Citat:
Ursprungligen postat av
Beckahesten
Förstår jag dig rätt då om jag tolkar det som att problemet är att du är rädd för att någon ska tycka att du är en snuskhummer för att du inte kan låta bli att glo?
Det är inte rimligt att kräva att Sverige ska stifta antistring-lagar för att du inte kan kontrollera vartåt din blick vandrar.
Du behöver nog jobba med dig själv här och förstå verkligheten och anpassa dig till det faktiskt.
Nej, du har tolkat det helt fel. Jag bryr mig inte vad andra tycker. Jag är inte ett snuskhummer för jag vill att kvinnor ska vara påklädda offentligt.
Jag nämnde detta exemplet för att illustrera att det är omöjligt att inte titta om en kvinna böjer sig framför ditt ansikte och trycker upp HELA hennes röv framför ditt ansikte. Vad hon gör är fullständigt oacceptabelt och det gjorde mig riktigt arg och irriterade. Felet ligger hos henne, inte hos en man som då väljer att titta.
Men i dagens samhälle ser man kvinnor som efterblivna som kan göra vad som helst utan konsekvenser och man försöker få det till att allt ansvar ligger hos män.
Om en kvinna är topless och trycker upp sina bröst och bröstvårtor nära en mans ansikte förstår du väl att en man kommer titta? Det finns en gräns för vad som är acceptabelt och när det handlar om kvinnor som visar sin röv offentligt har den gränsen paserats riktigt rejält.