tips på statliga podcasts?
Citera
2026-07-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.

Funkade det för Palestina (som ska ha sina första fria val på 20 år i nov 2026) funkar det säkert för Iran.

Tänk om det skulle gå en demokrati våg över Mellanöstern, det hade ju varit helt underbart.

Kanske snart en ny demokrati i mellanöstern, men lite tur flera stycken. Underbar dag idag!

Som jag förstår det är demokratier smittsamt och kommer just i vågor. När folk i diktaturer ser närliggande länder bli demokratier så skapar de en vilja för de att bli det också.

Med funkade menar du en nästan total utplåning av alla byggnader i Gaza, en civilbefolkning som dött i tiotusentals, svält, nästan 200 000 skadade och en ofattbar psykisk skada som generationer får leva med under lång tid?
Citera
2026-07-10, 12:40
Avstängd
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.

Vi kan hålla tummar och tår för att så är fallet. Med demokrati kommer också sekularisering, men det öppnar också dörren för politisk extremism i övergångsfasen.

Nån gång måste plåstret ryckas dock, och varför inte nu?

Så länge det kommer inifrån, av folkets egna vilja, så är jag nöjd. Att använda befrielsen som ett svepskäl för kolonialism i sitt döende imperiums slutskede betackar jag mig.
Citera
2026-07-10, 12:41
Medlem
Trump skriver att regimen vill döda honom. Det ger honom en anledning att fortsätta döda iranska ledare.
Citera
2026-07-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har du fler tips på statliga podcasts?

Jag tycker det är väldigt intressant att lyssna till militärer som är aktiva under brinnande krig. Att få höra hur det gick till när en terrorledare som Deif elimineras. Med tanke på att det bara finns officerare på de underrättelsestaber som hanterar dessa frågor har man således att välja mellan att inte veta något eller att veta något.

Du väljer att inte lyssna överhuvudtaget till vare sig IDF, israels regering, israeliska medier, israeliska privatpersoner eller någon som överhuvudtaget stöder Israel. Det är ditt val. Alla gör vi olika val. Du har t ex valt att posta en massa inlägg på ett diskussionsforum där du inte framför egna åsikter utan bara gör narr av de du ogillar.
Citera
2026-07-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Intressant teori, fick du den från typ mission impossible eller

Visste du inte att iransk statssponsrad terrorism har begått våldshandlingar i alla länder och områden jag nämnde? Jahapp. Testa att googla nästa gång istället för att visa världen hur okunnig du är.
Citera
2026-07-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag tycker det är väldigt intressant att lyssna till militärer som är aktiva under brinnande krig. Att få höra hur det gick till när en terrorledare som Deif elimineras. Med tanke på att det bara finns officerare på de underrättelsestaber som hanterar dessa frågor har man således att välja mellan att inte veta något eller att veta något.

Du väljer att inte lyssna överhuvudtaget till vare sig IDF, israels regering, israeliska medier, israeliska privatpersoner eller någon som överhuvudtaget stöder Israel. Det är ditt val. Alla gör vi olika val. Du har t ex valt att posta en massa inlägg på ett diskussionsforum där du inte framför egna åsikter utan bara gör narr av de du ogillar.

Klart man även ska lyssna på IDF soldater! Har du sett Breaking Ranks Inside Israel s War? Där berättar flera soldater som tjänstgjort i Gaza efter den 7 oktober 2023, om vad dom sett eller deltagit i, inklusive urskillningslös beskjutning och användning av civila som mänskliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in