2026-07-09, 17:06
Avstängd
Älskade It's a heartache när jag var liten. Problemet var bara att jag trodde att hon och Rod Stewart var en och samma person, fick inte ihop det. Var väl de raspiga rösterna och för mig såg de exakt likadana ut. Men jag är ju fortfarande lite ansiktsblind

I tonåren drabbades man av Total eclipse i slutet av alla kvällar när det skulle dansas tryckare. Herregud vad man hasade runt till den.

Alltid gillat hennes röst och inlevelse. Speciell. Värdig.
Citera
2026-07-09, 17:11
Medlem
tutankhumans avatar
På vilket sätt är det tragiskt att en gammal människa dör? Fullt naturligt om man frågar mig...

... Däremot givetvis mycket tråkigt och jag hade gärna hunnit ha lite kul mellan lakanen med Bonnie Tyler innan det var dags för detta, men man hinner ju inte med allt.

Hon gjorde många bra låtar. Hennes version av "Have you ever seen the rain" är ett sådant exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Tragiskt.

Vad innebär det att "försättas i medicinsk koma"? Hamnade hon i koma av sin sjukdom, eller till följd av behandlingen? Eller hölls hon nedsövd efter ingrepp?
Citera
2026-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
På vilket sätt är det tragiskt att en gammal människa dör? Fullt naturligt om man frågar mig...

... Däremot givetvis mycket tråkigt och jag hade gärna hunnit ha lite kul mellan lakanen med Bonnie Tyler innan det var dags för detta, men man hinner ju inte med allt.

Hon gjorde många bra låtar. Hennes version av "Have you ever seen the rain" är ett sådant exempel.
Mest tragiskt är det kanske att för varje gång det sker så inser man att man inte blir yngre själv.
Tragiskt när en människa som glatt många människor i sin livstid försvinner, men även naturligt.
Citera
2026-07-09, 17:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Tack.
Jag googlade lite också, och det var som jag tänkte.
Jag reagerade nämligen lite över orden "avled oväntat". Hur jäkla oväntat kan de vara under de premisserna? Hon var ingen ungdom längre heller.

Gissningsvis var det oväntat eftersom hon hade vaknat upp ur koman och läkarna trodde att hon skulle bli fullt återställd.
Citera
2026-07-09, 17:45
Avstängd
EpicUsernames avatar
Rip
Hon har varit en inspiration för musiken och många människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Fetto-Bonnie...

Hon hade en bra låt...... total eclipse of das hjärta

Förmodligen söp fettot skallen av sig och fick problem med tarmen.

Rest in beer.

Människor som dig är fan vidriga. Vad är det för fel på dig människa?
Senast redigerad av EpicUsername 2026-07-09 kl. 17:49.
Citera
2026-07-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Gissningsvis var det oväntat eftersom hon hade vaknat upp ur koman och läkarna trodde att hon skulle bli fullt återställd.

Jag läste om den notisartade artikeln som gavs i TS och det var familjen som meddelade det "oväntatde". Då har jag lite mer förståelse för hur de uttryckt sig.

Läkarna har nog sina vågskålar mer i balans.
Citera
2026-07-09, 17:57
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman

Det är inte tråkigt egentligen.Det tråkiga är att det kommer som en bekräftelse för de som delar hennes historia i nåt avseende att det som varit är över. Steg för steg blir ens liv något som förpassas till historien.
Citera
2026-07-09, 18:01
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Hon var fantastisk. Vila i frid Bonnie Tyler
Citera
2026-07-09, 18:25
Medlem
Homofilens avatar
Trodde först det var Bonnie Rotten som hade avlidit. Satte nästan lunchkaffet i halsen!
Citera
2026-07-09, 18:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Gissningsvis hölls hon sövd även efter operationen p.g.a. komplikationer. Efter en stor bukoperation kan patienter ibland hållas djupt sederade under timmar eller dagar, särskilt om de: behöver respirator, utvecklar blodförgiftning (sepsis), har svår cirkulationssvikt eller genomgått mycket komplicerad kirurgi.

Narkos kan leda till lungödem. Min mor dog av det efter en operation. Narkos är rätt farligt om narkosläkaren är oskicklig.
Citera
2026-07-09, 18:34
Medlem
Proras avatar
Tråkigt att hon är död. Men uppståndelsen är märklig. Hon hade en hitlåt på topplistorna -77 och en -83. Sedan borta från de stora scenerna.

Detta var för mer än fyrtio år sedan, innan Berlinmurens fall, innan Palme mördades, innan Carl Lewis knep fyra OS-guld i LA, innan Ronald Reagan blev omvald som president i USA, innan Herreys vann Eurovision. Det var med andra ord länge sedan.
Citera
2026-07-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Bonnies mest kända låtar

https://www.youtube.com/watch?v=lcOxhH8N3Bo Total Eclipse of the Heart
https://www.youtube.com/watch?v=bEOl38y8Nj8 It's A Heartache
https://www.youtube.com/watch?v=bWcASV2sey0 Holding Out For A Hero

Så hjärtsjukdom borde egentligen varit sättet för henne att dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in