2026-07-10, 07:39
Medlem
LKKINGENs avatar
Det är som vanligt med kvinnor dom vill och gör men tar aldrig ansvar.

Klär man sig i kläder som man inte är tänkt att klä sig i pga sin kroppsbyggnad så får man tåla att människor uttrycker ogillande.
Det är som alla fetton på tex insta som visar upp sin nya klänning, feta som grisar och dom får så mycket kommentarer om hur fina som är sen nämner en hur fet hon är och att hon borde göra någonting åt det för sin hälsas skull samt att hon inte alls ser bra ut i klänningen det är bara alla andra kärringar som blåser upp solsken i röven på henne.
Då blir det ett jävla liv om idioter, man ska inte kritisera usw.

Om jag skulle bestämma mig för att ta en promenad kl 1 en fredag kväll genom valfri orten och blev rånad, knivad och rövknullad så hade tom polisen frågat mig hur fan jag tänkteaa.

Men en kvinna hon ska kunna göra precis vad hon vill helt utan konsekvenstänk, fast, konsekvenstänk är det väldigt många som saknar idag, bortavlat eller är det samma skit i maten som får alla att ha adhd, hbtqxxx åkommor eller annat elände?
Citera
2026-07-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angorakanin
Provokativ trådstart, luktar lite troll.

Badgäster i string eller burka bestäms av den kultur man befinner sig i, en kultur som etablerats av den inhemska befolkningen.

Självklart måste detta respekteras.

TS bör snarast köpa sig en string i någon fin färg, en matchande glasstrut och slå sig ner bland folkhavet på stranden. Bara vara som alla andra, naturligt och avslappnat.

Det TS inte får göra är att kritisera Guds skapelse, den nakna människan.

Skärpning.

Nej, han är inget troll. Han är islamist.

Han brukar gotta sig åt de låga födslotalen hos européer versus de höga hos muslimer.
Citera
2026-07-10, 08:55
Medlem
Förstår du varför TikTok visar det där för dig? Det beror på att du fastnar på de bilderna.

Du stannar någon sekund extra på en video och då får du fler av samma sort. Sen äcklas du av att du får se de här klippen, trots att du är den som dras till dem.

Den här tråden är ett monument för din egen skam. 😄
Citera
2026-07-10, 09:34
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Varför tycker du så?

Det är inte sedligt beteende att gå runt mer eller mindre naken utomhus. Särskilt inte som kvinna då det kan göra en kåt fast man inte vill. Om man t.ex vis har en partner och går runt så är direkt skamligt och hade aldrig accepterat. Tänka på barn och andra grupper också där det är direkt fel att visa upp sig på det sättet. Finns en anledning till varför det i många katolska länder är förbjudet att vara halvnaken. T.ex Kroatien ett gott föredöme.
Citera
2026-07-10, 09:57
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag håller helt med dig angående att värderingar är åsikter som per definition är subjektiva. Det är endast genom religion som man kan lägga fram ett argument att ens åsikt är objektivt den rätta, då man kan hävda att Gud sagt detta. Men utan religion blir ju allt bara åsikter i slutändan. Du har rätt i att det inte går att avgöra vem som har rätt och vem som har fel. Problemet är ju att i just denna tråden så har vi massa personer som skriver att dessa har rätt och jag har fel och att jag borde lämna landet. Dessa personer beter sig som att dessa personers åsikter är sanningen och det enda rätta och att mina åsikter är fel. Du säger ju raka motsatsen här och jag håller med dig.

Jag anser att väpnat motstånd är en rättighet för oss människor och om vi har förmågan och kapaciteten att ta upp vapen och ta över och sen styra så har vi rätten att utnyttja detta och göra väpnat motstånd.

Här är vi överens även om jag inte delar det sista du skriver. Bara för att man är starkare innebär det inte att man har "rätt" att pådyvla någon sin egen uppfattning och regelverk genom våld eller andra påtryckningar även om det är högst mänskligt att göra så. Västliga kristna har historiskt gjort samma sak men har i stort lämnat det bakom sig tillskillnad från Islam. Jag anser dock att man har rätt att försvara sig mot andra som försöker göra det. Jag skiljer således mellan offensivt våld och defensivt våld som ett sätt att moraliskt legitimera det våld jag utövar. Den som blir attackerad har rätt att försvara sig.

Som du förstår är vi många här som inte delar din uppfattning om kvinnors klädsel. Nu skriver du att du har rätt att nyttja våld för att få oss att böja oss för dina värderingar och åsikter. Det ger oss andra rätten att med våld försvara oss mot dig. Du ska ha cred för att du erkänner detta och jag hoppas att många som inte tycker som du inser att det är i våld vi till slut kommer att hamna och det är det som kommer att avgöra hur människor i Sverige kommer att få leva sina liv. Jag hoppas att ditt agerande får många sovande naiva svenskar att vakna upp och inse vart vi är på väg och börja förbereda sig på det krig som kommer.

Jag betonar att jag inte vill nyttja våld men jag kommer med våld försvara min åsikt och värderingar i detta fall. Det är dock tråkigt att vi inte kan lösa konflikten på något annat sätt men saknas respekten för varandra finns det till slut inget annat än våld.

// CC
Citera
2026-07-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Klär upp mig? Så länge sedan att jag inte ens kommer ihåg när det skulle vara. Var på ett bröllop -97, skulle kunna varit då.
De andra sakerna är rent praktiskt och inget som jag tillför mig utifrån för att jag känner det som finns inte räcker.
Vad tråkigt att du inte varit på någon festlig tillställning där man får klä upp sig och göra sig fin sedan -97. Hoppas nytt tillfälle uppstår för dig snart!
Citera
2026-07-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Det är som vanligt med kvinnor dom vill och gör men tar aldrig ansvar.

Klär man sig i kläder som man inte är tänkt att klä sig i pga sin kroppsbyggnad så får man tåla att människor uttrycker ogillande.
Det är som alla fetton på tex insta som visar upp sin nya klänning, feta som grisar och dom får så mycket kommentarer om hur fina som är sen nämner en hur fet hon är och att hon borde göra någonting åt det för sin hälsas skull samt att hon inte alls ser bra ut i klänningen det är bara alla andra kärringar som blåser upp solsken i röven på henne.
Då blir det ett jävla liv om idioter, man ska inte kritisera usw.

Om jag skulle bestämma mig för att ta en promenad kl 1 en fredag kväll genom valfri orten och blev rånad, knivad och rövknullad så hade tom polisen frågat mig hur fan jag tänkteaa.

Men en kvinna hon ska kunna göra precis vad hon vill helt utan konsekvenstänk, fast, konsekvenstänk är det väldigt många som saknar idag, bortavlat eller är det samma skit i maten som får alla att ha adhd, hbtqxxx åkommor eller annat elände?

Du behöver varken titta på en person eller kommentera hur denna ser ut. Rätt stört beteende hos dig/de som först glor på någon de tycker är ful eller "för sexig" och sedan kommentera det med antingen nedlåtande kommentarer eller förnedrande kommentarer. Ni som beter er så har uppenbarligen inte lärt er socialt passande samspel. Problemet ligger hos er och inte hos den tjocka eller hos den "för sexiga".

I vårt samhälle har även tjocka människor rätt att leva som alla andra. Och kvinnor har rätt att bära bikinstring på stranden. Har du problem med det, så behöver du nog rannsaka dig själv.

En sak är säker: du själv har säkert saker i ditt utseende som folk tycker tex. Ser konstigt ut. Eller klär dig ibland fel, enligt någon. Men du slipper få kommentarer på det, eftersom folk har hyfs och vett och kan socialt samspel. Så. Ge tillbaka hyfs och vett, du med! Det är så vi beter oss mot varandra i en civilisation!
Citera
2026-07-10, 10:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Varför vill du inte ha string själv?

För det är vulgärt, äckligt och obekvämt. Jag badar ofta i sällskap med barn. De hade skämts ögonen ur sig.

Jag kan sola med string på balkongen om jag behöver grilla skinkorna
Citera
2026-07-10, 10:36
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Självklart är det inte okej att onanera på en badstrand.

Men vad har det med stringbikinis att göra?

Båda beteenden innebär att man blottar sig på ett sexuellt sätt offentligt och därmed väcker anstöt, även om onani såklart är 100 ggr värre.
Citera
2026-07-10, 11:17
Medlem
Kleiners avatar
Nej, han är ingen Islamist. Han är inte ens muslim.

Han utge sig för att vara muslim. Eller Hon?

Han är en skicklig troll.

Och hur jag vet det? Läs vad och hur han skriver

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, han är inget troll. Han är islamist.

Han brukar gotta sig åt de låga födslotalen hos européer versus de höga hos muslimer.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-10 kl. 11:23.
Citera
2026-07-10, 11:40
Medlem
Incendios avatar
En del gör det till och med av lathet idag. Det är väldigt svårt att hitta normala badkläder som täcker det väsentliga idag. Har två väninnor som inte pallar att leta runt i all världen affärer efter normala bikinitrosor, så de köper vad som finns och köper sedan till en badkjol att ha över.
Jag(som aldrig någonsin visar rumpan på stranden) lappar och lagar mina baddräkter för att de ska hålla så länge som möjligt, för att leta nya baddräkter(bara det att jag inte använder bikini eller baddräkter med en massa hål i är problematiskt) är ett aber! Ännu värre är att detta badmode gäller även på barnavdelningen. Det har varit svårt att hitta ordentliga badkläder till fjortonåringen sedan hon var åtta år.
Men alla trender vänder väl. Nu när Y2K är inne så borde väl modet att tonårstjejer ska ha badshorts över bikinitrosan komma tillbaka....Längtar!
Citera
2026-07-10, 11:47
Medlem
Kleiners avatar
Man kan jo också ha badshorts/Surfshorts som kvinna. Det borde jo vara en befrielse för kvinnor, att inte ha alla sliskiga män som dräglar över en och knulla en med ögonen.

Jag personligen ge inte sliskiga män chansen att ens tänka tanken. Vad andra kvinnor gör är inte mitt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
En del gör det till och med av lathet idag. Det är väldigt svårt att hitta normala badkläder som täcker det väsentliga idag. Har två väninnor som inte pallar att leta runt i all världen affärer efter normala bikinitrosor, så de köper vad som finns och köper sedan till en badkjol att ha över.
Jag(som aldrig någonsin visar rumpan på stranden) lappar och lagar mina baddräkter för att de ska hålla så länge som möjligt, för att leta nya baddräkter(bara det att jag inte använder bikini eller baddräkter med en massa hål i är problematiskt) är ett aber! Ännu värre är att detta badmode gäller även på barnavdelningen. Det har varit svårt att hitta ordentliga badkläder till fjortonåringen sedan hon var åtta år.
Men alla trender vänder väl. Nu när Y2K är inne så borde väl modet att tonårstjejer ska ha badshorts över bikinitrosan komma tillbaka....Längtar!
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-10 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in