Citat:
Ursprungligen postat av
Black-Ivan
Precis! EU har precis idag satt ribban för vad som gäller för alla tingsrätter i hela Sverige. Inte bara Attunda tingsrätt.
Det är bara vissa i tråden och Gunnar själv som försöker vilseleda så att inte folket börjar pressa hans verksamheter redan idag. För varje dag som går så fortsätter han att tjäna pengar på något olagligt.
Telefonnummer till Verifera: 08-240 380
Telefonnummer till Lexbase: 070-818 49 17
Öppning:
“Jag ringer för att göra en formell GDPR-begäran om radering och begränsning av behandling av mina personuppgifter.”
“Jag vill att ni omedelbart spärrar mina uppgifter från sökning, visning, försäljning och utlämnande medan begäran prövas.”
“Jag begär radering enligt GDPR artikel 17, begränsning enligt artikel 18 och invänder mot fortsatt behandling enligt artikel 21.”
Om de frågar varför:
“Uppgifterna avser rättsliga personuppgifter och omfattas av GDPR artikel 10.”
“Efter EU-domstolens dom i C-199/24 kan ni inte bara hänvisa generellt till journalistik eller utgivningsbevis.”
“Jag begär att ni gör en konkret individuell prövning av min begäran.”
Om de säger att de inte kan ta det via telefon:
“Då vill jag ha korrekt mejladress eller postadress till personuppgiftsansvarig/dataskyddsansvarig.”
“Jag vill också ha bekräftelse på att ni mottagit min begäran.”
Om de säger att de har utgivningsbevis:
“Det räcker inte som standardsvar. Jag begär att ni anger exakt rättslig grund för behandlingen av mina uppgifter.”
“Jag vill veta varför ni anser att behandlingen är nödvändig, proportionerlig och förenlig med GDPR artikel 10.”
Om de försöker avfärda dig:
“Jag begär att ni registrerar detta som en formell GDPR-begäran.”
“Jag vill ha diarienummer eller ärendenummer.”
“Vad heter du som tar emot detta samtal?”
“Vilket datum kan jag förvänta mig skriftligt svar?”
Avslutning:
“Om ni inte raderar eller begränsar behandlingen kommer jag att gå vidare med klagomål till IMY.”
“Jag skickar även detta skriftligen direkt efter samtalet.”