2026-07-10, 09:13
Medlem
Om ingen påpekat detta innan, vad som är kristna värderingar är ju en tolkningsfråga.
och den ortodoxa kristna kyrkan i Ryssland tolkar ju detta helt annorlunda än ex. nu svenska kyrkan.
Citera
2026-07-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Att folk idag fortfarande tror på gamla hittepå-böcker är sjukt. Om man nu diskuterar religion i skolan så hoppas jag att man är noga med att informera att det är nonsens och påhitt med religioner.

I god stalinistisk tradition...

Haha, jo, man har religion i skolan där man får lära sig hur olika religioner fungerar, inkl. ateismen.

Men skolan och läraren skall inte ställning med propaganda, utan lära barnen att navigera i existentiella frågor.

Att du vill ha en sovjetskola i Sverige säger något.
Citera
2026-07-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Sverige har varit kristet under 1000 år och under 950 av de åren har det varit under ett kristet förtryck. Det är väl fantastiskt att europeiska invånare börjar tro på det vi vet istället för en hittepå religion som skapats för att styra människor.

Tveksamt att kalla det för förtryck faktiskt.

Det kryllar av stalinister på denna tråden.

Nej, jag är agnostiker innan du hinner komma med en massa förolämpningar i god marxistisk tradition.
Citera
2026-07-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Massinvandring och HBTQ handlar om att eliter utan folklig legitimitet behöver använda sig av minoriteter som hantlangare mot ett demos som de hatar. Det är totalt oförenligt med demokrati.

Det är också helsnurrigt att du både skyller Europas dekadens med HBTQ osv på islam och motiverar ditt islamhat med att islam är oförenligt med dekadensen, som då plötsligt är liktydig med demokrati och har högsta prioritet.

Det är två olika sätt att argumentera för samma ruttna regim, avsedda att manipulera olika målgrupper. Men du kör med båda lögnerna samtidigt utan att reflektera över hur konstigt det blir.

Nu får du sluta ljuga. Det har jag aldrig påstått.

Islam är oförenligt med västerländska värderingar. HBTQ också.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in