2026-07-09, 18:42
Medlem
Stiert-Munnings avatar
En oerhörd röst...
Citera
2026-07-09, 18:57
Medlem
Mycket filmmusik från henne. Många som hade känt igen låtar utan att nödvändigtvis veta att det var hon.
Citera
2026-07-09, 19:00
Medlem
EvilElviss avatar
De som säger att Bonnie Tyler va en b-kändis är ju helt soprena mellan öronen. Vakna för helvete.

Rip
Citera
2026-07-09, 19:03
Medlem
Merwinnas avatar
Så tråkigt... men tiden går fort, och har såklart gjort det för henne också. Jag tänkte mig henne som yngre än 75... Jag gillade speciellt hennes "Holding out for a Hero", för det är så många kvinnor känner, när de längtar efter en riktig man men samtidigt funderar på om de kanske borde nöja sig med Herr Medelmåtta ändå... DET dilemmat!

I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong, and he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the morning light
He's gotta be sure, and it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life
Larger than life
Citera
2026-07-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Tråkigt att hon är död. Men uppståndelsen är märklig. Hon hade en hitlåt på topplistorna -77 och en -83. Sedan borta från de stora scenerna.

nonsens. holding out for a hero, lost in france, och ett par till låg alla på hitlistorna i europa, den första inte minst var en massiv hit
Citera
2026-07-09, 19:25
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Hon var ingen världsartist men hon gjorde några låtar som förblir odödliga. Men jag visste inte att hon hade opererat stämbanden så att hon fick den där unika rösten.
Citera
2026-07-09, 19:26
Medlem
Hon hade säkert överlevt på ett bättre sjukhus.
Men hade hon vart i Sverige, då hade hon blivit hemskickad med Alvedon i första läget.

RIp BT
Citera
2026-07-09, 19:44
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Vår b-kung har döpt en hund efter henne i fjol och släppt pressmeddelande idag. 🐕

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rr5dgw/tyler-fangade-publiken-med-sin-charm

" Kung Carl Gustaf beklagar Bonnie Tylers död.

”Hon var en fantastisk och mycket omtyckt sångerska som var aktiv och verksam under kungens uppväxt”, skriver hovet i ett uttalande till Kulturnytt i Sveriges Radio."
Under kungens uppväxt? HAn gifte sig 1976? samma år hade bonnie en hit med "lost in france" och året efter It a hearthache....

Nu tycker jag visserligen att vår kung är ett förvuxet barn...???
Citera
2026-07-09, 19:52
Medlem
Tråkigt när gamla idoler lämnar oss. Hon var jämngammal med Crissie Hynde som jag en gång träffade på Studio 54. Vet inte hur det går för henne, men dom försvinner en efter en. Tragiskt!
Citera
2026-07-09, 19:55
Medlem
feemaxxxs avatar
Vila i frid Bonnie. Jag har faktiskt lyssnat på henne de senaste två åren och var sugen på att gå på hennes konsert tidigare i år.
Citera
2026-07-09, 19:58
Medlem
Vila i frid!
Underbara tolkningar , klass!
Citera
2026-07-09, 20:11
Medlem
Växte upp i den generationen. Låtar skrivna av Jim Steinmann, sjungna av Bonnie eller Meatloaf.
Pop meets rock.
Senast redigerad av Register8 2026-07-09 kl. 20:17. Anledning: Dubbelpost pga gravöl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in